Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko antaneet lapsillenne seksivalistusta?

Vierailija
21.11.2011 |

Miten tarkkaan ja minkä ikäisinä?

Nolottiko puhua häpykarvoista, kuukautisista yhdynnästä yms. kyllähän te nyt tiedätte. :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

ap

Vierailija
2/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisilla ei saa olla karvaa ja pitää muistaa ihan näin toverihengessä rasistiksi leimaantumatta kertoa myös se että tulevat luokkakavereiden vanhemmat on tod.näk. mennyt naimisiin jo alle 10 vuotiaana, osa on voinut saada lapsenkin jo ennen kuin lapsilisä on loppunut ja sitä samaa rataa on tullut koko suku ja heimopäälliklöt mukana suomeen, muuten kyllä oppivat ihan itsekin ja kuulevat koulussa, kertomisen aika on sitten kun näkee päällepäin että asia kiinnostaa, ei liian lapselle kannata alkaa selittään mitään muutoksia elimistösää siihen mennessä kun keho alkaa muuttumaan kuulevat koulussa ne perusjutu ja rohkeimmat lapset kysyy kotona mitä nyt tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisista kyllä, viime viikolla seitsemänvuotiaalle tytölleni joka kysyi asiasta. En ole pitänyt mitään luentoa vaan yrittänyt antaa tietoa kun tulee sopiva tilanne, vähän kerrallaan. Lainasin teinille kirjastosta aihetta käsittelevän kirjan ja annoin luettavaksi.

Vierailija
4/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat eivät asiasta puhuneet, mutta muistan, kun joskus 10-vuotiaana hyllyyni oli yhtäkkiä ilmestynyt mustavalkoinen, kuvitettu seksivalistuskirja :) Nolona ja mitään vanhemmille kommentoimatta luin sen yksikseni kyllä innokkaasti läpi.

Vierailija
5/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksitulosta, kuukautisista ja yhdynnästä, kun pojat olivat 6,8 ja 10.

Tyttökaverin kunnioittamisesta ja siitä, että petikokemuksilla ei retostella, tyttöjen mainetta ei pilata, sukupuolitaudeista yms. kun ovat olleet yli 10-12v

Vaimon kunnioittamisesta ja tasa-arvosta, lasten hoivaamisesta, perhehaaveista kun ovat olleet n.15v

Vierailija
6/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun olin eilen mattopesulla ekaluokkalaisen tytön kans, ja oli kerrankin tilaisuus jutella hänen kanssaan ihan kahden kesken. Niin kerroin sitten siitä millaisia muutoksia murrosikä tuo mukanaan ihmisten kehoihin. Tiesi jo ennestään että miten ne lapset alkunsa saavat. Oppi sen jo eskarikavereilta, niin olen sen jälkeen avoimesti puhunut tytön kans näistä asioista, silloin kun hän on osoittanut kiinnostusta jutteluhetkeen, tai kysynyt jotain.

Pakko myöntää että ei se ihan helppoa ole ollut, kun meinaa itseä nolottaa. Mutta lapsi varmasti arvostaa sitä vanhempana, että näistä asioista on saanut kysyä ja puhella suoraan ilman häpeää.

Muistan että minun äitini ei koskaan puhunut näistä asioista ollessani pieni. Kuulin sitten heti ekaluokalla isommilta oppilailta että miten ne asiat on. Se oli aika shokki minulle silloin.

Vierailija
7/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun olin eilen mattopesulla ekaluokkalaisen tytön kans, ja oli kerrankin tilaisuus jutella hänen kanssaan ihan kahden kesken. Niin kerroin sitten siitä millaisia muutoksia murrosikä tuo mukanaan ihmisten kehoihin. Tiesi jo ennestään että miten ne lapset alkunsa saavat. Oppi sen jo eskarikavereilta, niin olen sen jälkeen avoimesti puhunut tytön kans näistä asioista, silloin kun hän on osoittanut kiinnostusta jutteluhetkeen, tai kysynyt jotain.

Pakko myöntää että ei se ihan helppoa ole ollut, kun meinaa itseä nolottaa. Mutta lapsi varmasti arvostaa sitä vanhempana, että näistä asioista on saanut kysyä ja puhella suoraan ilman häpeää.

Muistan että minun äitini ei koskaan puhunut näistä asioista ollessani pieni. Kuulin sitten heti ekaluokalla isommilta oppilailta että miten ne asiat on. Se oli aika shokki minulle silloin.

Ap :)

Vierailija
8/8 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan että lainasin kirjastoautosta 8 vuotiaana jonkun lasten seksivalistuskirjan. Nolotti niin etten kehdannut näyttää sitä edes kavereille.. Mutta tulipahan termit tutuiksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän