Höh! 8-vuotiaani toivoo joululahjaksi vielä nukketaloa. Pitäisikö ostaa? Kuinkahan kauan.. (ov)
nukketalolla ylipäätään leikitään. Hänellä on kiva nukketalo isovanhemmillaan, joten ihan ilman ei ole. Toivoo kyllä muunlaisiakin lahjoja mutta tämä on yksi suurimmista toiveista.
Kommentit (31)
vielä monta vuotta. Osta ihmeessä. Minä leikin tuon ikäisinä pikkuhevosilla, oli kunnon tallit ja kaikki ja aivan ihania olivat:)
joka on peräisin 80-luvulta leikkii 9v, 6v ja 34v äiti.
Toki talossa asuava perhe on rempannut taloaan ja mm. laajentanut taloaan alakertaan (uusi lisäosa), tehnyt parvekkeen (itse) ja kunnostanut pihan (uusi lisäosa).
Lapset leikkii ja äiti askartelee. Ja kohta kun 9v ei enää leiki niin siirtyy melko suurella varmuudella askartelujoukkoihin.
Me rempataan tuota Lundbyä 2000-luvun tavaroilla ja suurin osa valmistetaan itse.
Nukkekoti on monien aikuisten harrasstus.
mut muuten,ku mä olin pieni,äiti teki vaatekaapista barbitalon,johon tein ite huonekalut ja leikin vielä aika isona,joskus yläasteella muistaakseni en kehdannu enää :D
Itselläni on vieläkin tallessa nukketalo,jonka sain ehkä 3-vuotiaana joululahjaksi,sillä tuli leikittyä johonkin ylä-asteikäisiseksi ja nyt säästän sitä tuleville sukupolville(omille lapsille tai sukulaislapsille),ukin käsin tekemät kalusteet ja kaikkea,nukkekoti on kestolelu.
kannattaa ostaa! Itse en saanut vaikka toivoinkin lapsena. Niinpä aloitin nukkekotiharrastuksen vasta 23 vuotiaana kun odotin ensimmäistäni. Tosin olen sitten rakentanut koko nukkelinnan itse! Aivan ihanaa puuhaa. Osan kalusteista olen ostanut valmiina, mutta suurimman osan olen näperrellyt itse :). Suosittelen!
Olen itse purkanut seiniä jne. jo kaksi taloa, tehnyt huonekalut itse jne. Ideoita pyörii vaikka millä mitalla vielä lisääkin.
It's never too late to have a Swedish childhood :D
On semmosiakin nukketaloja, joka on tavallaan kirjahylly, jossa harjakatto. Käy ihan säilytyshyllynä kun sillä ei enää leikitä.
nyt 2 vuotta myöhemmin koottiin toinenkin talo, jota saisi itse tapetoida ja sisustaa. Taloissa asuu Sylvanian Families -eläimiä. Ei leiki päivittäin, mutta leikkii kuitenkin. -Ja kun tyttö ei enää leiki, aion itse tuunata sen mieleisekseni :D
nyt 2 vuotta myöhemmin koottiin toinenkin talo, jota saisi itse tapetoida ja sisustaa. Taloissa asuu Sylvanian Families -eläimiä. Ei leiki päivittäin, mutta leikkii kuitenkin. -Ja kun tyttö ei enää leiki, aion itse tuunata sen mieleisekseni :D
Esimerkiksi huutonetistä kannattaa tarkistaa, nopealla selauksella löysin tämän:
http://www.huuto.net/kohteet/nukkekoti-puinen/210779203