Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako teidän 3-vuotiaat siivota lelujaan pois?

Vierailija
24.11.2011 |

Mä en kestä kun meidän tyttö ei 99% korjaa mitään pois, tuntuu että itseltään lähtee muutenkin järki kun on niin kova uhma päällä jo vaikka kuinka kauan. Oppiiko ikinä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useimmiten on aivan järkyttävä vääntö sekä isosiskonsa että hänen kanssaan.

Vierailija
2/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tossa jokunen vuosi sitten yhdeltä äidiltä että heillä on lapsille myös omat pienet mikrokuituliinat ja he auttavat siivoamisessa mm. pyyhkivät lattialistoja. Ja lapset olivat silloin heillä jotain 2v. ja 5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on lapsilla omat mikrokuituliinat, mutta nykyisin tytö sanoo siitäkin "ei jaksa"....

ap

Vierailija
4/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuossa 3v alkaa taistelu kun eivät siivoisi jälkiään. Sitä ennen meilekin taistelivat siitä saavatko kerätä legot koriin. Sama oli pukemisen kanssa. 1v olivat innokkaita siisumaan ja vetämään sukkaa jalkaan. 3v synttärit kun lähestyi niin uhma tuli jokaisella ja siihen loppui vapaaehtoisesti tekeminen. Sellaista se on ;)

Vierailija
5/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eri juttu saako sen houkuteltua siihen hommaan. Kyllä 3v osaa, ite yleensä "huijaan" eli leikin varjolla saan tekemään ko. homman ja paljon muutakin. Vaik legoja lelukuormuriin tai johonkin rasiaan tai.. sit vaan tämä kuljettajaks kippaamaan niitä legolaatikkoon. Sit tietty se, että ite pysyy tiukkana sen suhteen, että mitä on käsketty tehdä, se tehdään, vaikka mikä olis..

Tosin, käy niinkin, että mulla loppuu mielenkiinto vahtimiseen. Mutta yleensä muistutan aina samantien, ku jää muuhun tekemiseen, että sulla oli vielä tuo homma kesken jne. Ja siis 3v ja 4v tyhjentää astianpesukoneen, kattaa ja tyhjentää ruokapöydän, käy hakemassa märät pyykit koneesta, että voin levittää kuivumaan, järjestelee kengät eteisessä, vie likapyykkiä koneeseen, ku oon lajitellu ne. Ja kaikki menee ihan leikin varjolla vielä. :) Ja siis nuo ei oo aina lasten tehtävänä, mutta usein ku ite tyhjentää tiskikonetta, on koko sakki 4v, 3v ja 2v auttamassa.

Vierailija
6/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se vaati sen, että jos ei alkuun tule auttamaan äidin/isän siivoamista, niin sitten vanhempi siivoaa suoraan kirjahyllyn ylähyllylle tms ulottumattomiin.

Pari päivää kun on ilman lelujaan niin alkaa kerääminen sujua jo sillä ensimmäisellä kerralla kun vielä pyydetään nätisti.

Katsotte alkuun pari kertaa yhdesä ja opettelette kaikille tavaroille paikat.

Nyt jo 4-vuotias tuossa yhtenä päivänä illalla leluja kerätessä tokaisi minulle, että "onpa mukavaa kun autat kerämään". Harvakseltaan siis auttelen vieläkin, varsinkin silloin kun se leluhylly alkaa olla katastrofi.

Eli helpoimmalla sujuu kun menet itse mukaan, etkä vaan soffalla maaten komenna :)

Vierailija
7/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siivoavat itsenäisesti omat lelunsa joka ilta paikoilleen. He myös vievät pyykkinsä pyykkikoriin ja kantavat puhtaat vaatteensa kaappien luo. Lapset saavat auttaa kaikissa kotitöissä missä haluavat, yleensä ovat mukana lattioiden pesussa ja pölyjen pyyhinnässä.

Vierailija
8/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se vaati sen, että jos ei alkuun tule auttamaan äidin/isän siivoamista, niin sitten vanhempi siivoaa suoraan kirjahyllyn ylähyllylle tms ulottumattomiin.

Pari päivää kun on ilman lelujaan niin alkaa kerääminen sujua jo sillä ensimmäisellä kerralla kun vielä pyydetään nätisti.

Katsotte alkuun pari kertaa yhdesä ja opettelette kaikille tavaroille paikat.

Nyt jo 4-vuotias tuossa yhtenä päivänä illalla leluja kerätessä tokaisi minulle, että "onpa mukavaa kun autat kerämään". Harvakseltaan siis auttelen vieläkin, varsinkin silloin kun se leluhylly alkaa olla katastrofi.

Eli helpoimmalla sujuu kun menet itse mukaan, etkä vaan soffalla maaten komenna :)

ilman lelujaan. Lapsetkin on kovin erilaisia. ;)

Vierailija
9/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on tosin jo 4v. mutta on aina siivonnut kiltisti lelunsa pois... Yritä tehdä siitä kiva leikki/ tehkää kisa, kuka saa eniten leluja siivottua pois tietyssä ajassa (munakello soimaan) tai kumpi on nopeempi/ jaa lelut osiin, hän siivoaa osan, sinä toisen osan/yritä rajottaa lelujen levitysvaiheessa ettei kaikkia oteta esiin/laita pois osa leluista, että ei ole niin paljon levitettävää (jouluna saa varmasti vielä lisää, me tehtiin just tilaa uusille lelulaatikkoon).

Tässä nyt muutama vinkki, toivottavasti on hyötyä :)

Vierailija
10/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osaa siivota ruokapöydänkin syötyään. Niin ja kattaakin sen itselleen :) En tiedä tarkoittiko ap, että itsenäisesti sellaista keksisi, mutta kun hieman vihjaa niin kyllä nätisti siivoaa jälkensä.

Vierailija
11/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerää itsekseen tai isosiskonsa kanssa. Ei olla otettu siitä mitään paineita eikä tehdä siitä numeroa, joten sujuu melkein aina ihan luonnostaan. Jos ei suju, niin myös minä voin ne silloin harvoin kerätä.

Saa äitikin joskus olla mukava.

Vierailija
12/12 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoispoika ei osannut. Eikä osaa teininä vieläkään...