Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemusta kuparikierukasta?

Vierailija
23.11.2011 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä haluat erityisesti tietää? Laitto ei sattunut, huomattavasta ylipainosta huolimatta pysyi paikoillaan, kuukautiset ovat normaalit ja säännölliset, kestävät ehkä puolipäivää pidempään kuin ennen. Enkä ole ainakaan vielä tullut raskaaksi.

Vierailija
2/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en hormoneja haluaisi. Mietityttää vaan kun mulla kk-vuoto aika runsasta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni vuosi kaksi kuukautta putkeen kuin seula. Toisilla laitto sattuu niin, että itkettää.

Itse otin kuparikierukan siitä syystä että se on hormooniton ja olen tyytyväinen kun se on toiminut näin hyvin. Ja plussaa oli se, että sen sai ilmaiseksi synnyttämisen jälkeen.

Vierailija
4/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto lyheni 5 päivästä kolmeen mutta vuodosta tuli entistä runsaampaa ja kipuja oli enempi. Näitä oli ennestäänkin mutta lievempänä.

Siedin kierukkaa liki 2 vuotta silti mutta en laita kuparista enää, seuraavaksi kokeilen hormoonisen version.

Ei ollut minun juttuni. :(

Vierailija
5/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallankohan edes ajatella kuparista? Hormoneista mulla on vaan huonoja kokemuksia, joten niitä en haluaisi. ap

Vierailija
6/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodot oli todella runsaita,jouduin käyttämään tamponia ja sidettä yhtäaikaa parin kolmen ensimmäisen vuotopäivän ajan,kuukautiset kestivät yleensä viikon, mutta kierto oli n. 35-40 päivää,joten hieman normaalia harvemmin.

Nyt mulle laitettiin hormonikierukka,ainakin ekat kuukautiset olivat tosi niukat ja lyhyet..

Yleensähän tuota kuparikierukkaa ei suositella jos vuoto on muutenkin runsasta.

Vierailija
7/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toinen kierukka menossa, tämä laitettiin kuopuksen jälkeen ja on ollut nyt 4 vuotta.

Ensimmäinen kuukausi on vähän ikävä, kun tihutteli ja ihan alussa oli menkkamaista lievää kipuilua. Sen jälkeen kapineen on voinut unohtaa. Kuukautiset on vähän runsaammat, mutta voi johtua ihan iästäkin yms. Ei mainittavia kk-kipuja.

Laitto ei sattunut, eikä se sinänsä eroa hormonikierukan laitosta muutenkaan. Poistamistakaan ei edes huomannut.

Kokeile ihmeessä, jos hormonit eivät sovi tai et niitä halua. Voihan sen vaihtaa, jos ei ole sinulle sopiva.

Vierailija
8/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosin kuin seula, otatin pois.

silloin ei hormonikierukkaa oltu keksittykään. nyt on toinen h-kierukka menossa ja olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
9/9 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen poistin 4kk:n jälkeen kovien kipujen ja vuotojen takia. Toinen valahti runsaan vuodon takia kohdunkaulakanavaan ja aiheutti niin kovaa kipua, että epäiltiin ensin vatsa-aortan aneurysmaa. Kierukka poistettiin siksi kiireellisesti aluesairaalan päivystyksessä. Vuoto oli saanut minut myös anemisoitumaan.

Siirryin sen jälkeen hormonikierukkaan, joka ehkäisee varmasti, lopettaa vuodon ja kivut lähes kokonaan. Haittapuolena on seksihalun laimentuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi