Hei sinä aasiakas, joka olet aina naama näkkärilä!
miksi et voi hymyillä asiakaspalvelijalle, mutta vaadit sitä kuitenkin asiakaspalvelijalta itseltään? jos sinä tulet tiskilleni naama norsunv*tulla, vaikka yritänkin olla kohtelias ja hymyillä, miksi luulet että jaksan olla edelleenkin kohtelias ja yrittää miellyttää rumaa ahteriasi?
voi kun saisi vähän kuvattua teitä aasiakkaita, kuinka koppavasti lähestytte meitä asiakaspalvelijoita, niin ehkä itsekin alkaisitte tajuamaan miksi palveluammatissa olevat ihmiset on välillä vähän TURHAUTUNEITA.
olen 100% varmasti ystävällinen ja mukava ja aurinkoinen ystävälliselle asiakkaalle, mutta minä en ole mikään piika, jonka tarvii kuunnella turhanpäiväistä läyhäämistä!!!
Kommentit (17)
Olet kuitenkin itse valinnut ammattisi. Satut edustamaan palkkasi maksavaa yritystä (tai muuta tahoa)siinä asiakasta palvellessasi. Minusta termin "aasiakas" käyttö on sama kuin purisit itseäsi jalkaan.
Näiden negativisten tilanteiden ratkaisu ja kohtaaminen on juuri Sinun ammattitaitoasi, sitä josta voit olla ylpeä.
T: asiakkaiden kanssa työskentelevä
en ole, Luojan kiitos, valinnut sitä ammattia vaan tehnyt lisätyönä. enää en jaksa katsella nirppanokkia.
ja kyse ei ole ammatista, vaan ihmisten arvostuksesta toisia kohtaan ja ylenkatsomisesta. on vain niin käsittämätöntä, miten ylpeitä ja tragikoomisen typeriä ihmisiä tähän pikkumaahan mahtuu.
ap
mutta minulla on tapana olla asiakaspalvelutilanteessa todella ystävällinen ja kohtelias. Pahoittelen aiheuttamaani vaivaa ja kiitän lämpimästi saamastani avusta. Saan näin käyttäytyen myös parempaa palvelua ja tulee hyvä mieli molemmille ja kuten saksalainen isoäitini kasvatti minua: man sieht sich immer zwei mal im Leben!
On tullut vierestä seurattua vaikka kassajonossa joidenkin hullujen toimintaa. On todella ihme ja sitä ammattitaitoa, etteivät esim. kaupan kassat enemmän pimahtele älyttömille asiakkaille. Tsemppiä!
Joskus on vaan niin väsynyt ja masentunut ettei jaksa hymyillä. :( Yleensä kyllä silloin yritän olla poistumatta kotoa, ettei kenenkään tarvitsisi kärsiä rumasta naamastani.
nimenomaan, ja näin minäkin haluan käyttäytyä asiakaspalvelijoita kohtaan. itsellekin tulee hyvä mieli. mitä mä siitä hyötyisin, että menen läyhäämään jokaiselle, vaikkapa kaupankassalle, ihan vaan sen takia, että saisin nostettua oman arvon tuntoani? "minä olen parempipalkkaisessa työssä kuin sinä, ja sitä kautta olen myös arvokkaampi ihminen kuin sinä.". HAUKOTUS.
tolla käytöksellä todistaa vain olevansa porvarillista pohjamutaa, jota kukaan ei halua katsella päivää pidempään.
mitä siitä jos kassatyöntekijä/tarjoilija/tms. tekee virheen työssään? jos hän pyytää sitä asiallisesti anteeksi, eikö asian voi jättää siihen? tarvitseeko välttämättä ruveta pröystäilemään ja naureskelemaan alentavasti partaansa, kun "tuo alempiluokkainen koira tuossa mokailee".
ja joo, naama näkkärillä tarkoittaa sitä että on naamassa reikiä. reikäleipä on sitten jo Paha juttu.
Olet kuitenkin itse valinnut ammattisi.
Yleensä se on työ, johon ajaudutaan paremman puutteessa. Se ei vaadi mitään erityistä koulutusta ja työhön oppii nopeasti. Itsekin olen sitä tehnyt 2½v kun ammattia vastaavaa työtä ei löytynyt. Vähän nyppi kuullessani "kun on tämän ammatin valinnut..."
- tuon voi sanoa sellaisille, jotka ovat ammatissa, johon vaaditaan koulutus ennen kuin voi tehdä alan töitä, esim. sairaanhoitaja
Siinä se pienenpieni ero.
No joo, en ole koskaan epäkohtelias ja hymyilen ja kiitän. Mutta tavallaan ymmärrän niitäkin, joilla on huono päivä, eikä vaan jaksa hymyillä ostoksia tehdessään. Koeta kestää, sulle maksetaan siitä.
Turhaa kiukkuamista sen sijaan ei sinunkaan tarvitse sietää, vaan voit kysyä, onko asiakkaalla jotain palautetta annettavana ja jos on, haluaako hän, että haet esimiehen paikalle.
Olet kuitenkin itse valinnut ammattisi.
Yleensä se on työ, johon ajaudutaan paremman puutteessa. Se ei vaadi mitään erityistä koulutusta ja työhön oppii nopeasti. Itsekin olen sitä tehnyt 2½v kun ammattia vastaavaa työtä ei löytynyt. Vähän nyppi kuullessani "kun on tämän ammatin valinnut..."- tuon voi sanoa sellaisille, jotka ovat ammatissa, johon vaaditaan koulutus ennen kuin voi tehdä alan töitä, esim. sairaanhoitaja
Miksi sinä et lue sairaanhoitajaksi?
tuo naama näkkärillä juuri tarkoita,että on hymyilevä..
Siinä se pienenpieni ero.
No joo, en ole koskaan epäkohtelias ja hymyilen ja kiitän. Mutta tavallaan ymmärrän niitäkin, joilla on huono päivä, eikä vaan jaksa hymyillä ostoksia tehdessään. Koeta kestää, sulle maksetaan siitä.
Turhaa kiukkuamista sen sijaan ei sinunkaan tarvitse sietää, vaan voit kysyä, onko asiakkaalla jotain palautetta annettavana ja jos on, haluaako hän, että haet esimiehen paikalle.
jäyhät, kiukkuiset pohjolalaiset ei voi hymyillä kuin maksusta? tulepa 2000-luvulle, jossa myös suomalaiset voivat opetella avoimuutta ja ystävällisyyttä. hymy ei sinua tapa. :)
ei kyse ole siitä, että minulle ei hymyillä. ei tietenkään tarvitse hymyillä, jos ei hymyilytä. mutta vaikka Sinulla on huono päivä, ei tarvitse mennä kaupan kassalle/ravintolaan purkamaan omaa paskaansa HAUKKUMALLA asiakaspalvelija turhanpäiväisillä asioilla! ja jos asiakaspalvelija hymyilee sinulle, sinun ei tarvitse hymyillä takaisin (koska et saa siitä palkkaa), mutta voisit edes pitää suusi supussa, jos ei ole muuta kuin pahaa sanottavaa.
Asiakaspalvelijat aina naukuu tätä samaa. TOsiasia kuitenkin on,e ttä heidän edustamansa firma on mokannut, siitä on tullut toiselle haittaa ja kuluja ja sitten he kehtaavat vaatia, että se vahinkoa kärsinyt on heille iloinen ja ystävällinen ja että heille ei saa antaa negatiivista palautetta heidän edustamastaan firmasta, koska eiväthän he ole syyllisiä firman tomintatapaan. Hienoa:
-Hei voi kun ihkuu ja kiva tavata suakin mut teidän tuote ei todellakaan toimi. Mä oon hirveän pahoillani aiheuttamastani vaivasta, mutta te ootte lähettänyt mulle ihan väärän laskun ja kiitos kovasti kun yrität saada toimimaan tätä palvelua, jonka toimimattomuudesta mulle on jo aiheuttunut kuluja ja ajanhukkaa.
Siis miksi mun pitäisi olla iloinen ja ystävällinen ja tyytyväinen kun te )=se firma, jossa sä olet töissä ja jota sä siis edustat) ette hoida hommianne?
Jos jos asiakaspalvelijalle ei saa antaa palautetta firman toiminnasta niin mmihin ja kenelle sitten? Asiakaspalvelijan tehtävähän on nimenomaan toimia firman ja asiakkaan yhtenhenkilönä...
Ja tottakai sun pitää jaksaa ola kohtelias - siitähän sulle maksetaan palkka.
Asiakaspalvelijat aina naukuu tätä samaa. TOsiasia kuitenkin on,e ttä heidän edustamansa firma on mokannut, siitä on tullut toiselle haittaa ja kuluja ja sitten he kehtaavat vaatia, että se vahinkoa kärsinyt on heille iloinen ja ystävällinen ja että heille ei saa antaa negatiivista palautetta heidän edustamastaan firmasta, koska eiväthän he ole syyllisiä firman tomintatapaan. Hienoa:
-Hei voi kun ihkuu ja kiva tavata suakin mut teidän tuote ei todellakaan toimi. Mä oon hirveän pahoillani aiheuttamastani vaivasta, mutta te ootte lähettänyt mulle ihan väärän laskun ja kiitos kovasti kun yrität saada toimimaan tätä palvelua, jonka toimimattomuudesta mulle on jo aiheuttunut kuluja ja ajanhukkaa.
Siis miksi mun pitäisi olla iloinen ja ystävällinen ja tyytyväinen kun te )=se firma, jossa sä olet töissä ja jota sä siis edustat) ette hoida hommianne?
Jos jos asiakaspalvelijalle ei saa antaa palautetta firman toiminnasta niin mmihin ja kenelle sitten? Asiakaspalvelijan tehtävähän on nimenomaan toimia firman ja asiakkaan yhtenhenkilönä...
kyllä mäkin olen ärsyyntynyt, jos ostan tuotteen mikä ei toimi ja kyllä siitä saa & pitää asiallisesti valittaa. tiedät varmasti etten tarkoita tuota.
annan esimerkin:
asiakas tulee baaritiskille hapan ilme kasvoillaan. tilaa jotain, mutta baarimikko ei kuule mitä, koska asiakas puhuu niin hiljaa (baarissa musiikki kovalla) ja vaivautumatta edes katsomaan baarimikkoon päin. baarimikko hymyilee ja kysyy uudestaan "Anteeksi mitä sais olla?". Asiakas kääntyy ja katsoo baarimikkoa (joka on nainen) päästä varpaisiin ja sanoo rumasti "No karpalolonkero!!!". Baarityöntekijä katsoo hitaasti asiakasta "Selvä!!".
Tilanne jatkuu niin että aasiakas antaa ylimielisellä ilmeellä muitakin käskyjä baarityöntekijälle katsomatta edes päin ja suuttuu silmittömästi, kun ei saa karpalolonkeroaan pullosta, vaan se pitää kaataa tuoppiin (baarin yleinen määräys). asiakas kiroilee ja v*ttuilee baarityöntekijälle.
comprende?
ap
Tehkää työnne, siitä teille maksetaan!
kyllä mäkin olen ärsyyntynyt, jos ostan tuotteen mikä ei toimi ja kyllä siitä saa & pitää asiallisesti valittaa. tiedät varmasti etten tarkoita tuota.
annan esimerkin:
asiakas tulee baaritiskille hapan ilme kasvoillaan. tilaa jotain, mutta baarimikko ei kuule mitä, koska asiakas puhuu niin hiljaa (baarissa musiikki kovalla) ja vaivautumatta edes katsomaan baarimikkoon päin. baarimikko hymyilee ja kysyy uudestaan "Anteeksi mitä sais olla?". Asiakas kääntyy ja katsoo baarimikkoa (joka on nainen) päästä varpaisiin ja sanoo rumasti "No karpalolonkero!!!". Baarityöntekijä katsoo hitaasti asiakasta "Selvä!!".
Tilanne jatkuu niin että aasiakas antaa ylimielisellä ilmeellä muitakin käskyjä baarityöntekijälle katsomatta edes päin ja suuttuu silmittömästi, kun ei saa karpalolonkeroaan pullosta, vaan se pitää kaataa tuoppiin (baarin yleinen määräys). asiakas kiroilee ja v*ttuilee baarityöntekijälle.comprende?
ap
Nuo ylimieliset katseet on kuule ihan sun omassa päässäs! Kannattaisko vaihtaa vaikka yövartijaksi jos on noin herkkis!
Jos joku rirma on mokannut niin et kai sä nyt ihan kenelle vaan voi siitä mennä huutamaan. Palautetta annetaan sille henkilölle kenen kanssa kauppaa on tehty ei muilla ole siihen osaa eikä arpaa.
Jos sä ostat tuulettimen kaupasta ja siinä on vika niin ei kai se nyt jumalauta ole kassaneidin vika vaan maahantuojan mutta tämä asiahan teiltä älykääpiöiltä aina unohtuu.
Niin ja mun EI TARVI olla kohtelias ja hymyillä jos mua pidetään kynnysmattona ja haukutaan ilman syytä, mulle on aivan sama jos tälläinen vittunaama vaihtaa toiseen firmaan, oikeestaan oon vaan tyytyväinen.
Mulle maksetaan palkka asiakaspalvelusta eikä siitä että kuuntelen mitä tahansa paskaa ja haukkumista.
ja siis valittaminen & vittuilu on kaksi eri asiaa. sä voit tulla asiallisesti kertomaan mikä on vialla, mutta kenenkään, ei edes asiakaspalvelijan, EI TARVITSE kuunnella vittuilua, kiroilua, päänaukomista ja haukkumista.
toinen juttu, omistan silmät ja korvat, joten en tulkitse omassa päässäni mitään katseita. jos mua katsotaan päästä varpaisiin, hymähdetään, käännetään katse pois ja sanotaan vittumaisella äänellä jotain, siihen ei jää mitään tulkinnanvaraista. silloin asiakas ylenkatsoo mua ja se on fakta. ja jos itse olet niin sokea etkä omista minkäänlaista sosiaalista älykkyyttä, ettet tällaista ylenkatsomista rekisteröi, niin viimeistään siinä kohtaa kun asiakas sanoo "no vittu karpalolonkero!!!" erittäin painokkaalla äänellä, luulisi hänen pointin olevan melko selvä Sinullekin. mulle ei puhuta kuin koiralle, eikä mua mulkoilla kuin piikaa, vaikka olen asiakaspalvelija. PISTE. :)
ap