Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkotuberkuloosi. harvinaisemmat oireet?

Vierailija
23.11.2011 |

Sain kuulla että olen joutunut olemaan erään henkilön kanssa tekemisissä tiivisti ja aikapitkän aikaa jolla todettiin juuri erittäin helposti tarttuva keuhkotubi.

Soitin omalle terveysasemalle ja kysyin mahdollisista oireista. koska minulla ei ole voimakasta yskää, eikä ysköksiä nouse. en päässyt edes keskustelemaan lääkärin kanssa.

Huoleni on nyt tämä: itsessäni, ennen kuin edes tiesin tästä tartunnasta, olen huomannut joitakin epämääräisiä infektio oireita. keuhkoihin koskee ja tuntuvat muutenkin "aroilta", jos nyt osaan sitä oikein kuvailla, kun hengitän. kasvoillani poskionteloiden kohdalla on saman moista kipua ja tunnetta. ovat ihan kosketus arat. Kasvot ovat myös välillä iholta tunnottomat. En siis tunne jos niihin koskee, mutta kasvon liikket toimivat normaalisti. Yleisesti on vetämätön olo sekä tunne että kuume olisi nousemassa, vaikkakin enimmäkseen on alilämpöä. tällaisia "oireita" on ollut nyt melkein kolme viikkoa.

olisiko täällä paikalla joku joka on tubi potilaiden kanssa ollut tekemisissä ja osaisi kertoa onko tuberkuloosissa tämänkaltaisia oireita. Olisin oikein kiitollinen tiedoista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuberkuloosissa saattaa todella harvinaisessa tapauksessa olla kyseisiä oireita. Otat nyt vaan uudestaan yhteyttä lääkäriin ja vaadin keuhkokuvalle, sillä se selviää. Saat hoidon etkä ole tartuttamassa muita.

Missäpäin suomea olet, tai missä olet oletetun tartunnan saanut?

Vierailija
2/5 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei siellä ainakaan suoranaisesti näitä oireita ollut. Vilun väristyksiä ja laihtumista on ollut. Yskää ei ole eikä niitä ysköksiäkään nouse. Nenä kyllä vuotaa.

olen varsinais-suomessa. ja kyseinen tartunnanlähdekkin on täältä päin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden olen ollut aikoinaan keuhkoilla töissä ja sanoisin ettei paniikkia. Yöhikoilu, selkeät influenssatyyppiset- oireet, yleiskunnon laskuineen ehkä tubiin viittaisivat+ yskösoireet.

Itse sain moneltakin potilaalta altistuksen enkä sairastunut. Tubi voi tarttua yleiskunnoltaan aika terveisiinkin, mutta varsin harvoin silti.

Vierailija
4/5 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaasti ihmisten ilmoilla, kun ihan vaan mietit oireita.

olet edesvastuuton.

Vierailija
5/5 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntavaara on ollut hyvin mahdollinen ja nyt levität tautia eteenpäin.

Menisin tosiaan lääkäriin javaatisin testit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi