Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mua nyt huijattu (huutonet)

Vierailija
25.11.2011 |

Huusin kalliin mekon tytölleni, ja maksoin 16.päivä huutoni. Tämän jälkeen myyjä ei ole vastannut sähköpostiin, puhelimeen tai tekstareihin. Nyt todella huolettaa.. Mitä pitää tehdä, jos en saakkaan maksamaani tavaraa? Harmittaa mielettömästi, tietysti ostin jo pukuun sopivat kengät ja asusteet. No, mies on menossa viikonpäästä sinne suunnille. Kehtaiskohan sen laittaa ovelle perimään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjää,mutta jos ei kuulu niin hyvä idea toi äijän laittaminen ovelle.

Vierailija
2/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi ja osoite täsmää, ja että osoite on ylipäätään olemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tehnyt paljon kauppoja, ja millainen prosentti on positiivista palautetta? Voihan hän olla reissussa niin ettei huutonetti ole ekana mielessä.

Vierailija
4/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen myyjällä on viikko aikaa toimittaa paketti postiin ilman, että siitä kannattaa hernettä nenäänsä vetää.

Myyjänä en vastaa ostajien puheluihin, koska ne soittelijat eivät yleensä lue huutiksen ohjeita tai saamaansa vakioviestiä. Missään ei ole sanottu, että postitus on välittömästi rahan näkyessä tilillä, kyllä myyjällä on sen jälkeen aikaa postitukselle.

Vierailija
5/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli monta sataa palautetta ostoista ja myynneistä, joten kai osoitteen täytyy täsmätä. Negoja oli useampia, mutta jotenkin unohdin tarkastaa palautteen ennen huutoa, vaikka yleensä niin teen. Mikä on teidän mielestänne kohtuullinen aika odottaa maksamaanne vaatetta tai edes viesteihin vastausta?

Onko kukaan ilmoittanut ylläpidolle tällaisesta, ja jos on niin mitä sitten tapahtui?

AP

Vierailija
6/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan olla vetämättä. Minua vaan huojentaisi tieto että mekko on varmasti tulossa. Ehkä olen liian hätäinen vain.

Itse myyjänä minulla ei tulisi mieleenkään jättä vastaamatta esim. puheluihin. No, toivon parasta, että mekko kuitenkin tulee ja edes jouluksi ehtii jos ei pikkujouluihin..

Vierailija
7/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei vielä kyllä ole mitään hätää ilmoittaa ylläpidolle, kun olet maksanut 16. pvä. Niin kuin tuossa jo joku sanoikin, on maksu hänellä voinut olla vasta 19.pvä, joka on ollut lauantai niin on voinut pahimmassa tapauksessa saada maksusi vasta maanantaina. Ja siitä hänellä on huutiksen ohjeiden mukaan aikaa postittamiseen noin viikko.

Ilmoita ylläpidolle sitten vasta kun lähetys on myöhässä vähintään sen viikon.

Vierailija
8/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tiennyt tuosta viikon säännöstä. (Pitäis varmaan lukea ohjeet tarkemmin) Mutta tieto tästä siis helpotti, jospa se tulis sitten. :)

ap

Vierailija
9/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sellaiset huutajat, jotka huutavat huonekalun, jossa merkittynä vain nouto ja vasta huudettuaan alkavat ihmettelemään, että mitenköhän me saadaan se noudettua. Jos huudatte noudolla tavaraa, niin hakekaa ne rojut sit poiskin.

Vierailija
10/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille on ylivoimaista laittaa sitä palautetta. Tai ehkei ne sitten vaan osaa.

Musta on kiva saada palautetta, kun olen niin vähän vasta tehnyt kauppoja. Saisi kerrytettyä "merkintöjä" että olen luotettava myyjä ja ostaja. Kaikki kaupat ovat aina olleet onnistuneita, niin ostajana kuin myyjänäkin, mutta joiltain ei edes pyytämällä saa sitä palautetta vaikka siihen riittäisi vain se positiivisen klikkaaminen. Ja jos palautetta ei halua antaa siksi, että muka olisi jotain mennyt toisen mielestä huonosti niin siitäkin voisi sitten sanoa vaikka viestillä.

Vierailija
11/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan olla vetämättä. Minua vaan huojentaisi tieto että mekko on varmasti tulossa. Ehkä olen liian hätäinen vain. Itse myyjänä minulla ei tulisi mieleenkään jättä vastaamatta esim. puheluihin. No, toivon parasta, että mekko kuitenkin tulee ja edes jouluksi ehtii jos ei pikkujouluihin..

Minulla ei ole yritystä joten myyn harrastepohjalta noin 80 kauppaa vuodessa. Minulla on käytössä vakioviesti, jossa kerrotaan kaikki olennainen. En ymmärrä, mitä hyötyä on sen lisäksi soittaa, että "olen maksanut nordean kautta, kiva tehdä kanssasi kauppoja". En tarvitse niitä soittoja, tuote ei lähde yhtään sen nopeammin, vaikka miten rimputtelisi. Työaikana en varsinkaan vastaa omaan kännykkään tuleviin vieraisiin numeroihin.

Ja jos jollekin satun vastaamaan, niin ilmoitan, että toimin huutiksen ohjeiden mukaan, ne voi käydä itse lukemassa, minä en niitä aio erikseen ryhtyä ruotimaan.

Vierailija
12/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eka s-postia, että onko maksu tullut perille ja kun ei pariin päivään vastannut niin koitin soittaa ja sitten laitoin viestin.

Siksi lähinnä koitin saada tiedon, kun alkuviikosta on juhlat, johon mekko oli kaavailtu ja haluaisin muutaman päivän aikaa hankkia uudet juhlavaatteet, jos ei ehdikkään. Nyt sitten mietin, että olinko sitten liian tungetteleva viesteineni. Ihan ystävällisessä hengessä kuitenkin yritin yhteyttä ottaa..

ap

Vierailija
13/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että toivot saavasi mekon siihen ja siihen mennessä, onnistuuko. Näin ainakin minulle ostajat ovat viestineet.

Vierailija
14/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eka s-postia, että onko maksu tullut perille ja kun ei pariin päivään vastannut niin koitin soittaa ja sitten laitoin viestin. Siksi lähinnä koitin saada tiedon, kun alkuviikosta on juhlat, johon mekko oli kaavailtu ja haluaisin muutaman päivän aikaa hankkia uudet juhlavaatteet, jos ei ehdikkään. Nyt sitten mietin, että olinko sitten liian tungetteleva viesteineni. Ihan ystävällisessä hengessä kuitenkin yritin yhteyttä ottaa.. ap

niin en noteeraisi sitä mitenkään. En käy muutaman tunnin välein tarkistamassa, onko rahaa tullut tilille. Ja jos joku tietää maksaneensa, niin tietää senkin, että rahojen siirtymiseen pankkien välillä voi mennä 3 päivää. Turha kysellä joka päivä, tuliko raha vai ei

Vierailija
15/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raha on varmasti ollu VIIMEISTÄÄN 18.11 PERJANTAINA perillä, melko varmasti jo 17.11. Mulle on aina tullu seuraavana päivänä eri pankista tulleet suoritukset, kunhan maksu on laitettu menemään ennen klo 16. Kyllä tuo epäilyttävää on jos myyjä ei vastaa viesteihin. Laittaisin tekstarin, siihen jos ei vastaa niin huijari on. Puheluihin ei välttis kaikki vastaa jos tuntematon numero.

Vierailija
16/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvän kaupankäynnin kirjoittamiin sääntöihin kuuluu vastata tiedusteluihin. Oikeastaan sitä tärkeämpää mitä enemmän myy, koska se on lähempänä ammattilaistoimintaa.

Vierailija
17/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttävät huutajat, jotka kuvittelevat, että minulla ei ole elämässäni mitään muuta tekemistä kuin vastailla heidän viesteihinsä ja että voin olla milloin tahansa paikalla kun haluavat tulla hakemaan tuotteitaan.

Itselläni lukee joka ikisessä tuotekuvauksessa, että postitan tuotteen viikon kuluessa maksun saapumisesta. Yleensä teen sen nopeammin, mutta mitään en lupaa, koska en voi olla varma.

Toinen vaihtoehto minulla on nouto, mutta olen kiireinen ihminen, eli mikä tahansa aika minulle ei sovi, vaan niitä sopivia ajankohtia on aika rajallisesti. Monesti sovin ostajan kanssa lopulta treffit jonnekin reittini varrelle, mutta tätä mahdollisuutta en mainitse tuotteiden yhteydessä koska ihmiset tuntuvat kuvittelevan, että silloin toimitan tuotteen minne tahansa milloin tahansa...

Kokemukseni on se, että mitä halvemmasta tuotteesta on kysymys, sitä vaativaisempia ovat ostajat. Tuote pitäisi toimittaa sinne ja tänne tai olla keskellä päivää kotona, kun ilmoittavat useamman tunnin marginaalin, jolloin tulisivat. Niinpä en viitsi myydä mitään enää alle viiden euron, koska niistä kahden euron tuotteiden ostajista on yleensä harmia paljon enemmän kuin kahden euron edestä. En myöskään vastaa enää yleensä näihin kyselyihin, joissa halutaan tietää ennen huutamista tarkka osoite ja/tai mistä saa hakea keskellä päivää.

Niin, ja se puhelin. Itse en vastaa puheluihin työpäivän aikana enkä kokouksissa ym. tilaisuuksissa, joita on aika paljon. En myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin ajaessani autoa. Tämä tarkoittaa, että yli puolet ajasta en vastaa puheluihin. En koskaan myöskään soita takaisin tuntemattomiin numeroihin. Valitan, elämässäni on muutakin kuin huutonet. Tästä huolimatta minulla on ainoastaan positiivisia palautteita liki 100 kpl. Pidän sen, minkä lupaan, mutta enempään en taivu.

Vierailija
18/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yhteen tekstariin tai sähköpostiin vastaaminen on niin kamalan vaikeata. Ja kun sitä tiliään ei käy jatkuvasti katsomassa, eikä ole vielä sitä maksua nähnyt, niin voisihan siitä sitten vähintään laittaa viestiin että "en ole käynyt katsomassa vielä". Silloin ostaja ainakin tietäisi, että myyjä ei ole kadonnut kartalta. Näitäkin tapauksia kun on, että myyjä jättää vastaamatta. Ja onhan se maksun saapuminen kuitenkin jossain vaiheessa tarkistettava.

Varsinkin kun ap kertoi että myyjällä sitten oli niitä negoja, niin on vähintäänkin järkevää koittaa saada edes yksi vastaus myyjältä, että on yhä tuotetta myymässä.

Ja maksun kulussa voi todellakin kestää se kolme pankkipäivää, eli arkipäivää. Olen senkin kokenut ja siitä on pankista vakuuteltu, että ei ole kovin yleistä, mutta joskus käy niin.

En ymmärrä, miksi joillekin huuto.netin käyttäjille on niin kamalaa tuo kommunikointi toisen osapuolen kanssa. "Käytössäni on vakioviesti, en TODELLAKAAN vaivaudu vastailemaan siihen sun tähän." Moukkamainen asenne tai totaalista sosiaalista lahjattomuutta, kun kommunikointi ihmisen kanssa pelottaa. Jos on aikaa niitä tavaroita sinne huutikseen laittaa, pakkailla ja postitella niin ei se yksi viestin naputtelu siinä enää paljon paina.

Vierailija
19/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yhteen tekstariin tai sähköpostiin vastaaminen on niin kamalan vaikeata. Ja kun sitä tiliään ei käy jatkuvasti katsomassa, eikä ole vielä sitä maksua nähnyt, niin voisihan siitä sitten vähintään laittaa viestiin että "en ole käynyt katsomassa vielä". Silloin ostaja ainakin tietäisi, että myyjä ei ole kadonnut kartalta. Näitäkin tapauksia kun on, että myyjä jättää vastaamatta. Ja onhan se maksun saapuminen kuitenkin jossain vaiheessa tarkistettava.

Varsinkin kun ap kertoi että myyjällä sitten oli niitä negoja, niin on vähintäänkin järkevää koittaa saada edes yksi vastaus myyjältä, että on yhä tuotetta myymässä.

Ja maksun kulussa voi todellakin kestää se kolme pankkipäivää, eli arkipäivää. Olen senkin kokenut ja siitä on pankista vakuuteltu, että ei ole kovin yleistä, mutta joskus käy niin.

En ymmärrä, miksi joillekin huuto.netin käyttäjille on niin kamalaa tuo kommunikointi toisen osapuolen kanssa. "Käytössäni on vakioviesti, en TODELLAKAAN vaivaudu vastailemaan siihen sun tähän." Moukkamainen asenne tai totaalista sosiaalista lahjattomuutta, kun kommunikointi ihmisen kanssa pelottaa. Jos on aikaa niitä tavaroita sinne huutikseen laittaa, pakkailla ja postitella niin ei se yksi viestin naputtelu siinä enää paljon paina.

että en minäkään vastaa vieraisiin puheluihin työpäivän aikana tai jos muuten on mennyt ohi, en soita takaisinkaan. Mutta ap:han oli laittanut viestiäkin jo sekä puhelimella että s-postitse, eikö? Eikö niihinkään voi vastata?

Vierailija
20/24 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette tehneet,jos tuotetta ei ole lähetettykkään, onko kellään kokemusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän