Kysymys terveyskeskuksessa työskenteleville.
Yritin saada aikaa varatuksi. Puhelin oli koko ajan varattu, kun soitin keskitettyyn ajanvaraukseen. En päässyt edes jonoon. Sama toistui eri päivinä ja eri kellonaikoina. Soitin sitten hieman eri numeroon ajatuksella, että kun vaihdan numeron loppuosaa, niin ehkä tuurilla saan puhua jonkun kanssa.
Minulle vastattiin toisesta terveyskeskuksesta ja ilokseni he varasivat minulle ajan, kun kerroin ongelmasta. Lähi terveysaseman puhelut kun yhdistyivät aina keskitettyyn nunmeroon, joten sinne oli ollut turha yrittää edes kysymään neuvoa, että miten ajan saa varattua oikeasta paikasta, kun aina on linjat täysin tukossa.
Menin lääkäriin ja näin kaksi naista istumassa tietokoneen ääressä. Jonoa ei ollut, vaan asiakkaita tuli harvakseltaan ilmoittautumaan vastaanotolle, koska tämä työpiste oli vain jo ajan varanneille. Jäin odottamaan, että minut kutsuttaisiin sisään ja tarkkailin naisia.
1. He käyttivät hiirtä ja katsoivat tietokoneruutua.
2. Puhelin ei koskaan soinut, olihan puhelut ohjattu keskitettyyn, josta eivät ehtineet vastaamaan. Olin yrittänyt soittaa itsekin tähän suoraan numeroon!
3. Eivät nousseet ylös hakemaan mitään papereita.
4. Eivät jutellet keskenään.
5. Lääkäri kävi siellä, mutta hoiti asiansa itsenäisesti.
Mitä nämä kaksi naista tekivät työajallaan on kysymykseni? Seurasin heitä melkein tunnin, koska lääkärini oli myöhässä. Rakennuksen alakerrassa on toinen työpiste, mutta siellä kävi enemmän ihmisiä mm uusittujen reseptien haun vuoksi.
Kommentit (9)
Espoossa soitetaan ajanvarausnumeroon ja sieltä soittaa hoitaja takaisin. Ei tarvitse notkua jonossa. Jos tälläinen järjestelmä kaatuu, on vaikea soittaa takaisin.
Toinen ehdotus on että heidän järjestelmänsä oli nurin ja odottivat apua sille.
Kolmas, facebookkasivat tai palstailivat.
lokitiedostot josta näkee kuka on katsellut tietojasi ja miksi, jos on luvatta hoitaja niitä tiiraillut se on vakava rikos. Kannattaa tilata jos epäilyttää.
Oli uusi työntekijä tulossa ja häntä perehdytettiin tietokonejärjestelmään (tuohan olisi se ihanne tilanne).
Meillä toimii tk:ssa vastaaja ajanvaraukseen. Melkosen nopeasti olen saanut aina soiton takaisin, alle tunnissa.
Ovat käyttäytyneet aina samalla tavalla. Minulle on tullut mielikuva, että heillä on pahoja työilmapiiriongelmia. Naiset eivät tule toimeen keskenään, tuntuu siltä ihan kasvonilmeiden perusteella ja kun eivät puhu toisilleen. Ajattelen jo, että otan yhteyttä heidän esimieheensä. Lääkäritkin hoitavat mieluummin kaiken itse, kuin kysyvät heiltä mitään. Surffailevatkohan he päivät pitkät netissä?
ap
joka hoidetaan VAIN koneella. Jospa ovat sihteerejä ja hoitavat sanelut yms.
joka hoidetaan VAIN koneella. Jospa ovat sihteerejä ja hoitavat sanelut yms.
Pelkällä hiirelläkin.
Sanelut naputellaan koneelle, ei pärjää pelkällä hiirellä. ohis joka hoidetaan VAIN koneella. Jospa ovat sihteerejä ja hoitavat sanelut yms.
6. Eivät kirjoittaneet mitään tietokoneellaan. Ks. kohta 1.
Lisäksi toinen naisista alkoi mulkoilemaan silmillään minulle, kun katsoin vähänkin häneen päin.
ap