Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä käytetyn auton ostoon!

Vierailija
23.11.2011 |

Olen ostamassa käytettyä autoa. En ymmärrä autoista juurikaan mitään, ja mietityttää että osaanko ostaa hinta-laatusuhteeltaan hyvän auton. Käsitykseni käytettyjen autojen myymisestä on jostain syystä sellainen, että siinä myyjä puhuu mitä sylki suuhun tuo, että saa auton myytyä mahdollisimman kalliilla, ja ostaja saattaa ostaa jonkun aikapommin johon menee sit toinen mokoma rahaa korjauksiin.

Joten miten vältän yleisimmät virheet käytetyn ostossa? Tietenkin googlaan aina noi nettisivulta löytyvien käytettyjen autojen merkit ja mallit, mut en mä osaa sitten paikan päällä katsoa, onko ne hyviä vai ei. En edes tiedä, millainen on hyvä auto, ja mitkä on autoissa luettavissa vioiksi ja mitkä ominaisuuksiksi. Olen siis ostamassa farmarimallista perheautoa, hintahaarukka n. 10 000 euroa.

Kiitos, jos joku osaa vinkata nettisivua, jossa tällaisita asioista keskustellaan, tai jotain opasta tms.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku yleinen malli, vaikka tylsä Toyota. Osat on sitten halpoja ja kulku kohtuu varmaa, joskaan ei persoonallista.

Vältä erikoisia malleja. Niihin osat maksaa. Eli elä osta vaikkapa alfa-romeo sport wagonia, vaikka niitä halvalla saa ja on muuten kiva auto.

Vierailija
2/12 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että verot sun muut on maksettu ettei napsahda sulle maksettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/12 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
5/12 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto Autotohtorin tarkastettavaksi.

Et osta sikaa säkissä. Kymppitonnin autoissa on mukana helmiä ja sitten niitä toisia...

Vierailija
6/12 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois siis kaksi autoa ehdolla:

Auto A

- 2007

- ajettu 125 tkm

- talvirenkaat täytyy uusia

- hinta 11 000

Auto B

- 2005

- ajettu 60 tkm

- kesärenkaat täytyy uusia

- hinta 12 000

Bensan kulutus (minun ajoillani) on auto B:n hyväksi n. 200 € vuodessa, kuluttaa siis vähemmän. Autot on muuten aika samanlaisia.

Vaikka toi auto B on siis tonnin kalliimpi, sillä on ajettu kuitenkin puolet vähemmän. Voiko tästä päätellä, että isompia remontteja ei ihan heti olisi tulossa, vaikka on kuitenkin vuoden vanhempi kuin tuo toinen auto? Onko ylipäänsä tuo ajokilometrimäärä vähän vai paljon tuon ikäiselle autolle?

Kumman auton noista ottaisitte?

Sitten käytännön puoleen; jos nyt tarksitan ajoneuvorekisterikeskuksesta noiden autojen historian, ja se täsmää niistä annettuihin tietoihin, niin onko tämä ihan riittävästi? Vai pitäiskö vielä hakea joku autoista paljon tietävä kaveri mukaan potkimaan renkaita?

Vierailija
7/12 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälaatuista perhefarmaria et tuolla hinnalla kyllä saa.

Vierailija
8/12 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan koeajanut molemmat autot, jotta tiedät millaista niillä olisi ajaa? Itse ottaisin ehkä tuon vähemmän ajetun, tosin aika paljon asiassa kyllä painaisi auton merkki ja mallikin, mitään ranskalaista autoa en esim. ostaisi. Mikäli teillä on pieni lapsi ja vaunut käytössä, mahtuvathan ne kyytiin?

Ja vielä, älä ikinä maksa autosta sitä mitä siitä pyydetään, hinnoissa on tinkimisvaraa. Ja mikäli olet ostamassa autoliikkeestä autoa, niin tingi ainakin ne uudet renkaat kaupan päälle.

Vierailija
9/12 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on melko mahdotonta sanoa mitään kun ei tiiä autojen merkkiä, siinä on huomattava ero että onko tuo 2005-mallinen auto fiat vai mersu, Eli jos se olis fiat niin se olisi ylihinnoiteltu ja jos se olisi mersu ni se on melko varmaan ali hinnoiteltu. Katso jostain vaikka 5 autoa jotka sinua kiinnostaa, ja googleta niiden tyyppiviat ja sitten vaan myyjältä kyselemään että onko tyyppiviat korjattu ja muutenki katsoo missä kunnossa tyyppiviat on, että onko menossa rikki.

Ajokilometritkin riippuu moottorista, jos se on esimerkiksi diesel niin noi on todella vähän ajettuja. ja bensakoneisille volvoille nuo ovat vähiä kilometrejä.

tuo 2005 mallisen auton kilometrit mietityttää, se on 10 000km/vuosi elikkä se voi tarkoittaa sitä että se on ollu jonku vanhuksen auto mikä ajaa vain kauppaan ja takaisin, joten sen "pitäisi" olla suht hyväkuntoinen. ja tuossa auto A:lla on enemmän ajettu vuodessa (n.30 000km), eli se auto on ollut melko varmaan joka päivä liikenteessä pidempiäkin matkoja. mielestäni ihmiset jotka ajavat autolla enemmän niin ne myös pitävät autoista parempaa huolta koska niiden tarvii toimia kokoajan jotta ne pääsevät liikenteeseen.. Näin ainakin minulla.

Vierailija
10/12 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakolliset huollot tehty?

Näin äkkiseltään B kuulostaa paremmalta.

Vierailija
11/12 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kävisi vahinkoa niin kannattaisiko pyytää apua ihmiseltä joka tietää autoista?

Vierailija
12/12 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostamassa käytettyä autoa. En ymmärrä autoista juurikaan mitään, ja mietityttää että osaanko ostaa hinta-laatusuhteeltaan hyvän auton. Käsitykseni käytettyjen autojen myymisestä on jostain syystä sellainen, että siinä myyjä puhuu mitä sylki suuhun tuo, että saa auton myytyä mahdollisimman kalliilla, ja ostaja saattaa ostaa jonkun aikapommin johon menee sit toinen mokoma rahaa korjauksiin.

Joten miten vältän yleisimmät virheet käytetyn ostossa? Tietenkin googlaan aina noi nettisivulta löytyvien käytettyjen autojen merkit ja mallit, mut en mä osaa sitten paikan päällä katsoa, onko ne hyviä vai ei. En edes tiedä, millainen on hyvä auto, ja mitkä on autoissa luettavissa vioiksi ja mitkä ominaisuuksiksi. Olen siis ostamassa farmarimallista perheautoa, hintahaarukka n. 10 000 euroa.

Kiitos, jos joku osaa vinkata nettisivua, jossa tällaisita asioista keskustellaan, tai jotain opasta tms.

Käytetyn auton ostossa on hyvä hankkia hiukan etukäteistietoa, että osaa automyyjän kanssa neuvotella onnistuneen kaupan. Jos mahdollista, mukana kannattaisi olla joku kaveri, joka ymmärtää autojen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän