Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää aina kun lapsi kiittää suojatiellä

Vierailija
24.11.2011 |

Tulipas pöhkö otsikko, mutta menköön.

Minusta on aina niin mukavaa ja liikuttavaa kun pienet koululaiset nostavat käden kiitokseksi ja hymyilevät iloisesti kun päästän suojatien yli. Tulee aina olo, että joku jossain on tuon ihanan lapsen äiti. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ajelet ympäriinsä kunnolla näkemättä kun kyynelehdit koko ajan?

...vitsi vitsi :))

Vierailija
2/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei saa opettaa kiittämään, kun pysähtyminen on autoilijan velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

"

Vierailija
4/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ei varmaankaan lapset kiitä ruuasta, läksyissä auttamisesta tai uusista vaatteista? Nehän on vanhemman velvollisuuksia.

Kohtelias hyvin kasvatettu lapsi kiittää. Ja olen ap:n linjoilla, siitä tulee todella hyvä mieli!

Vierailija
5/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan paljon parempi lapsen turvallisuuden kannalta, että hän pitää pysähtymistä "erikoisen kivana eleenä" joka on kiittämisen arvoista, eikä itsestäänselvänä! Joka pitää itsestäänselvänä, ei ehkä edes katso, pysähtyykö ne, kyl ne pysähtyy, kun niiden on pakko!

Vierailija
6/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kiitän kaikkia niitä autoilijoita mielessäni jotka noudattaa liikennesääntöjä ja pysäyttää auton.

Olen opettanut lapsilleni että kaikki autoilijat ei ole selviä ajaessaan eikä silloin noudata liikennesääntöjä ja ajaa päin.

Joten lapseni ajattelee aina kun joku ei pysähdy suojatien eteen että kuski on kännissä. Oletkohan sinä ajanut joskus siis kännissä lapseni silmissä?

Vierailija
7/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ajattelen ihan samoin!

Vierailija
8/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoilija, joka pysää suojatien eteen, ottaa riskin.

Mitä jos vastaantulija ei pysääkään? Ja se tietä ylittävä lapsi kiinnittää huomionsa minuun, joka olen pysännyt, heilauttaakseen sitä kättään eikä huomaa toisesta suunnasta tulevaa vastaantulijaa joka ei pysääkään.

Vierailija
9/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pysähtyy suojatien eteen ja joku toinen ei niin siitä pääsee vankilaan.

Ei tuollasella asialla voi leikkiä, lapseni yli ajoi ihminen joka ajattelee kuten sinä. Siis HÄN ei pysähtynyt vaan ajoi törmäten lapseen.

T. 8, joka on kirjoittanut pari kertaa täällä mutta niin on moni muukin lapsensa menettänyt. Suomessa kuolee vuosittain 600 ihmistä liikenteessä, siis 2 päivässä. Montakohan vammautunutta siihen otetaan mukaan?

Vierailija
10/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin otsikon: itkettää, kun lapsi kiitää suojatiellä.

Tuli mieleen ne pienet, joita itsekin olen liikenteessä nähnyt: ne, jotak eivät uskalla lähteä liikkeelle vaikka kaikki kaistat seisoo ja jotaka sitten kiirehtivät suojatien yli mahdollisimman nopeasti.

Miten ne on kotona peloteltu?

Asia siinä mielessä itselle ajankohtainen, pikkuhiljaa pitäis liikennekäyttäytymistä opettaa: kulkemaan reippaasti ja varomaan, muttei kuitenkaan pelkäämään kaikkea...

Vierailija
11/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoin tulee tosi paha mieli kun moni aikuinen kiitää 60km/h suojatien yli eikä aikomustakaan pysähtyä.

Lapsen kiitollisuus on ihanaa, mutta luotto aikuisiin voi olla joskus petollista.

Nimim. kukkia ja kynttilöitä tien poskessa R.I.P Tiia 9 v.

Vierailija
12/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pysähtyy suojatien eteen ja joku toinen ei niin siitä pääsee vankilaan.

Ei tuollasella asialla voi leikkiä, lapseni yli ajoi ihminen joka ajattelee kuten sinä. Siis HÄN ei pysähtynyt vaan ajoi törmäten lapseen.

T. 8, joka on kirjoittanut pari kertaa täällä mutta niin on moni muukin lapsensa menettänyt. Suomessa kuolee vuosittain 600 ihmistä liikenteessä, siis 2 päivässä. Montakohan vammautunutta siihen otetaan mukaan?

Minä olen tiedostanut, että kun pysään, otan riskin. Pointtini on se, että jos minä en pysää, lapsi todennäköisesti jää seisomaan ja odottamaan.

Vankilaan meno ei varmaankaan pelasta tilannetta. Olen pyörittänyt ajatusta, kumpi tilanteessa on viisaampaa. Pysään, mutta aina pelkään, rikkooko se vastaantulija liikennesääntöjä.

Älä rinnasta minua ihmiseen, joka teki tuon kauhean teon. Otan osaa suruusi.

t. 10

Vierailija
13/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysähtyä jos näkyy jalankulkija kadun reunalla, näin sanoo laki. Anteeksi vaan mutta iljettää te siellä ratin takana, jotka armosta pysähdytte ja liikututte kun pieni lapsi kiittelee. On kauheaa että laillisesta oikeudesta pitäisi kiittää. Niiden lasten pitäisi potkaista teidän autojanne ohi kulkiessaan. Autoilijat puskee tapaavaa pakokaasua ilmaan ja tuohoaa lapsilta luonnon. Lapset ovat hengenvaarassa teidän takianne monessakin mielessä. Tässäkin ketjussa on kerrottu kuinka jalankulkija menehtyy suojatielle. Toinen asia on sitten pienhiukkaset, jotka tappavat hitaammin. Hyi yksityisautoilijoita! T: astmaatikon äiti ja pyöräilijä.

Vierailija
14/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että auto ei aja yli on kyllä aivan järkyttävä ja säälittävä ja kuvaa sitä että liikenteessä auto on kunkku jalankulkija pelkää henkeänsä edestä.

Vierailija
15/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut että lapsia on kotona opastettu ettei saa mennä tien yli jos auto on lähellä

välillä kun pysää, se lapsi vain seisoo ja tönöttää, vaikka viittaisin kädellä että voit mennä, lapsi vain seisoo ja katsoo

mitäs siinä tilanteessa pitäisi tehdä :)

Vierailija
16/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän autoilijoillakaan ole tapana kiitellä jos joku tulee kolmion takaa ja "antaa tietä". Se on vaan se surullinen totuus Suomessa, että erittäin harvoin annetaan jalankulkijalle tietä vaikka näin pitäisi aina olla.

Tietenkään lapselle ei saa opettaa, että rynnätään tietlle, kun autoilijan on pakko pysähtyä kuitenkin, koska tämä ei tosiaankaan toimi täällä.

Vierailija
17/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä mistään armosta pysähdy! :D

ap

Vierailija
18/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa-autoilijoita.

Meidän perheemme asuu Ranskassa ja kaikki kiittävät täällä kun suojatien yli päästetään. Ei se ole mitään "kiitos-kun-et-aja-päälleni". Hassuja olette.

Ihmeellistä angstia tien päällä jos lapsen kiitoskin ärsyttää.

Vierailija
19/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minä nähnyt kenenkään kiittelevän. Ulkomaalaiset ystäväni ovat ihmetelleet tätä suomalaisten jalankulkijoiden nöyryyttä. Ja ei, en opeta lapsiani kiittämään siitä, että autoilija joskus ystävällisesti noudattaa lakia.

Vierailija
20/20 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä minä siteeraan sinua?

Sanon lapsilleni että kuski ei aina pysähdy suojatielle VAIKKA niin pitää tehdä. Ja tällänen henkilö on juovuksissa koska ei osaa tehdä kuten laki sanoo. Joten: lapseni kun näkee sinut ajamassa suojatiellä eikä pysähdy niin olet juoppo. Ja lapseni olen opettanut varomaan juoppoja vastaan. Älä ymmärrä minua väärin; päälleajanut ei ollut juoppo mutta se on niin helpottavaa minun tuomita KAIKKI KALTAISESI!

Tämä on mitä opetan ja lapset tietää että siinä kuolee kun auto törmää.

Jos et pysähdy kun joku tahtoo suojatielle mennä niin rikot lakia. Mikä Jumala sinä luulet olevasi ja "pelastat" ihmishenkiä ajamalla vastoin liikennesääntöjä? Jo nyt on paksua!!!

Jokainen tiellä kulkija on vastuussa liikenneturvallisuudesta ja sinä siinä kehtaat selvittää miten söpöä on kun lapsi kiittää kun pysähdyt mutta sinä sitten päättelet miten kukakin tiellä liikkuja kulkee ja varoo? Ette te voi ottaa vastuuta kuin omasta kulkemisestanne, eikä se ole KOSKAAN mikään selitys ettei pysähdy suojatielle koska pelastaa mahdolliselta onnettomuudelta, tuo on vaan ja ainoastaan liikenteen vaarantaminen TEIDÄN osalta jotka ei pysähdy.

Siihen ON pysähdyttävä ja minä rinnastan sinut ja kaikki kaltaisesi lakia rikkojat samanlaisiksi kuin se reppana joka kuolemaansa saakka saa tuntea nahassaan kun ajoi lapseni kuoliaaksi, sitä kamalaa painajaista hän ei tule saamaan pois mielestään ja minä toivon hänelle pitkää ikää ja tervettä päänuppia että muisti ei mene.

Luuletko sinä hetkeäkään että se henkilö olisi ollut pahempi kuin SINÄ? Teki ihan samoin kuin sinä. Se siis voisi olla sinä. Etkö sinä ymmärrä? Tälläseen ihmiset kuolee. Sinun kaltaisien kuskien ajoon.

8, joka nyt ottaa ja lähtee lapsensa haudalle. En tahdo mitään osanottoja suojatienraiskaajilta. Vedä ne sinne minne aurinko ei paista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme