Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka ulkomaanmatka, mutta minne?!

Vierailija
23.11.2011 |

Oppaat pitäisi olla koska ei aiempaa kokemusta matkustelusta. Mukana vauva ja kohta 4-vuotias esikoinen. Tarkoitus olisi ottaa äkkilähtö joulukuussa. Ja kohteena ennemmin kaupunki- kuin rantaloma.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kerroit olevasi ensikertalainen, kannattaa huomioida etenkin matkustamisen yksinkertaisuus ja helppous lasten kanssa. Itse laittaisin ykkössijalle Lontoon, Barcelonan ja muutamat Saksan kaupungit, jos kaupunkimatkailua haluat. Molemmissa kaupungeissa (L & B) on lasten kanssa helppo liikkua, joskin Lontoon joillakin metroasemilla rattaiden kanssa liikkuminen on vaikeaa ja ensikertalainen voi olla hukassa metroverkoston kanssa.

Jos menet rantalomalle, suosittelen Kanariaa. Sieltä saa kaikkea mitä Suomestakin ja Kanarialla suomalainen pärjää aina. Matkanjärjestäjä kuljettaa hotelliin ja takaisin eikä Kanarialla ole joulukuussa liian kuuma. Dubaissa voi olla se 30 astetta vielä vuodenvaihteen jälkeenkin, mitä ap taisi haluta vältellä.

Olethan ap ymmärtänyt, mitä äkkilähtö tarkoittaa? Majoitus voi olla määrittelemätön, joskaan se ei aina ole sitä vaan pelkkä peruutuspaikka. Kuten ylempänä jo sanottiin, lasten kanssa ei ole kovin kiva joutua huonotasoiseen hotelliin hornantuuttiin teini-ikäisten brittiremeltäjien kanssa. :=D

Vierailija
22/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä toki päivisin, päälle 20 astetta ja öisin vilpoista. Punaisenmeren kohteet ihan kivoja lapsiperheillekin. Lentoaika n. 5h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vauvan kanssa voi lähteä kaupunkilomalle! Joulukuu nyt tosiaan on joulukuu, mutta entäs sitten. Ei kaikki halua vain mahdollisimman kuumaa.

Me ollaan oltu alle 2-vuotiaan lapsen kanssa kolmella kaupunkimatkalla. Ekalla tais olla jotain 8-9kk. Kaksi kertaa lennetty ja hienosti on mennyt kaikki. Yksi reissuista tehtiin helmikuussa ja ihan Eurooppaan, ei edes eteläiseen.

Valmismatkoista en osaa sanoa, kun ei oikein niistä ole kokemusta. Mun mielestä kyllä Barcelona on kiva ja siellä löytyy erilaista tekemistä ja näkemistä. Miksei vaikka Lontookin? Ei siellä yleensä mitään loskaa ole todellakaan, harvinaista, että mitään lunta tulisi.

Prahasta tykkäsin, mutta oltiin kyllä kesällä. Talvella siis oltiin Englannissa, muttei Lontoossa. Talvella ollaan käyty myös Riikassa, mutta se on huomattavasti mukavampi kaupunki kesällä. Näistä siis osassa ollaan käyty ennen lasta.

Saksa vois tosiaan olla joulun aikaan kiinnostava. En oo itse kyllä käynyt muuten kuin lentokentällä koneen vaihdon takia.

Mites ihan vaikka Rooma? Alpit? Ei kyllä ihan kaupunkikohde tämä :D

Vierailija
24/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen nätisti kysyi neuvoa. Voi hyvänen aika. Ja miten niin ei muka kaupunkilomalle vois mennä lasten kanssa, se niin riippuu perheestä. Kesällä tietysti on helpompi matkustaa, tai sitten vois mennä sen verran etelään päin, ettei olisi sitä räntäsohjoa. Kyllä meidän perhe (ja monen muun tutun) on tehnyt lasten kanssa kaupunkilomia, itse asiassa me ei olla vielä kertaakaan oltu lasten kanssa rantakohteessa, eikä tee mielikään. Mukavaa reissua, minne sitten päädyttekin.

saa äkkilähtöjä oppaineen joulukuussa.

Vierailija
25/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin mulle on kertonut eräs matkaopas aikoinaan.

Vierailija
26/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin mulle on kertonut eräs matkaopas aikoinaan.

Vierailija
27/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaupunkiloma parempi.

Vierailija
28/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkenut rintarepussa kaupunkilomalla. Vaunut olleet myös mukana. Rinkkakin varmaan kätevä.

Vierailija
29/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi vauvan kanssa mihinkään kuumaan! Ehkä kaupunkiloma parempi.

Tonnin budjetilla ei edes pääse niin kauas, että olisi kuuma...

Vierailija
30/30 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju antoi paljon ajattelun aihetta lomakohdetta ajatellen. Kallistumme varmaan rantaloman puolelle ja jos meillä on ensi kesänä varaa lähteä uudelle reissulle, menisimme sitten kaupunkilomalle.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi