Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on jo kolmas flunssa tms. tänä syksynä. Ei taida olla enää normaalia?

Vierailija
25.11.2011 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi hyvinkin olla ihan normaalia.

Vierailija
2/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko oli välisissä ilman, ja taas alkoi

en jaksa enää

yhtää kuuria en ole vielä stönyt

pitäs kai yrittää lähtee hakee, vaan ei jaksa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jokasyksyinen ongelma. Flunssaa ja kuumetta peräkkäin monta kertaa. Kaikki lab arvot kunnossa, mistään ei löydy syytä.

Vierailija
4/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut herkkä saamaan flunssia, ja nyt pienten lasten äitinä joka syksyinen 2-3 kk flunssakierre on ihan normijuttu :(

Olen perusterve ja hyväkuntoinen, mutta niin vaan lasten flunssat tarttuu muhun ihan joka ikinen kerta. D-vitamiinit, luontaistuotteet yms. kokeiltu, mutta vielä en ole löytänyt flunssia ehkäisevää "ihmelääkettä". Jos joku on sellaisen löytänyt, vinkit jakoon, kiitos.

Vierailija
5/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko oli välisissä ilman, ja taas alkoi

en jaksa enää

yhtää kuuria en ole vielä stönyt

pitäs kai yrittää lähtee hakee, vaan ei jaksa...

Jos kysymyksessä tavallinen flunssa ilman bakteeri-infektiota (korva- tai poskiontelotulehdus, keuhkoputkentulehdus tms.), ei vaivaan ole olemassa mitään "kuuria". Älkää hyvät ihmiset lähtekö lääkäriltä kinuamaan turhia antibioottikuureja!

Vierailija
6/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin syömään d-vitammiinia 50ug per päivä.

Jos on tuntuu että joku tauti tuloillaan, tuplaan annoksen pariksi päiväksi ja otan c-vitamiia lisäksi.

Auttaa!

Vierailija
7/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Älä lotraa käsidesillä tavallisessa arjessa, jotta vastustuskykysi harjaantuu taklaamaan tavallisia pöpöjä.

- NUKU tarpeeksi. Harrasta sopivasti liikuntaa, mutta lepää ja rentoudu myös tarpeeksi. Älä aikatauluta vapaa-aikaa liian hektiseksi. Vältä liian kovaa ja liian pitkään jatkuvaa stressiä.

- Syö D-vitamiinia, luomuruokaa ja lisäaineetonta. Ei tarvitse purkeista syödä D-vitamiinin lisäksi muuta, kun ruuasta saa kaiken ja pillereitä varmemmin.

- Syö mahdollisimman vähän särkylääkkeita tai parasetamolia. Ne myös voivat heikentää vastustuskykyä.

- Lepää HETI kun tuntuu, että flunssa on tulossa. Ja sairaana etenkin. Älä tee sairaana töitä tai toohota ympäriinsä.

Vierailija
8/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään flunssaa tänä syksynä. Ennen sairastelu alkoi syyskuussa ja loppui keväällä. Meillä lapset koulussa ja tarhassa. En tiedä auttoiko kun aloin vhh-dieetille. Syön paljon marjoja ja vihanneksia. Ja en syö rasvaa ylettömästi vaan olen vähentänyt rasvan syömistä.

Vierailija
9/11 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat päiväkodissa tai käyvät kerhoissa, se on ihan normaalia. Itsekin sairastin silloin lasten kanssa "kaikki taudit" ja niin sairastaa nyt ne tutut, joilla on päiväkoti-ikäisiä lapsia. Omat lapset ovat nyt koulussa ja me sairastetaan silloin tällöin pientä nuhaa. Jotenkin se vastustuskyky kai kehittyy lastentaudeille. Tosin syödään myös vitamiineja talvisin.

Vierailija
10/11 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja 2v ja 4v lapsillani myös ollut koko syksyn toistuvaa flunssaa. Ei mitään pahaa tautia eikä juuri lämmön nousuakaan, mutta väsymystä ja turhautumista aiheuttaa silti. Lapsilla pientä köhää ja nenä jatkuvasti tukossa. Miettii, että onko sisäilmassa kotona tai kerhoissa ongelmaa. Kun normaali flunssien määrä olevinaan aikuisilla 1-5 kertaa vuodessa ja lapsilla 5-10. Meillä tulee jo syksyn aikana tuo täyteen aikuisilla ja lapsilla. Miten muilla??

Vierailija
11/11 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän ketjun kun aiheesta löytyi jo keskustelua. Onko kohtalotovereita lisää myös näin vuonna 2023? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan