Kun ei "jaksa" katkaista oravanpyörää...
Klo 06:15 ylös ja töihin, klo 15 kotiin. Väsy. Pieni ulkoilu. Korkkaan oluen. Poltan. Katson puhelinta, viestejä/soittoja läheisiltä, narinaa, mielenterveysongelmia (läheisen). Ahdistaa. Korkkaan toisen oluen. Poltan. Helpottaa. Hetkeksi. Vituttaa ja väsyttää. Otan vielä oluen ja poltan. Ei pitäisi. Siivoan. Teen ruuan. Juon vielä yhden ja poltan. Ärsyttää. Nukkuun ja kello soittamaan taas 06:15.
Jos saisi olla ihan rauhassa, edes joskus. Ilman muiden narinaa/häirintää. Voisinko paremmin? Miksi helvetissä annan muiden asioiden vaikuttaa itseeni niin paljon?
Miten voi olla niin vaikeaa nostaa itsensä ja oman hyvinvointinsa ykköseksi? Ja haistattaa vitut muille!
Kunhan pohdin :) ja otan vinkkejä vastaan kiitollisena.
Kommentit (22)
Jätä nyt ainakin tuollainen tissuttelu pois ja mielellään tupakkakin. Käytä narinaviestien lukemiseen kuluva aika johonkin muuhun itseäsi kiinnostavaan asiaan, esim. johonkin harrastukseen.
Puhelin kiinni tai äänettömälle. Lähe ulos.
Miten sulla on noin lyhyt työpäivä ja kutsut sitä oravanpyöräksi? Eikä ilmeisesti mitään kannustetta nousta ylöspäin?
Minulle tuo näyttäytyy proletaarien shaibalta.
No niinpä! Sitä on niin v##un perustunnollinen muka olevinaan, että pitää vastata ja yrittää auttaa. Muuten tulee huono omatunto. Oliskin luonteeltaan "kova" ja osaisi sivuuttaa turhan paskan! :)
Teet sen, ettei Z ulosottolaitos T ule T appamaan S inua. O le reipas.
Z ulosottolaitos T appaa monta sataa S uomalais ta vuodessa
Puhelin pois päältä, kaljat pois ja tupakkakin, Jotain oikeasti mukavaa tilalle kuten lähde kävelylle, kirjastoon, leffaan tai joogaan
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt ainakin tuollainen tissuttelu pois ja mielellään tupakkakin. Käytä narinaviestien lukemiseen kuluva aika johonkin muuhun itseäsi kiinnostavaan asiaan, esim. johonkin harrastukseen.
Tissuttelu eli eri olueiden maistelukin on harrastus.
Helvetti, tavallista normisettiä ihan mulla ja mun kavereilla. Turhaan itket, tyydy osaasi kuten muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla on noin lyhyt työpäivä ja kutsut sitä oravanpyöräksi? Eikä ilmeisesti mitään kannustetta nousta ylöspäin?
En ole ap, mutta miten niin lyhyt työpäivä...? Aika normaalilta työpäivän pituudelta kuulostaa, jos esim. työpäivä on 7-15.
No nyt se korkki todellakin kiinni. Jos vaikka siitä alottais?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tissuttelu eli eri olueiden maistelukin on harrastus.
Juu, joka päivä vähintään kolmen oluen korkkaaminen on mitä kehittävin harrastus.
Tissuttelulla ja tupakalla luon illuusion hetkellisestä nopeasti saatavasta hyvästä olosta.
Ulkoilen joka päivä.
Työpäivä on normi 8h. Oravanpyörällä tarkoitan, että joka päivä menee samankaavan mukaan. Ylenemismahdollisuus on ja se on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin pois päältä, kaljat pois ja tupakkakin, Jotain oikeasti mukavaa tilalle kuten lähde kävelylle, kirjastoon, leffaan tai joogaan
Kunnon per.seenhajuisen joogan jälkeen se vasta kalja maistuukin!
Vierailija kirjoitti:
Tissuttelulla ja tupakalla luon illuusion hetkellisestä nopeasti saatavasta hyvästä olosta.
Ulkoilen joka päivä.
Työpäivä on normi 8h. Oravanpyörällä tarkoitan, että joka päivä menee samankaavan mukaan. Ylenemismahdollisuus on ja se on tulossa.
Niin, ehkä yrittäisit illuusion asemesta luoda oikean hyvän olon jollain toisella tavalla.
Miksi ei saa tavoitella parempaa? Vaan pitäisi tyytyä samaan kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta miten niin lyhyt työpäivä...? Aika normaalilta työpäivän pituudelta kuulostaa, jos esim. työpäivä on 7-15.
Oravanpyörästä puhutaan lähinnä bisnesmaailmassa. Jossa päivät ovat vähän erilaisia kuin TES:n mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilen joka päivä.
Okei. Minulle oravanpyörä ei merkitse tätä (eikä käsittääkseni sanan yleinen merkityssisältö).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilen joka päivä.
Okei. Minulle oravanpyörä ei merkitse tätä (eikä käsittääkseni sanan yleinen merkityssisältö).
Urbaani Sanakirja kertoo totuuden:
"Tylsä, virikkeetön, merkityksetön tai yksitoikkoinen työ tai elämä, usein sellainen, josta haluaisi pois mutta ei pääse tai poispääsy merkitsisi huononnusta elämänlaatuun entisestään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oravanpyörästä puhutaan lähinnä bisnesmaailmassa. Jossa päivät ovat vähän erilaisia kuin TES:n mukaan.
Googlaa oravanpyörä. -vertauskuva loputtomalta ja turhalta tuntuvalle toiminnalle!!
Pakkoko niitä narinoita on kuunnella ja lukea? Älä vastaa, ainakaan joka kerta.