Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätänkö tyopaikan pikkujoulun väliin?

Vierailija
25.11.2011 |

Tilanne: kireä tunnelma töissä ollut koko syksyn. Olen eri ammattikuntaa kuin suurin osa työyhteisöä ja minut on tavallaan suljettu pois ydinteamista. Työni olen hoitanut ja pysynyt ihan siedettävissä väleissä kaikkien kanssa.

Nyt olen väsynyt muuten ja alkanut miettiä, josko annan itseni levätä edes vapaa-ajalla ja jättäytyä porukan ulkopuolelle.

Jos koen vähättelyä ja ylitseni kävellään, niin miksi alistaisin itseni näennäisviihtyvyyteen vapaalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö niissä tosiaan jotkut vielä??? Kuka viihtyy vapaa-ajallaan työkavereiden seurassa?

Vierailija
2/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistä tunnelmaa. Pienessä hiprakassa on kiva jutella kollegoitten kanssa esim joulusuunnitelmista tai muusta yleensäkin mikä ei koske työasioita. Illan jälkeen huomaat että kuulut paremmin porukkaan.

Meillä duunissa ne hapannaamat, mitkä aina vaativat itselleen kaikki ja marmattavat jatkuvasti pomoille eivät ikinä osallistu pikkujouluihin, elleivät saa ottaa miestään mukaan ja 1 pikkutärkeä vaati että koko perhe saa tulla ja ei ole alkoholitarjoilua.

Nämä ihmiset eivät ole väleissä kenenkään kanssa, ei edes nämä hapannaamat keskenään.

Vuodessa on 365 pv, on se kumma ettei yhtä iltaa voi olla erossa perheestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisten ihmisten kesken, joilla ei synkkaa muutenkaan, on aivan keinotekoista viihtymistä. Mikä kohenee mihinkään, ellei selväpäisinä kyetä kunnioittamaan työkavereita. Työkavereita ei voi valita, vapaa-ajan kaverit aina.

Vierailija
4/6 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö niissä tosiaan jotkut vielä??? Kuka viihtyy vapaa-ajallaan työkavereiden seurassa?

Huoh. Joo ei varmaan kukaan käy. Juhlapaikat kumisee tyhjyyttään ja korkeintaan esimiehet raahautuu velvollisuudentunnosta paikalle puoleksi tunniksi.

Vierailija
5/6 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta haluaisin lähteä parin työkaverin kanssa sinne syömään ja toisaalta haluaisin antaa täyden panokseni työilmapiirin parantamiseksi. Mutta sitten taas toisaalta en halua maksaa syömisestä, kun ruokaseura on suurelta osin epämiellyttävää, toinen johtaja boikotoi juhlaa ja koska työpaikka ärsyttää paljon.

Vierailija
6/6 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siksi, että väkeä olisi helpompi kestää pikkuhiprakassa, vaan siksi, että pikkujouluista (myös selvinpäin) tulee onnistuessaan kiva yhteinen kokemus, jonka varaan rakentuu sitten paljon muutakin.

Mutta jos homma ei onnistu, vaan siellä pahimmillaan avaudutaan kännipäiten itse kunkin ongelmista ja ärsyttävyyksistä, tulos on vaan entistä kaameampi.

En tiedä, mitä ap tarkoittaa sillä, että hänet on suljettu pois ydintiimistä - jos hän on eri ammattikuntaa, ehkä häntä ei tarvitse sulkea pois vaan hän ihan itsestään selvästi ei kuulu siihen. Tai ehkä hänet on tosiaan suljettu pois. Tai ehkä hän kuvittelee. Hänen tilanteessaan menisin pikkujouluihin, jotta voisin ainakin sanoa yrittäneeni.

Mä taas olen omalla työpaikallani oikein keskeisestikin mukana ja nii nedelleen, mutta mua vaan väsyttää tänä syksynä ihan hirveästi, joten arvon sen takia, jaksanko lähteä vai kutsuuko lämmin peitto ja pehmeä patja enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan