Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Olen tekemässä pizzaa ja tarvin 10 dl vehnäjauhoja. Mutta minulla on vain 6 dl!!

Vierailija
21.11.2011 |

Voinko korvata jollain? APUA!!! Minulla olisi perunajauhoja, maissijauhoja ja korppujauhoja! Voinko korvata niillä tuon puuttuvan 4 dl vai tuleeko sitten pahaa pizzaa??? APUA!!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten teen pienemmän pizzan.

Vierailija
2/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloissahan on sekä vehnä- että maissijauhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen

Vierailija
4/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus korvannut jossain muussa leivonnaisessa osan jauhoista perunajauhoilla, mutta rakenne siitä kärsi. Pizzataikinaan perunajauhot ei kyllä sovi, koska siinä taikinassa pitää olla sitkoa, eikä sitä tule perunajauhoista.

Miten olisi, voisitko tehdä puolet pienemmän taikinan? Silloin ainakin jauhot riittäisivät. (Tietty ei toimi jos on useampi syöjä...)

Tai sitten kipaiset vaan kiltisti kauppaan tai menet kysymään naapurilta jos tämä lainaisi pari kuppia jauhoja....

Vierailija
5/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai juoksisin lähikauppaan ;)

tai laittaisin ukon lähikauppaan ; )

oikeesit voisit laittaa hiivaleipäjauhoja, onko ? kaurahietaleitakin, mut melkeen puolet on liikaa...

perunajauhoja, joo en tiedä

mä tekisin pienemmän pitsan, tai soittaisin pitsa-autolta ihka valmiiks tehdyn

Vierailija
6/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunajauhoja, sämpyläjauhoja... Kai nyt jotain löytyy? Pienempi taikina ja ohueksi kaulittu pohja on tietysti hyvä vaihtoehto. Itse laitan joskus pohjaan kananmunaa. Silloinkaan ei tarvitse niin paljon jauhoja.

Vierailija
7/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta pitsaa sun pitää saada aikaan? Mut voisko maissi mennä, niinku tortillassaki?

Vierailija
8/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä pienempää saa.

Vierailija
9/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Siksi pitääkin aina ekana katsoa että on kaikkia aineksia tarpeeksi. Itsellä on monta kertaa tämä unohtunut, mutta nykyään muistan kun oon joutunut kauppaan juoksemaan kesken leivonnan niin useasti.

Vierailija
10/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä vielä sekoittanut mitään! naapuri ei ole kotona ja muilta en kehtaa mennä kysymään. Kauppaan en pääse ja mies on töissä! Eli joko teen pienemmän taikinan, mutta se ei sitten niin riitäkään meille neljälle!

Ei ole muita jauhoja kuin tuo 6 dl vehniksiä! Ja sitten maissia, perunaa ja kaurahiutaleita löytyy! Jos sekoitan tuon lisäksi vaikka 2 dl kaurahiutaleita ja 2 dl maissijauhoja, tuleeko pahaa?

Vierailija
11/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassa ei riitä pienempi taikina? Mä teen 6:lle hengelle pohjan 3 dl vettä, n 7,5 dl jauhoja ja n. 6 rkl öljyä. Riittää 2 peltiin....

Vierailija
12/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan ok makuista.

Vierailija
13/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassa ei riitä pienempi taikina? Mä teen 6:lle hengelle pohjan 3 dl vettä, n 7,5 dl jauhoja ja n. 6 rkl öljyä. Riittää 2 peltiin....

niin ja tottakai 1 pss kuiva hiivaa

Vierailija
14/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 dl vettä 6 dl jauhoja.

Meinaatko että riittää jos teen vaan puolikkaan? Meitä on neljä syöjää.

Vierailija
15/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 dl vettä, 10 dl jauhoja. Noin se ohje menee.

Vierailija
16/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko sinun on juuri tänään sitä tehdä?

Sinun sijassasi tekisin pienemmän pitsan ja sen lisäksi jotain muuta, että pienempi pala riittäisi.

En usko, että noilla tarpeilla suorastaan pahaa tulee, mutta ainakin erikoista, ja todennäköisesti erittäin mureaa.

Ovatko ne maissijauhot oikeaa maissijauhoa eikä mitään Maizenaa? Ne kun eivät ole oikeaa leivontajauhoa vaan perunajauhon kaltaisia, vrt. ohrajauho /Ohrakas.

Vierailija
17/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 dl vettä, 10 dl jauhoja. Noin se ohje menee.

Mitä muuta, kun jauhoja noin paljon? Minun perusohje on jokseenkin 1 vettä+2 jauhoja, eli 6 dl jauhoja riittäisi 3 dl:n taikinaan.

Voithan tehdä vaikka 3,5 dl:n annoksen, jolloin se vähän pienenee eikä muita jauhoja tarvitse laittaa kovin paljon. Ja täytteitä reilummin.

Vierailija
18/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotteli porkkanaraastetta, yleensä ok, mutta lisää nesteen märää, eli ei tässä tapauksessa.

Jos munia sattuu olemaan, niin laita niitä pari. Auttaahan sekin.

Taikinä voi myös jäädä vähän löysäksi, levitä pellille lusikalla jne. ihan hyvä tulee.

Perunamuusijauhetta voi muuten kokeilla, itse käytän sitä pirakkapohjiin.

Ei tosin paljoa, mutta vaikka desin, ettei tarvitse maissia niin paljon.

Vierailija
19/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kaurahiutaleita tms.

... tai laita loput pizzatäytteet paahtoleipien päälle jos löytyy (tee lisäksi lämpimät voileivät)...

... tai jätä taikina suosiolla löysäksi, tee siitä "pannukakku"... kypsennä uunissa sen verran että hyytyy, lisää päälle täytteet ja jatka kypsentämistä loppuun...

Vierailija
20/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tuota löysää taikinaa, joka tosiaan levitetään pellille. Joskus olen tehnyt, ja hyvää oli sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi