Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myönnän olevani läheisriippuvainen. Pitääkö erota, että tästä voi parantua?

Vierailija
23.10.2022 |

Olen lukenut jotain aiheesta, mutta en mielestäni ole saanut tähän selvää vastausta

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up?

Vierailija
2/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse erota terveestä ja rakastavasta suhteesta tietenkään! <3 Jos suhteessa on väkivaltaa tai et ole rakastettu niin sitten ero on ratkaisu.

Opettele puhumaan omaa totuuttasi ja asettamaan rajoja. Tunnustele ja tule tietoiseksi kuinka paljon teet myönnytyksiä toisen eteen ja havannoi niitä. Jos huomaat epäkohtia niin puhu niistä ja luo omat rajat.

Lähde vaikka yöksi tai viikonlopuksi omalle reissulle, pidä päiväkirjaa tunteistasi ja ota omaa aikaa.

Tietoisuuden harjoittaminen, oppiminen, terapia, puhuminen ja erityisesti omiin ajatuksiin ja tunteisiin tutustuminen ovat keskiössä.

Voit kokea aitoa rakkautta vain kun itse olet aito itsellesi ja muille <3

Tsemppiä!

T.ex-Läheisriippuvainen

Vierailija
4/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse erota, jos kyse ei ole henkisestä tai fyysisestä väkivallasta.

Ennemminkin tunnustella mitä tahdot, opetella ilmaisemaan mielipiteesi siitä huolimatta, että pelkäisit toisen suuttuvan. Opetella asettamaan ja kommunikoimaan rajat niin parisuhteessa, kuin muissakin suhteissa.

Suhde saattaa joutua kriisiin, kun dynamiikka alkaa muuttua, mutta ei automaattisesti tarkoita eroamista. Usein läheisillä on vaikeuksia hyväksyä muutosta, kun itsevarmuus kasvaa ja miellyttämisen tarve vähenee, mutta pidemmällä tähtäimellä rakennat vapaampaa ja rakkaudellisempaa elämää.

Vierailija
5/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua syytettiin läheisriippuvaiseksi, lakkasin pitämästä itse yhteyttä ihmisiin, ja taas syytettiin, etten ole tarpeeksi yhteydessä. Eihän tässä voi onnistua millään.

Vierailija
6/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Love addiction ja pain addiction nimellä löytyy materiaalia. Artikkeleissa painotetaan itsensä etsimistä ei niinkään eroa. Erosta puhutaan toksisissa parisuhteissa. Koetko olevasi pahoinvoivassa ympäristössä?

Vierailija
7/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua syytettiin läheisriippuvaiseksi, lakkasin pitämästä itse yhteyttä ihmisiin, ja taas syytettiin, etten ole tarpeeksi yhteydessä. Eihän tässä voi onnistua millään.

Aseta rajoja, älä uhriudu.

Voit sanoa, ettei sinua tuomitsevat ihmiset tue hyvinvointiasi, joten siksi pidät etäisyyttä.

Vierailija
8/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseta rajoja, älä uhriudu.

Voit sanoa, ettei sinua tuomitsevat ihmiset tue hyvinvointiasi, joten siksi pidät etäisyyttä.

Kaksikymmentäviisi vuotta olen aika pitkälti tullut toimeen omillani ja yksin, en koe että minun tarvitsee kenellekään selitellä mitään. Onneksi on noitakin ystäviä, jotka ymmärtävät etäisyyden pitämiseni ja ovat läsnä silloin kun yhteydenpito molemmille sopii. Myönnän kyllä, että vähän toiseen laitaan tuli sitten mentyä.

Ei toi mun alkuperäinen kommenttini ihan vakavissaan ollut kirjoitettu, mutta kärjistämällä saa pointin selväksi. 😎👍

Vierailija
9/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Love addiction ja pain addiction nimellä löytyy materiaalia. Artikkeleissa painotetaan itsensä etsimistä ei niinkään eroa. Erosta puhutaan toksisissa parisuhteissa. Koetko olevasi pahoinvoivassa ympäristössä?

Hyvä oivallus tuo, että "erosta puhutaan toksisissa parisuhteissa".

Av palsta taitaa olla melkoisen toksinen ympäristö.

Vierailija
10/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako läheisriippuvuus automaattisesti sitä että olisi onneton?

Vierailija
11/11 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako läheisriippuvuus automaattisesti sitä että olisi onneton?

Ei. Kunhan ei rupea rajoittamaan puolisoa eikä jää roikkumaan myrkylliseen suhteeseen.