BB-Tanja on klassinen rajatilapersoona?
Voi herranjumala, että ottaa hermoille katsoa tuon ihmisen käytöstä. Todella paranoidista ja ailahtelevaa tuo käytös. Onko teillä tuollaisia ihmisiä lähipiirissänne? Kuinka pärjäätte?
Kommentit (8)
Rajatilahan on erinomainen kiljailija BB:hen. Riitaa, draamaa ja mielialanvaihteluita riittää. Uskon, että juurinkin noita ihmisiä tuotanto yrittää löytää. Kerran joku psykiatri taisi sanoa lehdessä, että harvalla kilpailijalla on mielenterveys kunnossa.
Ei. Ei olisi päässyt läpi karsinnassa.
Eipä se psykiatria mitään matematiikkaa ole. Mulle esim. diagnosoitiin rajatila niin että täyttelin jotain rastiruutuun-lomaketta. Itse sitten katsoin netistä että hetkinen, eihän tää pidä mun kohdalla ollenkaan paikkaansa. Sitten tehtiin kunnon psykologiset testit ja siihen loppui puheet rajatilasta.
Nimittäin ei ihmisen mielenterveysongelmia ole ollenkaan niin helppo päällepäin nähdä kuin voisi kuvitella. Tai pinnallisella haastattelulla. Vaikea masennus tietysti on asia erikseen, mutta kukapa sinne vaikeasti masentuneena edes yrittäisi.
on rajatila, mutta osaan ajatella järjellä, miten missäkin tilanteessa normaalisti käyttäydytään, vaikka tuntisin mitä, joten edes mieheni ei tiedä diagnoosistani.
Ei. Ei olisi päässyt läpi karsinnassa.
Eipä se psykiatria mitään matematiikkaa ole. Mulle esim. diagnosoitiin rajatila niin että täyttelin jotain rastiruutuun-lomaketta. Itse sitten katsoin netistä että hetkinen, eihän tää pidä mun kohdalla ollenkaan paikkaansa. Sitten tehtiin kunnon psykologiset testit ja siihen loppui puheet rajatilasta.
Yleensä kun tuo diagnoosien asetaminen erikoislääketieteen puolella vaatii vähän enemän kuin yhden lomakkeen täyttämisen. Mutta ehkä tuo on sinun käsityksesi, välttämättä epikriisi ei sen kanssa täysin käy yksiin. Näinhän se monesti menee.
Mulla oli tuollainen ystävänä. Katselin sitä pelleilyä pari vuotta. Sitten menetin hermoni ja pistin välit poikki. En yksinkertaisesti jaksanut sitä skitsoilua.
Nyt tuntuu kuin iso taakka olisi pudonnut harteilta. Raskaita ihmissuhteita ei kannata ylläpitää.
Yleensä kun tuo diagnoosien asetaminen erikoislääketieteen puolella vaatii vähän enemän kuin yhden lomakkeen täyttämisen. Mutta ehkä tuo on sinun käsityksesi, välttämättä epikriisi ei sen kanssa täysin käy yksiin. Näinhän se monesti menee.
Menin pitkäaikaisten masennus-jne. ongelmieni kanssa yksityislääkärille. Sovimme että hän laittaa lähetteen kunnalliselle puolelle. En muista enää menikö se niin että tapasin ensin psykatrin (oli muuten pienehkön kunnan mt-toimiston ylilääkäri eikä mikään harjoittelijaplanttu :)) ja sovimme että seuraavaa kertaa varten täytän monistepumaskan. Vai sainko pumaskan ajanvarauksen yhteydessä käymiemme keskustelujen tai lähetteen perusteella postissa.
Joka tapauksessa täytin masennuskyssärin ja sellaisen rastiruutuun monistepinon. Sitten tapaamiskerralla keskustelimme psykiatrin kanssa minulle hankalista kohdista monisteissa. Ja jälkeenpäin kun otin asiasta selvää, ymmärsin että olin vastannut myöntävästi sellaisiinkin kohtiin joihin ei olisi pitänyt, koska en täysin ymmärtänyt mitä niillä haettiin. Esim. dissosiaatioon liittyen. Sitten laskettiin pisteet ja päädyttiin rajatilaan. ja määrättiin lääkitys ja sovittiin että jatkossa ehkä terapiaa kun nähdään miten masislääke alkaa vaikuttamaan. Sanoin ok ja kiitos ja menin kotiin googlettamaan mikä ihmeen rajatila. Ja huoh.... Voi kertoa että mulla voi olla monenlaisia ongelmia, mutta rajatila ei ole mun diagnoosi. Mikä sitten havaittiinkin jatkossa kunnon psykologisissa testeissä. Tunnistamisen pelossa en viitsi siitä enempää kertoa.