Matkustaminen 5-veen kanssa.
Millaiselle reissulle uskaltaisit lähteä 5-v pojan kanssa? Vain rantaloma? Vai uskaltaisitko lähteä kiertelemään moneksi viikoksi?
Kommentit (8)
Ja jätinpä vielä kaksi nuorempaa isän ja isovanhempien kanssa kotiin.
Hyvin meni matka, vaikka aikaero alussa vähän haittasikin. Lensimme Islannin kautta, paluumatkalla poika nukkui koko matkan Boston-Reyjavik.
Etuna saattoi olla se, että ei ollut pojan ensimmäinen ulkomaanmatka, vaan oli jo konkari 5-vuotiaana.
millaiselle lomalle vaan lapsenkin kanssa. Mutta kyse on siitä, millaista menoa itse jaksat. Valmis lomapaketti tietysti vähiten hermoja repivä, mutta rinkkamatkailukin onnistuu. Tässä kiva blogi just 3 lapsen kanssa matkuvasta perheestä. Ovat matkalla parhaillaan http://niinikangastus.blogspot.com/2011/11/matkalla.html
En oikein tajua kysymystä. Haetko takaa jotain extreme-juttua vai mitä? Eli en ehkä menisi 5-vuotiaan kanssa sukelluslomalle tai 300 km pyhiinvaellukselle.
Meidän perhe reissasi Aasiaan kun lapset oli 5 ja 7 v ja pitkät lennot sujuivat todella hyvin niinkun koko matka. Lapset nukkuivat lennoilla ja vaihdon aikan lentokentällä ja selvisivät aikaerosta helpommin kun me vanhemmat! Vajaa vuosi sitten oltiin taas kuukauden matkalla ja useampi kaupunki kuului matkaan. Rantalomaa ja kaupunkia- sopii meille ja halutaan nähdä kaikenlaista!
Itse olen suunnittelemassa reppureissua kahden lapsen kanssa. Nuorempi on 5v. Olemme reissanneet paljon, joten lapsi on jo "konkari". Nyt kuitenkin työkaverit lähes tulkoon purevat päätäni irti ja sanovat, että olen todella vastuuton. Olisimme siis menossa muutamaan eri paikkaan, noin 3 viikoksi. Aasian suuntaan.
Itse en näe asian suhteen ongelmaa, mutta muiden mielestä on vastuutonta lähteä. Pitäisi varautua siihen, etten ole yksin lasten kanssa. Jos vaikka joku loukkaantuu ja joutuu sairaalaan etc.
2vuotiaan kanssa mäki oon amerikas käyny!!!
No vaikka täällä suurin osa hyvin kannustavasti neuvoo, että voi voi matkustaa ihan minne vaan, niin mitä tulee matkustamiseen 5-vuotiaan kanssa niin olen hieman eri mieltä. Tosiasia on että lapsen kanssa matkustaminen voi olla aika väsyttävää sekä vanhemmille että lapsille, eli ihan sen mukaan kannattaa matkaa suunnitella mihin omat resurssit ja voimavarat riittää.
Ja olen lähtenytkin. Ollaan oltu reppureissulla Aasiassa ja kaupunkilomilla Euroopassa. Sehän on ihna itsestä kiinni!