Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaisitte karjalanpiirakoista

Vierailija
25.11.2011 |

koulun myyjäisissä? Ohje raja-Karjalasta (Salmi) ja oppini olen saanut nuorena ystäväni mummilta, joka teki niitä myyntiin.

Siis mitä olisitte valmiita maksamaan per piirakka? Mietin mitä leipoisin..

Muita vaihtoehtoja on ohraperunapiirakat, kantarellipiirakka tai Quiche Lorraine. Makeissa joku kahvikakku, tai macaroon-keksejä, ranskalaista omenapiirakkaa, tai pullia.

Teen siis 3-4 eri juttua...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on aika paljon työtä, en itsellekään viitsi tehdä kuin kerran vuodessa. ihmiset kun on tottuneet saamaa teollisia halvalaa,, niin kannattaako ? Ap jatkaa

Vierailija
2/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näytä kiinnostavan? entäs tatti-kantarellipiirakka? Its kerätyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut 20€/25kpl, käsintehtyjä, kunnon ruiskuorisia karjaloita.

Vierailija
4/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että niistä maksetaan mitään. Karjalanpiirakat ovat sellainen mikä mielletään halvaksi tuotteeksi, ja harva on valmis maksamaan siitä lisäarvosta että on itse tehty. Jos ajatellaan että ostaako joku 10eurolla 10kpl karjalanpiirakoita =tuskin ostaa, mutta suolaisen piirakan, 2-3 leivosta, kakun/kääretortun voi hyvin ostaakin. JOS teillä kahvio myyjäisissä, niin helppo ja nopea leivot kahvin kanssa myytväksi: tee kääretorttu, leikkaa se paloiksi, laita palat lautasille ja koristele kermalla ja esim. hedelmillä (viinirypäle, mansikka, kiivi jne.) tai nompparelleilla. Samalla tyylillä saa muffinseista eli nk. kuppikakuista edullisesti ja suht helposti hienoja "leivoksia" mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan. Mieti hieno muffinsi 2,50€ tai riispiirakka 1€, harva ottaa sen riisipiirakan...

Vierailija
5/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole kylmä säilytystilaa. Nuo kestää max 4h lämpöisessä ennen kuin ovat sytömäkelvottomia.

Vierailija
6/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on sellainen bakteeripesä..

Vierailija
7/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa esim. laatikkoon jäätä pohjalle, ja tuo "jää" voi olla esim. kivilevy (myydään kaupoissa, kätevä myös kodin juhlissa) tai sitten laittaa vettä vaikka tyhjiin mehukattipulloihin tai kylmäkalleihin ja jäädyttää. Sitten nuo laitetaan laatikon pohjalle/pöydän päälle, päälle pöytäliina ja siihen tuotteet mitä myy.

Vierailija
8/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin työlästä, ja ei ihmiset osaa niitä arvostaa, kun eivät ole koskaan itse tehneet.

Myyjäisiin kelpaa ihan helpot tavalliset leivonnaiset.

Vierailija
9/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tottunut kaupan meheviin piirakoihin. Itsetehdyt ovat yleensä pienempiä ja niihin tulee kova/sitkeä/rapea pinta. Minä en henkkoht tykkää siitä että karjalanpiirakka on kova.

Vierailija
10/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustekakut, mokkapalat, toscakakku ym. on hyviä.

Joku Quiche Lorrainekin on hyvä, muttei niitäkään kannata kauhean montaa tehdä.

Teet sitten karjalanpiirakoita niille, jotka niita varmasti arvostaa. :)

Vierailija
11/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten laadulla ei sen puolesta ole väliä. Eikä kukaan pääsekään maistamaan niitä kuin vasta kotona.

Mutta kun olen maistanut aidon karjalaisäidin modernissa keittiönuunissa tekemiä piirakoita (jotka ovat oikeasti TODELLA hyviä), voisin maksaa jopa euron piirakalta.

Vierailija
12/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee piirakoita. Vaikka itse sanonkin, että noi on hyviä, kyllä Nasti-Mummi osasi opettaa. Itse en viitsi kaupanpiirakoihin koskea, kun olen saanut maistaa "aitoja". teen niitä sitten kaverille, joka osaa arvostaa..

Teen kuivakakun, muffineita ja pari omppupiirakkaa (ranskalaista, johon tulee myös aprikoosia ja calvadosta) ja viipalepiparkakkuja.

Vierailija
13/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myyjäisten ikisuosikki!Helppo tehdä, edulliset ainekset ja aina menee kaupaksi ensimmäisten joukossa.

Vierailija
14/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en leivo sinne, sitä pitää muut. Joten nää on siis pakattava ja syötävä muualla. Muuten kyllä mokkapalat menee aina tiedän, pidettyäni buffettia kauan lapsen urheilujoukkueen matseissa:-) ap

Vierailija
15/23 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsi-mummosi on varmasti ollut taitava piirakoiden tekijä. Onko sinulla hänen reseptiään piirakoista ?

Vierailija
16/23 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mutta keitetty riisi säilyy erittäin huonosti, vaikka olisi kylmässäkin. Karjalanpiirakoissa käytetty makea riisipuuro säilyy jonkin verran paremmin, mutta ei hyvin sekään.

Vierailija
17/23 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillus on

Vierailija
18/23 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-1,5e/ kpl

Vierailija
19/23 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakan hinta on nyt hyvin alhaalla, kun ihmiset ovat tottuneet ostamaan niitä Lidlistä 25 snt / kappale. Minusta Lidlin piirakat ovat aivan yhtä hyviä kuin karjalaisen äitini tekemät ja sieltä saa niitä joka päivä uunituoreina.

Vierailija
20/23 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on Pohjois-Karjalasta ja olen päässyt nauttimaan anopin itse tehdyistä karjalanpiirakoista, vielä voisulalla valelluista.

Ne on ihan eriluokkaa kaupan teollisten kanssa.

Maksaisin about 5 €/10 kpl itsetehdyistä. Mieluiten tuoreista, niin että ne voisi pakastaa. Käyttäisin juhlatilaisuuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän