Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adressi kouluruokailun lopettamiseksi

Vierailija
24.11.2011 |

Tänään viimeksi Espoon Cateringin minna Ahola oli tarjoillut lapsille kovakuoriaisia. Oli kuulemma vahinko. Anteeksi ei silti ilmeisesti pyydetty.

Esimerkiksi Ruotsissa jaTanskassa on kukoistava koulueväskultturi. Lapset tuovat herkulliset eväät kotoaan ja nauttivat hyvällä ruokahalulla mieliruokaansa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikonko niitä kuoriaisia tarjoo?

Vierailija
22/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eväskulttuuri on kuules aika rasittavaa. Vuosi vuoden jälkeen yrittää keksiä jotain mieluista lapsille eväspakettiin. Aamulla äiti tai isä seisoo keittiössä 15-30 min tekemässä eväitä lapsille.

Ja ne "herkulliset" eväät on yleensä ruisleipää erilaisilla päällysteillä. Joskus, yleensä kerran viikossa, tilataan lapsille ruoka yhdeltä firmalta, joka toimittaa sen kouluun. Siitä yhdestä ateriasta maksamme 3-4 € ja se on usein esim. joku sämpylä täytteillä.

Maito tilataan ja maksetaan sitten erikseen, jos haluaa lapselle ruoan kanssa maitoa.

Olisko oikeesti kiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään ehtaa lihaakin joukossa.

Kyllä kouluruokailu pitää olla! Saisi vaan olla paljon tasokkaampaa. Sitä on niin plajon erilaisia perheitä, että voisi olla, että vain pieni osa lapsista tuo evääksi muutakin kuin sipsejä ja suklaata.

Vierailija
24/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasoon. Syön päivittäin lounaan koulussa ja enimmäkseen oikein hyvää ja ravitsevaa ruokaa.

t. ope

Vierailija
25/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan allekirjoittaisi tuollaista. Suomen ilmainen kouluruoka on todella arvokas juttu, mitä ulkomailla ihmetellään.

Ja tuskin kukaan koppakuoriaisia tahallaan tarjoaa, valitettava, mutta inhimillinen vahinko.

Vierailija
26/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun äitisi aikanaan teki sinulle ihan joka päivä sinun mieliruokaasi. Uskot sinisin silmin, että niin se menee muuallakin. Miksi minä en ole tähän päivään mennessä ruotsalaisten kukoistavasta eväskulttuurista mitään kuullut?

Sen sijaan suomalaisten kouluruokailu on monissa maissa syvän kateuden aihe.

Jos meillä ei kouluruokaa olisi, niin ei edes minun lapseni saisi joka päivä evääksi mieliruokaansa. Todennäköisesti lapsen termospullossa olisi puuroa tai jotain keittoa.

Kyllä, Suomessakin on kouluja, joissa oppilaat hakevat aamulla keittöstä evästermarin. Tai ainakin oli muinaisissa metsäkouluissa aikanaan.

Vierailija
27/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kyllä ehdottomasti hyvä, että koulussa lapset saa ruan. Jo päiväkodissa näkee turhan paljon lapsia, jotka selkeästi eivät saa kotona (tarpeeksi) ruokaa.

Ja eväät (yleensä tosiaan jtn. leipää, patukkaa, vihannes/hedelmä paloja) eivät mun mielestä korvaa lämmintä ateriaa.

Vierailija
28/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasoon. Syön päivittäin lounaan koulussa ja enimmäkseen oikein hyvää ja ravitsevaa ruokaa.

t. ope

mieltä. En ymmärrä tätä kouluruoka-hössötystä. En ole opettaja mutta olen ollut avustajana ja syönyt lasten kanssa tätä pahamaineista kouluruokaa joka on minusta hyvää. Mitä teidän lapsille pitäisi tarjota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän