Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~**~ JOULUKINKKUJEN Keskiviikkoläjä ~**~

09.11.2005 |

en huomannut vielä aloitusta... :DD

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina päivänä täälläkin on taas bongattu napakampia supisteluita, itseasiassa tuli peitonallatouhuilun jälkeen, eli oliskos sittenkin meilläkin muutaman viikon päästä varteenotettava käynnistys-s... ;) Jep, mutta tosi supistuksia alan toivomaan vasta itsenäisyyspäivän jälkeen kun olisi edes se 37 viikkoa täynnä.

[b]Synnytysmusiikista:[/b] meilä on ollut molemmissa synnytyksissä Mark Knopflerin levy mukana, joten se on mun aivoissa ihan pelkästään synnytyksiä varten (tuntuisi hölmöltä kuunnella sitä muualla). Eli se otetaan taas! Jos sitten homma venyy ja sama levy alkaa kyrsimään, niin radiosta varmaan Nova päälle, vaikkei mies Novasta tykkääkään. Saispa kuunnella uutisia ;) aina välillä, ja lisäks mä tykkään Novan juontajista kaikista muista paitsi Minna Ottavaisesta.

Lahja kyseli [b]heppahulluista![/b] Täällä yksi, enemmän ratsuihminen, mutta olen joskus ravureidenkin kanssa touhunnut. Eka ammattini on ratsastuksenopettaja ja käyn edelleen freenä tunteja pitämässä kotiäitiyden ohella. Omaa mulla ei ole koskaan ollut, mutta sen tiedän, että

joskus

tulee olemaan! Lapsetkin ovat tällä hetkellä kiinnostuneita hevosista, vaikken aio tätä hyvää ja opettavaa harrastusta pakottamalla heille tyrkyttää. ;)

Nyt taidan oikaista hetkeksi, että jaksan illalla mennä keilaamaan! Saas nähdä miten se tämän selän ja liitoskipujen kanssa sujuu...

[color=orange][b]Sumunen[/b] rv 33+0

Vierailija
22/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtipäs se viesti hätäisesti, ei ollut kuitenkaan tarkoitus.. sori! Pari päivää olen ollut " talvilomalla" ja sen jälkeen jatkuu sitten suoraan äititysloma, en vaan ymmärrä miten ihmeessä saisin aikani kulumaan! Jotenkin niin outoa, kun ei tarvitse mennä töihin ja tunnen asiasta jopa osittain huonoa omatuntoa, kun ajattelen miten mölli sijaiseni mahtaa pärjätä. Työkavereita on ikävä jo nyt, viime torstaina kun viimeisen kerran tältä erää lähdin työpaikalta niin itkuhan siitä tuli. Enpä olisi uskonut, että tää tuntuu näin vaikeelta...

Olo on oikein mainio, siis omasta mielestäni.. Kaveri on pää alaspäin ja potkii oikealle kylkiluihin. Painoa ei ole tullut kuin reilu 7 kiloa ja sf-mitta oli siinä 30 paikkeilla. Neuvolassa olen kuitenkin nyt ravannut muutaman päivän välein, kun on tuo verenpaine noussut vähän turhan korkealle. Ainahan se on mulla ollut korkeahko, mutta nyt sitten kyylätään myös sitä pissaa (tähän asti onneksi ollut puhdasta) ja turvotuksia.... Jos raskausmyrkytys iskee ja oikein pahaksi äityy ja joudun sairaalaan " odottelemaan" , niin ihan varmasti tulen hulluksi!!!! Perjantaina taas pissimään ja mittaukseen...

Sairaalakassia en oo pakannut, luultavasti pelkkä neuvolakortti ja kamera riittää. Mies saa sitte tuoda muut kamat, kun sairaalan lähettyvillä kerran asutaan. Musiikkia en synnytykseen varmaan kaipaa, muutenkin kuuntelen yleensä radiota... Ja sitä paitsi mun tuurillani olen synnyttämässä just jouluna, joten radion joululaulut kelvannee....

Saunomisesta en pidä, enkä kyllä siivoamisestakaan, joten ainoaksi ässäksi jää se kaikkein mukavin... Eihän tässä vielä mikään kiire ole, muksulla on vielä monta viikkoa aikaa kasvaa, joten se ässä on ihan vaan minun ja mieheni omaksi iloksi.

NiiskuPiisku 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oliko lissbeth(?) kyseli rintapumpusta... mulla on ainun rintapumppu, semmonen käsillä pumpattava siis ihan. ja mulla se oli kyllä tarpeellinen. kun tuli maitoa aika reilusti, pumppasin sitä sit välillä pakkaseen, niin pääsi joskus hetkeks pois kotoa ja isi antoi pullosta.

musiikista oli puhetta, viimeksi mulla on josh grobania. nyt en ole suunnitellu, mut jotain otan varmuuden vuoksi ainakin mukaan.

hirveesti oli muutakin kommentoitavaa ja nyt lahopää ei muista mitään...

mä en ole vielä pakannju sairaalakassia, eikä pinnasänkyäkään ole koottu, vaikka miehelle ole täs pari päivää jo hokenu et kannattais se jo laittaa, että haetkos varastosta, mutta on kovasti sitä mieltä ettei vielä kannata...

joku taisi miettiä sitäkin et mitä kaikkee sinne SAIRAALAKASSIIN pitäis pakata. mä otan tosiaan omat hygieniakamppeet, shamppoo, hoitoaine jne. naaman pesuun ostin eilen muuten nivean semmosii valmis puhistusaine pyyhkeitä. pakkauksessa on 25kpl ja maksoin jonku alle 3€. lumenella on samankaltaisia mutta siinä pakkauksessa oli vain 10. oma kosmetologi suositteli sellasii, käteviä! ja sit varmaan otan jotain meikkiä varmuuden vuoksi, jos tulee olo että haluaa vähän meikata...viimeksi en meikannu kertaakaan. olin kestovärjänny ripset ja kulmat ennen ja sen teen nytkin! miehelle kannattaa ottaa synnytykseen rennot ja puhtaat vaatteet. sit siteistä, mä tykkäsin sit kotona käyttää semmosii niitä paksuja ihan perussuojia, joita en normaalisti tosiaankaan käytä. mutta ne ei tarttunu tikkeihin jne. ne tuntui parhaalta sillon. eli niitä kotiin ostan, sairaalassa käytän niitä ihania sairaalan vaippoja. sitten taidan ottaa mukaan jonkun ristikkolehden ja kirjan... ja sitten laitan valmiiksi vauvalle kotiitulovaatteet turvakaukaloon. ja mies sitten tuo hakiessaan meitä. imetysliivitkin otan mukaan. ja liivinsuojia. siinähän tuota tavaraa jo onkin jonkin verran. enkä tiiä muistinko mainita kaikkea.

omaan napaan semmosta että kovasti tuntuu vauva olevan jossain tosi alhaalla, välillä on niin kovaa paineen tunnetta lantiossa, ihan ku pallo olis siellä jossain... ja välillä kiristelee ja vihloo vähän mahaa. varsinkin vasemmalta puolelta ihan alhaalta. mutta olen kaikista näistä vain onnellinen, jospa se meinaisi sitä ettei ihan laskettuun aikaan tarttisi mennä, ja että synnytys olisi hieman helpompi...eli toivon että paikat pikkuhiljaa alkaisi kypsymään. huomenna neuvola, katsotaan mitä on th mieltä, että onko tämä laskeutunut, vai kuvittelenko vain. ja ensi viikolla ä-poli aika. sitten tiedetään taas lisää...

nyt tuli kaveri kylään...

oksaska rv 35+1

Vierailija
24/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä lahjan kyssään vastaan: paljon on tullut puuhasteltua molempien, sekä ratsujen että ravureiden parissa. Nyttemmin kuitenkin oikeastaan keskittynyt ratsuhommiin.. Vaikka välillä tuntuu, että ne puuhat on enemmän wanna-be-ratsuhommia.. Pysyypä mieli virkeänä! Ja kyllä me ihan oikeestikin käydään (no ei tokikaan nyt tällä hetkellä..) aktiivisesti tunneilla ja valmennuksissa.

No se siitä.

Lizzbeth

Vierailija
25/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki arvot oli ihan mallillaan ja vauveli jälleen raivotarjonnassa. Lähetteen kirjotti nyt vihdoin psykologille, pääsee purkamaan tuntemuksiaan ja väsymystä ammatti-ihmiselle. Sitä kautta saan toivottavasti apua tänne kotiinkin vielä ennen vauvan syntymää. Tuntuu välillä ihan pöpiltä hommalta tää, ei sitä osaa oikeen arvioida omia voimiaan etukäteen. Meillä kun tuo esikoinenkin täyttää vasta 3v ja nyt meillä kohta olis tässä kolmas. Huh huh. Eiköhän tästäkin selvitä, niinkuin kaikesta muustakin. Kyllä mä onneksi omaan peruspositiivisen luonteen, kai tää on ihan normaali reagtio keltä tahansa, jos sama tilanne. En mä koe olevani masentunu, mutta tosi väsyny ja se tuo alakulosuutta sit kehiin.

Nyt vaavelin sydämensyke oli " vaan" 140, niinkuin pojistakin oli koko ajan. On kyllä alkanu epäilyttämään muutenkin mun tyttöolo. Poika taitaa kuitenkin tulla. Aivan samahan se on, mutta olishan se kiva saada yksi tyttökin, kahden pojan jälkeen :-)

Mulla on Ainun käsikäyttönen rintapumppu, se, missä pystyy säätämään sitä imutehoa kuitenkin. Sen olen kokenu tarpeeliseksi, varsinkin ekat kuukaudet. Myöhemmin, kunhan maidontulo on tasaantunu, se on jäny melkein käyttämättömäksi. Paitsi kerran mulle tuli hiiva nänneihin ja rinnanpäät oli rikki. Sillä sain tuon maidodntulon pysymään yllä, kun ei pystyny pariin päivään kunnolla imettämään. Pitääkin muistaa kaivaa tuo pumppukin esiin ja keittää ne osat valmiiksi. Ei onneksi ole paljon hommattavaa, kai senkin takia en ole vielä edes alottanu vauvan tarvikkeiden laittamista. Vaippoja kun muistas ostaa valmiiksi, niin alkuun pääsee.

Jeps, täytynee taas lähteä isäntäväkee syöttämään. Jospa mieskin kohta kotiutus töistään.

-smiigus rv33+5

Vierailija
26/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoitella ja nytkin vain pari riviä vääntäisen osoittaakseni olevani vielä hengissä: Sain nähkääs tähän aneemiseen olooni yllättävän ison, haastavan ja KIIREELLISEN käännösurakan. Italia on palaillut jo sumenneeseen mieleeni hissukseen... Tuli vian on persuksen alla, ja nyt iski vasempaan silmaan valoilmiöt, tainnut tulla istuttua hiukan liikaa koneella, kun migreeniä pukkaa. Ja poika olisi haettava kymmenen kilsan päästä hoidosta (kiitos, innokkaat sukulaiset!!! Ilman heitä en saisi käännettyä sanan sanaa, siitä pitää esikoinen huolen.). Jahka tällä silmällä nyt viellä liikennettä pystyisi havainnoimaan.

Olin tänään neuvolassa, ja kaikki hyvin paitsi rauta: Obsidanista huolimatta hemppa sen kuin laskee, nyt oli 96! Perhana, eihän tässä kohta voi menettää synnytyksessä pisaran pisaraa tätä verta, kun nyt jo huojun tajunnan rajamailla. Ehtisi nyt hiukan nousta ennen h-hetkeä.

Hetkestä en sitten tosiaan tiedä, milloin on. Lapsi oli kuulemma jo laskeutunut, muttei kiinnittynyt. Muutkin ovat huomanneet palloni plumpsahtaneen alemmas. Pehmeän mahani läpi terkkari-kätilö tunsi kuulemma selvästi pikku jalat ja muita osia vauvan kehosta. Vauva itse liukuili tutkivien sormien alta pois, minkä pystyi. Syke oli poikamaisen matala, 130-140. olen vakuuttunut Matiaksesta, mutta isäpuoli-ennustajaukkoni näkee vain unia röyhelöprinsessasta. Saapa nähdä, jos vaikka erehtyisi pitkästä aikaa, oma tuntemukseni on kyllä varsin vahva. Tosin arvasi ekankin tulokkaan sukupuolen oikein ja lupasi tehdä kolme kuperkeikkaa puutarhassamme, jos se olisi poika. poika oli ja kuperkeikat tuli tehtyä. Silloin olin itse varma tytöstä, vaikak poikaunia jatkuvasti näinkin. Hm???

Ekalla kerralla olin huolella valkannut sairaalakassiin musiikkia, mutta muistin cd:t vasta palattuani kotiin: ei ollut juuri aikaa pohtia musiikkivalintoja siinä tilanteessa!!! Radio soi muistaakseni rauhoittavasti taustalla, mutta tämäkin muistikuva on alkuvaiheesta, sitten salissa olisivat voineet pauhata kirkkourut, pasuunat ja muut, enkä olisi mekkalaan regoinut. Eli enpä taida tällä kertaa turhaan hösätä. Itse asiassa olisi kiva, jos olisi kerrankin hiukan hiljaistakin, kotona melskettä saa kuunnella aivan tarpeeksi. JA jonkin rauhoittavan levyn unohtaisin sitten kuitenkin sinne saliin, kun lapsen lopulta synnyttyä ajatukset olisivat varsin muualla kuin cd:issäni!

Ei maar, takaisin hommiin! Palailen, jahka ehdin.

Voikaa hyvin! Ja koettakaa sinnitellä!

Vitanova rv 32+6

Vierailija
27/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tälle joulukinkulle ihmeempiä kuulu,väsymus on aikamoista,kun ei esikoinenkaan ole aikoihin enää päiväunia nukkunut ja olin 2 h ostoksilla yhteensä,sain joululahjat loputkin ostettua*uskomatonta*!

Päätin että koitan ennen vauvaa saada lahjat ja nyt ne on ostettu kun jo syyskuussa aloitin heh.

Eilen tuli seksin jälkeen veristä vuotoa ja olin ihmeissäni,kokemuksesta sanoisin ettei se kuitenkaan limatulppaa ollut?!tänään supisteli kaupassa,muuten vauva mylläertänyt ja pungertanut kiitettävästi ja hikkaillut pari kertaa.

Me ei mukavinta S:ää oikein voida harrastaa kun mulle se on liian kivuliasta ja vaikeaa mutta eilen oli ihan OK vaikka vaikeaa se on...voisin kans rueta " savustamaan" vauvaa ulos vaikka ei noista välttämättä apua ole ja sauna on ainoa mitä vois joskus harrastaa vaikka ei omaa saunaa olekaan.Siivousta ei selkä ole enää aikoihin kestänyt...

Minea:ihana oli lukea teidän kuulumisia,mä voin kans ilmoittautua seuraavaksi jouluvauvan saajaksi kun en jaksa enää tätä vaivalloista olotilaa...ja tahtois vauvan jo niin kovasti vaikka vauvasta työtä onkin mutta kun muistelee esikoisen näkemistä ja vauva-aikaa niin oli se ihanaa!!!!!

Perjantaina neuvola ja sen jälkeen vauva onkin virallisesti täysiaikainen(oon muuten itse syntynyt 37 viikolla).

äitiliini ja masu 118 cm ja rv:t 36+5

Vierailija
28/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ihan pakko mennä ahmimaan noita joulutorttuja? Joku jossakin pinossa kehui niitä leiponeensa ja kuinkas se niin jäikin mieleen, että piti niitä itsekin saada...

Lizzbeth: Ainun rintapumppu on mullakin ja tarpeeseen oli. Sai helposti maitoa pakkaseen, jos oli itsellä menoa. Ja jos rintatulehdus iskee, niin se oli pelastava enkeli. Siitä puheen ollen pitäkäähän rintanne sitten lämpiminä, älkääkä avatko edes pakkasta puolipukeissa. Se iskee niin helposti, jos on altis sen saamaan. Ja kipu on aika karsea.

Oma napa kävi tänään neuvolassa ja kaikki ok. Painoa tullut tähän asti tasan 13 kiloa, sf-mitta oli 32 ja verenpaineet alhaiset. Pyörryttää, vaikka vain päätä pitää kallellaan. Lasten kengännauhojen sitominen käy jo mahdottomaksi. Mies saa viedä kuopuksen aamulla mennessään mummolaan (onneksi on mahdollista niin tehdä) ja pärjäilen esikoisen kanssa kotona. Meneepähän isovanhemmillakin aika nopeammin, kun on jotakin tekemistä... ihan niinkuin eivät tässä muuten olisi koko ajan apuna.

Vauvan vuodevaatteet on nyt sitten ommeltu, pesty ja jopa silitetty (yök silitys). Vaatteet on kaapissa ja jopa ulkovaatteet paikoillaan. Kassi on pakkaamatta sekä itselle, että vauvalle. Molemmissa synnytyksissä olen ollut jo valmiiksi sairaalassa, ja on ollut aikaa pakata se kassi ajan kanssa. En oikein usko, että tämäkään vauva tulee ajallaan, eikä edes tämän vuoden puolella. SSS- tekniikoista ei ole ollut muuta kuin omaa iloa. Lapset ovat olleet autuaan tietämättömiä vatsassa kelluessaan, että niillä jotakin yritetään...

Selkä on inhottavan kipeä lapaluiden kohdalta ristiselkään ja aamusta asti on toinen käsi ollut puuduksissa. Autolla ajan mielellään itse, kun toisen jarrutuksia ja kiihdytyksiä on vaikea ennakoida, eikä vauva niistä sitten oikein tykkää. Istuin on kauimmaisessa mahdollisessa asennossa, että vielä yletän polkimiin. Vatsan ja ratin välissä ei ole enää kovin paljon tilaa. Ilkeätä tosin, kun oman kaasujalan lisäksi välillä jonkun muun kaasujalka painaa tuonne nivusiin...

*Kitta75 ja masuvauva rv 33+5*