Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa mielestani -PPH:n hoitolapsi tippui tuolilta ja

Vierailija
24.11.2011 |

loi paansa kovaan parkettiin tanaan kerhossa.

Ma olin imettamassa vauvaani ja kauhulla katsoin kun tuo noin 1v ikainen tytto kiipesi huteran muovituolin paalle ja oli siina kyykyllaan ja vahan aikaa heiluttuaan, kaatui tuolin kanssa selalleen ja paa iskeytyi parkettiin.

Tuo tyton oma pph oli istumassa sellaisessa vauvakulmauksessa ja jutteli jollekin toiselle hoitajalle siella. Joku kantoi itkevan lapsen hoitajalleen ja sanoi etta oli tippunut tuolilta lattialle.

Vahan ajan paasta kuulin tuon pph:n sanovan etta lapsen aiti oli aamulla sanonut ettei tytto ollut ihan 100% kunnossa aamulla hoitoon tullessa ja kokeili taman otsaa (kai miettien onko kuumetta). Tytto vain makasi hoitajan sylissa ja sitten nukahti siihen, ja kun lahdin kerhosta tytto oli nukkumassa rattaissa.

Mua jai vaivaamaan etta mita jos sai aivotarahdyksen kun paa tosiaan iskeytyi pahan nakoisesti lattiaan??!! Eiko pph:lle tullut mieleen etta hetkinen, tytto nukahti melkein heti iskun jalkeen??!!

Tuo pphoitajien "klaani" on niin kaikkitietava ja ovat kaikki sellaisia vanhempia, lahemmas elakeikaa olevia rouvia, joten heille uskalla menna mitaan kommentoimaan. Mutta TOIVOISIN, etta vahtisivat niita hoidettavia pienokaisiaan paremmin! Toivon todella etta tuo pieni tytto on kunnossa. Kertoikohan lapsen vanhemmille ollenkaan tippumisesta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sä et voi oikein vaikuttaa mitenkään. kyllä mä uskon että kertoi. tai toivon ainakin. eiköhän siitä joku kuhmukin jää. jos kertoi edes jotain niin vanhemmat osaavat tarkkailla lasta ja he ainakin pitävät omastaan varmasti hyvää huolta:)

itsekin olen huolissani, kun vedän lasten jumppakoulua ja tänään eräs pieni 3v poika kaatui ja löi päänsä salin kovaa lattiaan. päähän nousi valtava kuhmu ja heti alkoi sinertää. sattui varmasti ihan älyttömästi vaikka kuinka painoin kylmällä. aloin myös pelätä aivotärähdystä, varsinkin kun lapsi alkoi näyttää poissaolevalta ja väsyneeltä. vaikka lapsesta ei olisi tunnin loputtua huomannut haaveria, olisin totta kai kertonut vanhemmalle. lapsen etuhan siinä on tärkeintä eikä minun itseni suojeleminen. tosin tässä tapauksessa en olisi voinut mitenkään estää haaveria.

hienoa, että huolehdit:) toivotaan, että lapsi on kunnossa!

Vierailija
2/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vanhemmillekin naisille ja perhepäivähoitajille voi mennä sanomaan, ihan ystävällisesti - esimerkiksi: "hei, kaatuminen näytti aika pahalta, olisikohan syytä käyttää lasta lääkärissä, ettei vain tullut aivotärähdystä" tms.

Toivotaan, että tyttö on kuitenkin kunnossa. Etkö tunne tytön vanhempia? Jos ottaisit heihin yhteyttä, tai entä jos huomenna näkisit tätä perhepäivähoitajaa ja kysäisisit häneltä, miten tyttö toipui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tieda nakyyko sielta kuhmuja...

En tunne tuota lasta, enka hanen vanhempiaan. Olen nahnyt tuo pph:n vain tuolla kerhossa, mutta tiedan eraan toisen tuon ringin hoitajista ja naen hanta lahes paivittain.

ap

Vierailija
4/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph ei nähnyt tapausta mutta sinä näit. Hän ei voinut tietää, kuinka pahasti oli tippunut ja että pää oli jymähtänyt lattiaan. Mielestäni olisi ollut velvollisuutesi sanoa ihan asiallisesti ja nätisti että aika pahasti pää tömähti maahan, ettei vaan olisi tullut aivotärähdystä.

Vierailija
5/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit kysäistä asiaa?

Lapset ovat onneksi yllättävän "joustavia", joten voi olla, ettei tytölle käynyt kuinkaan. Toivotaan niin!

Hienoa, että välität!

3

Vierailija
6/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin jo kerkesin tuohon kirjoittaa, että hienoa välittämistä (kun huolehtii tytön tilanteesta), mutta samaa mieltä tosiaan olen minäkin, että asiasta olisi kannattanut sanoa suoraan pph:lle, joka ei välttämättä nähnyt kaatumista.

Tämä on tietysti nyt jälkiviisautta, mutta voisimme varmasti kaikki ottaa tästä opiksi ja rohkeasti vain sanoa asiat silloin kun niiden aika on. Mieluummin vaikka turhan takia kuin että jälkikäteen pitää jossitella.

Tsemppiä kuitenkin, ap! Koeta saada yhteys tähän hoitajaan jotenkin, niin asia ei jää vaivaamaan mieltäsi.

Vierailija
7/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph ei nähnyt tapausta mutta sinä näit. Hän ei voinut tietää, kuinka pahasti oli tippunut ja että pää oli jymähtänyt lattiaan. Mielestäni olisi ollut velvollisuutesi sanoa ihan asiallisesti ja nätisti että aika pahasti pää tömähti maahan, ettei vaan olisi tullut aivotärähdystä.

hoitajalleen selitti kaatumisesta, koska hankin sen naki. En nyt sanatarkkaan tieda mita on sanonut, mutta ei mun mielesta siina enaa mun arvioita tarvita. Saalittaa vain pikkuinen.

ap

Vierailija
8/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näppiksessä ei ole ä- eikä ö-kirjaimia.

Vierailija
9/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häluatko sä jotain irtopisteitä kun "säälittää vain pikkuinen". Tuollaisia sattuu lapsille, joten pph ei varmastikaan osannu ottaa sun mielestä tarpeeksi vakavasti, kun ei tilannetta kerran nähnyt. Outoa ettei kukaan muukaan reagoinut, ehkä olet ainoa joka nyt sitten vähän turhan rankasti ottaa asian? Kerhossa yleensä muitakin näkemässä.

En usko että nukahtaminen on vakava juttu, oksentelu tai tajunnun menetys varmaankin olisi.

Vierailija
10/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten arvelinkin talla palstalla kayvan!

No joka tapauksessa musta kaatuminen naytti kauhealta, koska itse vahdin lapsiani hyvin tarkkaan, mutta ehka tuo on monelle sitten sita arkipaivaa.. Sen tiedan etta hoidan omat lapseni itse!

Hyvaa paivanjatkoa!

Ap

Vierailija
11/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jäänyt sormi oven väliin, on hetki itketty ja sitten ovat oma-aloitteisesti menneet nukkumaan. Ja sama vielä teini-iässä: kun hammaslääkäri poisti 2 hammasta oikomishoidon takia, meni teini kotona suoraa nukkumaan.

Eli ei se välttämättä ollut aivotärähdys. Olen nähnyt ihan saman tapahtuvan, vaikka lapsen äiti on ollut paikalla.

Vierailija
12/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin oli eilen kerho ja hoitolapset on siellä usein oman onnen nojassa. Siksi kiinnostaa oisko kyseessä sama kerho

Vierailija
13/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin oli eilen kerho ja hoitolapset on siellä usein oman onnen nojassa. Siksi kiinnostaa oisko kyseessä sama kerho

ap

Vierailija
14/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolin selkänojalta pienenä. Olin juuri laittamassa hänelle kylpyvettä. Kylpiessä toisteli yhtä tavua. Kun otin pois kylvystä, hän nukahti omituisesti heti. Soitin päivystykseen, jossa neuvottiin herättämään heti. Käskettiin pitää hereillä.

Yöllä oli heräteltävä muutaman kerran ja katsottava, herääkö kunnolla ja onko toispuolisuutta. Ovatko pupillit saman kokoiset ja samassa paikassa. (lampun kanssa)

Se, että nukahti, katsottiin huonoksi asiaksi. Tapahtuma tulkittiin aivotärähdykseksi. Lopulta kaikki kumminkin meni hyvin.

Pari vuotta myöhemmin oli aivojen magneetissa toisesta syystä (pieni synnynnäinen epämuodostuma vähän vuoteli) . Ei ollut jälkeä tästä asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi