Pikkuvauvan hoitoonlaittamisesta KÄSITTÄMÄTÖN keskustelu!!
Siis siin ALLE 2kk ikäinen on yökylässä kaverilla, KOSKA muuten se voi tulla ujoksi tai alkaa VIERASTAA! Siis Kyllä, noin sen vauvan äiti vastasi, kun sitä ihmeteltiin, että miten raaskii yökylään laittaa.
Kommentit (27)
minunkin mielestä todella kummalliset, hoitoon laittamista en sen sijaan kauhistele ollenkaan. Jos on hyvä hoitaja, imetys ei ole ongelma ja vauva hyväuninen, niin mikäs siinä. Omanikin oli kuusiviikkoisena eka kertaa yöhoidossa mummolassa ihan hömppämenon takia. Kaikki meni hyvin. Jossain vaiheessa tuli se eroahdistusvaihe, jolloin pidin menot minimissa, mutta aika lyhyt aikahan se oli.
Lapseni on jo 7-vuotias. Mitään uniongelmia ei koskaan ole ollut, perusturva on selkeästi hyvä, ei kauhukohtauksia eikä mitään selittämättömiä pelkoja. Rauhallinen, iloinen ja kovasti kehuttu luonne. Ja on siis aivan pienestä pitäen ollut säännöllisesti yökylässä.
mutta onko molemmat vanhemmat sitten muka 2kk ikäiselle yhtä tärkeät jos asuu vain toisen kanssa? Uskooko joku tosissaan että isä/äiti jota näkee kerran, ehkä pari viikossa on vauvalle läheisempi kuin vaikka lähivanhemman kaveri jota näkee saman verran ja siksi on perustellumpaa että vauva menee oman vanhempansa luo yöksi kuin tuon kaverin? Että yksikään vauva voisi ymmärtää että "heeeei, sehän on mun iskä, no worries"?
Jos äidille sattuu jotain sellaista että ei enää ole lapsensa kanssa. Niin silloin siitä isästä tulee ensisijainen vanhempi todennäköisesti. Asuivat vanhemmat sitten yhdessä eli ei.
Ja tässä minun kaverin tapauksessa kuitenkin isä oli ehdottomasti tahtonut luoda suhteen lapseensa, vaikkeivat äidin kanssa yhdessä olleetkaan.
mutta onko molemmat vanhemmat sitten muka 2kk ikäiselle yhtä tärkeät jos asuu vain toisen kanssa? Uskooko joku tosissaan että isä/äiti jota näkee kerran, ehkä pari viikossa on vauvalle läheisempi kuin vaikka lähivanhemman kaveri jota näkee saman verran ja siksi on perustellumpaa että vauva menee oman vanhempansa luo yöksi kuin tuon kaverin? Että yksikään vauva voisi ymmärtää että "heeeei, sehän on mun iskä, no worries"?
1v9kk eikä vieläkään ollut yksin missään kylässä. En uskalla jättää mihinkään enkä edes halua. Kerran olin ulkona puoleen yöhön jolloin lapsi oli isänsä kanssa. Minkä ikäinen äiti on kyseessä? Siis ihanko vain vierastamisen takia oli kylässä yötä? Onkohan äiti edes aikonut olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa vai laittamassa hoitoon aina kun itselle ei sovi lapsi kuvioihin? Kaikkien ei tosiaankan pitäisi hankkia lapsia.
Jos äidille sattuu jotain sellaista että ei enää ole lapsensa kanssa. Niin silloin siitä isästä tulee ensisijainen vanhempi todennäköisesti. Asuivat vanhemmat sitten yhdessä eli ei.
Ja tässä minun kaverin tapauksessa kuitenkin isä oli ehdottomasti tahtonut luoda suhteen lapseensa, vaikkeivat äidin kanssa yhdessä olleetkaan.
Voi sen noinkin ajatella, minä ja ex ajateltiin että he voivat luoda sen suhteen ilman että lapsi on ihan vauvana yötä pois kotoa. Mutta mun pointti ei ollut tuo, vaan se, että jos uskoo ettei vauva kärsi isän luona yötä olosta, miksi hän kärsisi jos on muualla? Tuskin se nyytti ajattelee että isihän häntä hoivaa jos äiti kupsahtaaXD
Tuntematta ihmistä ja yhden ainoan aloituksen perusteella. Joka ei edes ole ihmisen itse tekemä.
Ja muuten ei lapsia hankita, niitä saadaan!
Kaikkien ei tosiaankan pitäisi hankkia lapsia.
Pitää mennä vaikka yhdessä saunomaan. Meillä on sauna erissä rakennuksessa. Tai sitten kävelylle.