Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

g. oletko tyytyväinen kunnallisen puolen terveyspalveluihin (terveyskeskukseen/sairaaloihin)

Vierailija
25.11.2011 |

Itse olen ollut ihan tyytyväinen. Olen kuulut niin paljon vaan pahaa niistä...En tiedä onko ihmiset erilaisia käsittelemään lääkäreitä vai onko se jo asenteesta kiinni? Ihan saman koulutuksen ne "arvauskeskuksen" lääkärit ovat saanneet... periaatteessa yksityisellä puolella voisi sattua yhtä huono lääkäri tai toisin päin.

Eli summa summarum... minulla ei kunnallisen puolen terveydenhuollosta valittamista.. (muutama lääkärin päätös on kyllä kummaksuttanut..mutta muuten ihan OK)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan siis julkisia terveydenhuollon

palveluita, verovaroin ylläpidettäviä.

Hammaslääkärin palvelut myös saavat täältä kehuja, tosin kalliita (varmaan melkein saman hintaisia kuin yksityisen).. ja pitkät jonot..

Vierailija
2/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin pääsee vieläpä nopeasti lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneet, ovat pääasiassa olleet erittäin hyviä. Jokelan tk Tuusulassa on huippu ja lastenlääkärit Hyvinkäällä ja Jorvissa erittäin päteviä pääsääntöisesti.

Vierailija
4/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kokemusta, en oo käyttänyt tk palveluita varmaan 25 vuoteen (Hki) mutta kun vanhempiani "hoidettiin" julkisella puolella niin kyllä oli ala-arvoista. Ainakin heidän tk:ssa oli täysin tampio lääkäri joka oli vielä erittäin epäsiistin näköinen, hiukset ja naama kiilsi rasvasta... Toisaalta isoäidin saattohoidosta on vaan hyvää sanottavaa.

Vierailija
5/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri esim. sain paljon parempaa hammashoitoa kuin osasin toivoakaan yllättävän ongelman iskiessä. Odotusajat on olleet kohtuullisia, lääkärit ystävällisiä. Varsinkin lasten kanssa ei aikailla.

Vierailija
6/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuksen palveluja nykyisessä asuinkunnasani. asunut täällä 9 v. Sitä enne olen käynyt tk:sa lapsuuden jälkeen varmaan 2 kertaa.

Mutta sairaaloista on kokemusta ja ne on kaikki hyviä. Varsinki Lastenklinikan palvelu on ollut erinoamsita ja ystävällistä. Samoin Naistenklinikka. Palvelu HUS:n muissa yksiköissä on ollut ok ja hoito erinomaista.

Vierailija
7/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, jos verovaroilla (pääosin) rahoitettuun palveluun joutuu hieman jonottamaankin.

Vierailija
8/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se minun käsittelytaidoistani riippuu, että aikoja ei vaan saa terveyasemalle? Pari kertaa on käynyt niin, ettei akuuttiaikoja ole edes klo 8 aamulla ollut jaossa lainkaan. Joten revipä siitä, ap.

Sinänsä lääkärit ovat olleet kohtuullisen hyviä, silloin harvoin kun ajan olen saanut.

Tuliko ap yhtään mieleesi, että tilanne on eri kunnissa ja terveysasemilla erilainen? Ei selvästikään tullut.

-stadilainen-

Vierailija
9/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin ei yksinkertaisesti pääse . Aikoja ei anneta, vain päivystyksen kautta pääsee lääkäriin. Todella turhauttavaa jonottaa päivystyksessä tuntikausia ei-akuutin vaivan vuoksi

Vierailija
10/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuutena en todellakaan ole tyytyväinen.

Vierailija
11/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nyt käynyt useampaan vuoteen (käyn työterveyshuollossa), mutta lapset ja mies on.

Lapsille on aina saatu aika samalle päivälle, jos on sellainen akuuttitilanne ollut.

Mies on viime aikoina joutunut pahan ihottuman takia käymään sekä yksityisellä että kunnallisella. Ei apua kummastakaan.

Nyt hänellä on taas ens viikolla kunnalliselle aika, ja sanoin että vaatii testejä kun apua ei tule. Toivon että lääkäri ottaa tosisaan, melkein vuoden mies kohta ihottuman kanssa taistellut.

Oulussa asutaan.

Vierailija
12/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se minun käsittelytaidoistani riippuu, että aikoja ei vaan saa terveyasemalle? Pari kertaa on käynyt niin, ettei akuuttiaikoja ole edes klo 8 aamulla ollut jaossa lainkaan. Joten revipä siitä, ap.

Sinänsä lääkärit ovat olleet kohtuullisen hyviä, silloin harvoin kun ajan olen saanut.

Tuliko ap yhtään mieleesi, että tilanne on eri kunnissa ja terveysasemilla erilainen? Ei selvästikään tullut.

-stadilainen-

totta kai se on erilainen... Enkä tarkoittanutkaan että ajan saaminen riippuu käsittelytaidoista. Mutta vähän uskomattomalta tuntuu että HKIssä ei aikoja saisi. Muilla stadilaisilla kokemusta tästä?

ap

Vierailija
13/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nyt käynyt useampaan vuoteen (käyn työterveyshuollossa), mutta lapset ja mies on.

Lapsille on aina saatu aika samalle päivälle, jos on sellainen akuuttitilanne ollut.

Mies on viime aikoina joutunut pahan ihottuman takia käymään sekä yksityisellä että kunnallisella. Ei apua kummastakaan.

Nyt hänellä on taas ens viikolla kunnalliselle aika, ja sanoin että vaatii testejä kun apua ei tule. Toivon että lääkäri ottaa tosisaan, melkein vuoden mies kohta ihottuman kanssa taistellut.

Oulussa asutaan.

ei siitä onko se yksityisen vai kunnallisen puolen (tuohon miehen ihottuma asiaan viittaan)

Ja voihan se olla niinkin että jotkut vaivat tosiaan on niin hankala hoitaa/diag. tuskinpa se lääkärin homma missään niin kovin helppoa on?

ap

Vierailija
14/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-stadilainen-

totta kai se on erilainen... Enkä tarkoittanutkaan että ajan saaminen riippuu käsittelytaidoista. Mutta vähän uskomattomalta tuntuu että HKIssä ei aikoja saisi. Muilla stadilaisilla kokemusta tästä?

ap

Stadissa on aika monta terveysasemaa. Eri asemilla erilainen lääkäritilanne. Ihan turha siis alkaa inttää vastaan siitä, mikä on tilanne meidän asemalla (jota et tiedä).

Olen kahden lapsen äiti, joista toisella on ollut paha infektiokierre ja toinenkin sairastellut aika lailla. Lääkäriajan saamisen tilanne on siis todellakin hyvin tiedossa. Soitan aina ensin terveysasemalle, mutta yleensä akuuttiajan saa noin 40% todennäköisyydellä.

Päivystykseen en sairasta lasta yleensä vie istumaan kahdeksi tunniksi täydessä odotustilassa ja keräämään stadin kulloisenkin tautiarsenaalin näytteitä kotiin.

SINÄ kysyt mielipidettä julkisista terveydenhoitopalveluista ja alat heti haukkua niitä, joilla on eri mielipide kuin itselläsi TAITAMATTOMIKSI ihmissuhdetaidoissa.

Ja kumminkin iso osa palvelukokemuksesta muodostuu asioista, joissa omilla taidoilla ei ole pätkän vertaa sijaa. Jos terveyskeskus on aliresursoitu, niin se on - ihan riippumatta asiakkaan asiakkuustaidoista.

Vierailija
15/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-stadilainen-

ap

Stadissa on aika monta terveysasemaa. Eri asemilla erilainen lääkäritilanne. Ihan turha siis alkaa inttää vastaan siitä, mikä on tilanne meidän asemalla (jota et tiedä).

Olen kahden lapsen äiti, joista toisella on ollut paha infektiokierre ja toinenkin sairastellut aika lailla. Lääkäriajan saamisen tilanne on siis todellakin hyvin tiedossa. Soitan aina ensin terveysasemalle, mutta yleensä akuuttiajan saa noin 40% todennäköisyydellä.

Päivystykseen en sairasta lasta yleensä vie istumaan kahdeksi tunniksi täydessä odotustilassa ja keräämään stadin kulloisenkin tautiarsenaalin näytteitä kotiin.

SINÄ kysyt mielipidettä julkisista terveydenhoitopalveluista ja alat heti haukkua niitä, joilla on eri mielipide kuin itselläsi TAITAMATTOMIKSI ihmissuhdetaidoissa.

Ja kumminkin iso osa palvelukokemuksesta muodostuu asioista, joissa omilla taidoilla ei ole pätkän vertaa sijaa. Jos terveyskeskus on aliresursoitu, niin se on - ihan riippumatta asiakkaan asiakkuustaidoista.

ajansaamiseen. ap

Vierailija
16/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ajan kun haluaa, ja lisätutkimuksissa ei pihtailla. Pääsee suoraan tutkimuksiin, eikä tarvitse kiertää pitkää rundia päivystys-omalääkäri-erikoislääkäri-tutkimukset.

Komppaan tuota, joka kritisoi ap:n aloitusta. Sinä et kauheasti näytä olevan kiinnostunut muiden mielipiteestä, vaan kärkkäästi ryntäät jo aloituksessa mollaamaan ne, jotka ovat kanssasi eri mieltä.

Vierailija
17/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-stadilainen-

ap

ajansaamiseen. ap

ja vielä alat inttää, että puhun paskaa.

PÖH.

Vierailija
18/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti sanottuna. Yksityinen puoli ei takaa oikeita diagnooseja taikka hoitoa myöskään, mutta astetta paremmaksi olen sen kuitenkin kokenut. Tosin äärimmäisen töykeitä hoitajia voi olla yksityisilläkin asemilla.

Terveyskeskushammaslääkärit ovat olleet vähiten ammattitaitoisia. Heidän virheensä ovat tulleet kalliiksi yksityisellä puolella korjattuna.

Aina kun voi ja on mahdollista asioimme yksityisellä puolella.

Kahdessa eri maassa synnyttäneenä oli melkoisen järkyttävä synnytyskokemus suomalaisessa sairaalassa. Niinkauan kuin suomalaiset äidit moisen menon hyväksyvät se varmaankin jatkuu. Ryhmähuoneessa kuulin lääkäreiden ja hoitajien kertomukset muista äideistä, heidän vaivoistaan ja heidän vastasyntyneiden vauvojensa tilanteista. Ei mitään yksityisyyttä kertakaikkiaan. Minunkin mahaa paineltiin kahden vieraan miehen katsellessa ja synnytyksen kulkua ym. vatvottiin siinä 3 muun äidin ja 2 vieraan miehen kuullen sekä arvioitiin imetyksen kulkua.

Vierailija
19/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskushammaslääkärit ovat olleet vähiten ammattitaitoisia. Heidän virheensä ovat tulleet kalliiksi yksityisellä puolella korjattuna.

Yhdyn tähän lauseeseen ihan 100%!!

Omat hampaat oli menneet tosi huonoon kuntoon eikä tk -hammaslääkärit sanoneet mulle mitään, vaikka jatkuvasti siellä ravasin. Yksityisellä käytyäni jouduin samantien monen tonnin hammasremonttiin. Suoraan sanottuna: vit*ttaa.

Ja muistakaan tk -lääkäreistä ei ole mitään hyvää sanottavaa kyllä. Äidin pitkälle edennyttä syöpää ei myöskään havaittu vaikka ravasi jatkuvasti tk:ssa. Yksityiselle meni lopulta ja leikattiin samana päivänä.

Vierailija
20/33 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ajan kun haluaa, ja lisätutkimuksissa ei pihtailla. Pääsee suoraan tutkimuksiin, eikä tarvitse kiertää pitkää rundia päivystys-omalääkäri-erikoislääkäri-tutkimukset.

Komppaan tuota, joka kritisoi ap:n aloitusta. Sinä et kauheasti näytä olevan kiinnostunut muiden mielipiteestä, vaan kärkkäästi ryntäät jo aloituksessa mollaamaan ne, jotka ovat kanssasi eri mieltä.

en kai muuten kysyisi. meillä on ketju: omalääkäri-erikoislääkäri---

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä