Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uusperheet ja lahjojen tasapuolinen jako

Vierailija
25.11.2011 |

Miehelläni ja minulla on tyttäret kummallakin ja molemmat haluavat lahjaksi n.200€ maksavan kännykän.Ex-mieheni lupasi maksaa tyttäreni puhelimesta suurimman osan,mutta miehen ex ei osallistuisi tyttärensä puhelimeen millään lailla.

Onko mielestänne reilua?Oma tyttäreni ei juuri muuta minulta enään saisi,ja miehen tytölle ostimme jo muutamankin tyyriimmän lahjan(olivat toivelistalla).

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne exät ostavat tottakai omat lahjansa. Miksi ihmeessä oletat, että miehen exän pitäisi osallistua lahjaan?

Vierailija
22/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tulis mieleenkään ostaa yhteisiä lahjoja exän kans, saati sitten vaatia miehen exää ostamaan lahjoja lapsille.

Meillä on yhteensä viisi lasta ja ei mene tasan. Elämässä ei mene ikikinä kaikki tasan. Kyllä lapset vertailevat joulun jälkeen lahjoja, ja silloin tietää onko kaveri rikas vai köyhä.

Ja toisekseen meillä lahjat jaetaan joka paikassa erikseen, joten kyllä isoimmat lapsista tietävät, mikä lahja on keneltäkin. Eivätkä ainakaan vielä ole sanoneet mitään siitä, että esim. exältä saa vähän kalliimpia lahjoja kuin nyxältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai tajusin, että pieni innostuu joulusta enemmän kuin iso ja että ne lelut ovat ehkä halvempia kuin omat lahjani. Silti vanhempani ostivat aina myös minulle tuon 5-8 lahjaa (pienemmät saivat ehkä 10 lahjaa) eivätkä ne olleet mitään huippukalliita vaan nimenomaan osoitus välittämisestä. Rahaa meillä ei saanut lahjaksi.

Sain esim.

- yhden toivomani jutun esim. kitaran, luistimet tms.

- kirjan

- vaatteen/yöpaidan

- hiusjuttuja/ kerran permanenttilahjakortin

- irtokarkkipussin/suklaata

- ihan vaan sukkia, sukkahousuja, alusvaatteita tms.

Näihin olin tyytyväinen ja olin varma, että vanhemmat olivat tehneet parhaansa. Jos sillä 16-vuotiaalla ei ole omia ehdotuksia lahjoiksi tai ne ovat kohtuuttoman kalliita, niin voittehan aina toteuttaa sen yhden kalliin ja ostaa päälle karkkia, kirjan, dvd:n, liput konserttiin isän kanssa tai muita pienempiä ostoksia esim dvd:t on aika halpoja.

Kyllä ne isot lapsetkin ovat aina isänsä lapsia ja vertaavat aikuisinakin vielä itseään perheen muihin lapsiin. On varmaan kiva fiilis, kun nämä pienet saavat 15-vuotiainakin 10 lahjaa ja isot eivät aikanaan kuin sen yhden. Joskus voi pienillä jutuilla tehdä paljon hyvää mieltä. Esim. itse ilahduin, kun sain yhtenä vuonna muumimukin, jossa oli karkkia ja lehden. Oli kivaa luettavaa ja naposteltavaa. Tässä vaiheessa asuin jo poissa kotoa, ja sain kalliimmiksi lahjoiksi mikron opiskelukämppääni, kirjan ja yöpaidan. Se ilahduttaminen ei aina ole sitä, että tungetaan rahakuori käteen.

Vierailija
24/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai tajusin, että pieni innostuu joulusta enemmän kuin iso ja että ne lelut ovat ehkä halvempia kuin omat lahjani. Silti vanhempani ostivat aina myös minulle tuon 5-8 lahjaa (pienemmät saivat ehkä 10 lahjaa) eivätkä ne olleet mitään huippukalliita vaan nimenomaan osoitus välittämisestä. Rahaa meillä ei saanut lahjaksi.

Sain esim.

- yhden toivomani jutun esim. kitaran, luistimet tms.

- kirjan

- vaatteen/yöpaidan

- hiusjuttuja/ kerran permanenttilahjakortin

- irtokarkkipussin/suklaata

- ihan vaan sukkia, sukkahousuja, alusvaatteita tms.

Näihin olin tyytyväinen ja olin varma, että vanhemmat olivat tehneet parhaansa. Jos sillä 16-vuotiaalla ei ole omia ehdotuksia lahjoiksi tai ne ovat kohtuuttoman kalliita, niin voittehan aina toteuttaa sen yhden kalliin ja ostaa päälle karkkia, kirjan, dvd:n, liput konserttiin isän kanssa tai muita pienempiä ostoksia esim dvd:t on aika halpoja.

Kyllä ne isot lapsetkin ovat aina isänsä lapsia ja vertaavat aikuisinakin vielä itseään perheen muihin lapsiin. On varmaan kiva fiilis, kun nämä pienet saavat 15-vuotiainakin 10 lahjaa ja isot eivät aikanaan kuin sen yhden. Joskus voi pienillä jutuilla tehdä paljon hyvää mieltä. Esim. itse ilahduin, kun sain yhtenä vuonna muumimukin, jossa oli karkkia ja lehden. Oli kivaa luettavaa ja naposteltavaa. Tässä vaiheessa asuin jo poissa kotoa, ja sain kalliimmiksi lahjoiksi mikron opiskelukämppääni, kirjan ja yöpaidan. Se ilahduttaminen ei aina ole sitä, että tungetaan rahakuori käteen.

Vierailija
25/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tarvi laskea että tuo toinen sai sitä ja tuo toinen tätä. Sinä olet sopinut ex-miehesi kanssa kännykän ostosta. Miehesi taas sopii kännyn ostosta oman exänsä kanssa, jos exä ei halua osallistua kännyn ostoon niin siihen hänellä on oikeus. Miehesi sitten joko ostaa sen yksin tai ei osta. Eikä siihen laskuun tarvi ottaa mukaan sinun tyttäresi lahjoja, koska sinun tyttäresi lahjat eivät kuulu miehesi tyttären lahjoihin ja päinvastoin. Lapset eivät ole sukua keskenään ja heillä on ihan eri vanhemmat, joten miksi heidän lahjojansa pitäis vertailla keskenään?

Vierailija
26/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastukset ja kasvatukset,oma ei juuri muuta halua kuin tämän kännyn,enkä haluaisi ostaa mitä tahansa tasapuolisuuden nimissä,kalliiksi sellainen tulee.

Mutta joo....ei kai muu auta,kun yrittää puhua miehen exälle,tai miehen siskolle tulisiko jompi kumpi kuluissa vastaan.

Pitääkö niiden siis vähän niinkuin maksaa sinun tyttäresi joululahjat?

Vierailija
27/27 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoa niin osta silti hänelle jotain,tietysti, koska hän ilmiselvästi tulee samaan "huonommat" (rahallisesti) lahjat ja sulta ei mitään?? HÄH? Itse sanoit kuitenkin ostaneesi miehen lapselle jotain miehen kanssa niin miksi ei samoin toisinpäin? Kuulostaa kuin suosisit (/nuoleskelisit) miehesi tyttöä nyt omasi kustannuksella!!

Kyseessä siis teinityttö? Omiani tuntien nämä halvahkot lahjat saisivat mahtavan vastaanoton:

-villasukat joissa varsin polveen saakka, joko mustat, valkoiset tai jotkut lemppariväriä

-meikkejä(meillä esim. ostin uudet ripsivärit joita tytöt ei ole kokeilleet vielä mutta joita on mainostettu), ripsaria, kynsilakkaa yms

-joku tuoksu, esim. prismoissa ainakin myydään jeanne d´arthes tmv merkkisiä jotka n.10-14e hinnoiltaan ja just hyviä teinituoksuja, siis oikeasti ihan kivan tuoksuisia ja pullot houkuttelevia tuon ikäisille

-kalenteri

-näyttävä kello tai rannekoru, kellon saa n.20e korun halvemmalla

-uuteen kännykkään kuvasuojan (http://designskins.fi/, hinnat ei hurjia)

Mun tytöt 12v ja 15v saavat tänän vuonna minun vähistä varoistani (opiskeleva yh) nuo puhelimen suojakuoret kuvalla, ripsivärit (12v saa ekan ripsarinsa,ei saa käyttää koulussa jnejne), villasukat ja 15v saa tuoksun, 12v saa kalenterin.

Isältään saavat molemmat kellot ja isompi saa sellaiseen laattarannekoruun laatan (?) ja pienempi saa korvakorut.

Rahaa ei kulunut mitenkään hirveästi.

Molemmat saavat lisäksi kummeiltaan 4 elokuvalippua ja toisilta isovanhemmilta isompi saa nellyn lahjakortin, pienempi saa lakanasetin ja yöpuvun, toislta isovanhemmilta isompi saa skootterii bensaa ja pienempi saa uimahallilippuja.