Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1000€ maksava tietokone todella hyvä?

Vierailija
20.11.2011 |

kysyn applen tietokoneesta, poika haluaisi ko. koneen

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 20:57"]

Ja taas rikkaat hifistelijämammat puhuu.

Meillä on ihan perus hp compact. Toiminut moitteettomasti 3 vuotta. Vallan hyvin toimii opiskelijan työvälineenä ja pelaillakkin voi. Samaan hp:ni ei yllä kuin ne parin donan macit, mutta kotikäytössä toimii ihan hyvin. Ei valittamista vaikka maksoikin silloin 3v sitten sen 500e. En käsitä miksi ihan perusteinille pitäisi ostaa 1000 euron kone jos sillä koneella ei mitään erikoista tee ja se tulee ihan vain nettikäyttöön.
Täällä mammat sanoo halpiskoneita PASKOIKSI siksi että ne ovat kuulleet miehiltään että ne ovat paskoja, mutteivat osaa selittää miksi ne olisivat huonoja, muutoin kuin hinnan puolesta halpoja.

[/quote]

Niillä ei voi tehdä mitään. Huono prosessori, vähän käyttömuistia, huono emolevy, huono näytönohjain jne. 

Ei halpiskoneilla vaan tee yhtään mitään. 

Vierailija
42/60 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti nuita applen koneita. Itselläni käytössä tuo macbook air ja pro, olen tykännyt. Kummatkin heittää sen yli 2000€, mutta hinta laatusuhteeltaan tosi hyviä. Outoa istua muilla hitailla koneilla :D tosi nopea, todella harvoin starttailee ja käytössä yli 5 vuotta, kuin uusi. Akku kestää kuten pitääkin, kirkas selkeä näyttö, tykkään. Hyvä työkone myös esitelmien tekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais edellisellä tulla vähän Lapin lisää. Vai mistä hitosta olet löytänyt yli 2 tonnia maksavan MacBook Airin?

Vierailija
44/60 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu applelle runkkaus!

Vierailija
45/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää saatto tul miljoona vuotta myöhässä mutta itellä noin 400 euron pc ja pystyy pyörittää bf 3 melkein ultra grafiikoil ny hyi v**** teidän väitteet että alle 1000 koneel ei tee mitään ja kyl pc macki voittaa mennen tullen ja kun ostaa PC:n niin silloin maksaa laadusta eikä jostai merkistä

Vierailija
46/60 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinta kertoo jo PALJON.
400€ kone on täysi paska. 1400€ on jo paaaljon parempi.
Kunnon läppäri on yli 2k.

[/quote]Kyllähän 400 € kone on huomattavasti parempi kuin esi 10 vuotta vanha saman hitaluokan pc, puhumattakaan vanhemmista. Ei se ole p...a vaan hyvin vaatimaton.

Vierailija
47/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vanha keskustelu mutta paskahalvauksen sain kun luin. Vastaan nyt joihinkin outoihin kommentteihin täällä.

Eli joku käski ostaa konsolin? Ensiinäkin about 600e(osista erikseen koottu ja jotkin järkevät osat) koneella pyörittää tuplasti paremmin pelejä. Konsoleilla 15-30fps ja tuollaisella 600e koneella 40-60fps(enempi on parempi) Ja mitäs nuo uusimmat konsolit maksoivatkaan, sellaset 560e.

Joku kyseli mitä pc tarkoittaa. Se tulee sanoista personal computer ja sitä käytetään terminä koneista jotka eivät ole mac koneita.

Ja sitten te applen eessä runkkaajat! Samoista osistahan ne teidän applennekin koostuu esim... intelin prossuu.

Vierailija
48/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 20:57"]

Ja taas rikkaat hifistelijämammat puhuu.

Meillä on ihan perus hp compact. Toiminut moitteettomasti 3 vuotta. Vallan hyvin toimii opiskelijan työvälineenä ja pelaillakkin voi. Samaan hp:ni ei yllä kuin ne parin donan macit, mutta kotikäytössä toimii ihan hyvin. Ei valittamista vaikka maksoikin silloin 3v sitten sen 500e. En käsitä miksi ihan perusteinille pitäisi ostaa 1000 euron kone jos sillä koneella ei mitään erikoista tee ja se tulee ihan vain nettikäyttöön.
Täällä mammat sanoo halpiskoneita PASKOIKSI siksi että ne ovat kuulleet miehiltään että ne ovat paskoja, mutteivat osaa selittää miksi ne olisivat huonoja, muutoin kuin hinnan puolesta halpoja.

[/quote]

500 eurolla ei voi saada hyvää konetta. Alta 1500 euron konetta ei edes kannata harkita. Sitä halvemmilla monet perusasiatkin ovat vaikeita tehdä. Koneen pitää pystyä pyörimään ilman ongelmia vaikka sinulla olisi useitakin ohjelmia samaan aikaan päällä. Halvat koneet rupeavat hidastelemaan jo kun on 10 nettisivua auki joissa muutamassa on video ja vaikkei se juuri silloin pyörisi.
[/quote]

Jep, huonot koneet todella eivät suostu pyörittämään välttämättä edes kahta välilehteä samaan aikaan! Onneksi minun konevanhus pystyy. Ja onpa tuossa joskus ollut päällä samaan aikaan sims, photoshop, kies, musiikkisoitin, netti ja virusskannaus, ilman ongelmia tai minkään ohjelman hyytymättä. Ja kyllä, koneeni oli kallis. Sen ovh oli nelisen vuotta sitten 600e, mutta ostin sen tarjouksesta 399e. Jep, ei ehkä kallis jos vertaa kalleimpaan maciin, mutta minulle se oli kallis. Ja täysin hintansa väärti, kone toimii edelleen monen vuoden päivittäisen käytön jälkeenkin kuin uusi, ja uskon tällä menolla kestävän vielä toiset neljä vuotta ainakin.
Miehelläni on ollut kaksi macia, toisessa levisi kovalevy puoli vuotta takuun loputtua (korjausarvio 700e), toisesta turposi akku kaksinkertaiseksi vuosi takuun loputtua. Kolmatta macia ei tähän taloon ole tulossa, ja nykyään mies käyttääkin itse kasaamaansa pc pöytäkonetta, joka on tehokkaampi kuin tämän hetken kallein mac, mutta hintaa tuli koneelle näyttöineen, hiirineen, näppäimistöineen ja kaijuttimineen reilusti alle 1000e.

Vierailija
49/60 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parin tonnin kone mallintamis- ja laskentaohjelmien pyörittämiseen (rakennusten suunnittelu, graafinen työ, renderöinti yms. läppärin vastuualueina eli laskentatehoa tarvitsee). Suoraan sanottuna ei ole hintansa arvoinen vehje, en olisi omalla rahalla ostanut moista rohjaketta :) hidastunut on kuin mikä, vaikka virustorjunnan ovat kunnossa ja siivoan tiedostot säännöllisesti.
-
Suoraan sanottuna olen tyytyväisempi tähän parinsadan tablettiini kuin tuohon tehomyllyyn. Eli kaikki koneet eivät ole hintansa väärtejä.

Vierailija
50/60 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:58"]Minulla on parin tonnin kone mallintamis- ja laskentaohjelmien pyörittämiseen (rakennusten suunnittelu, graafinen työ, renderöinti yms. läppärin vastuualueina eli laskentatehoa tarvitsee). Suoraan sanottuna ei ole hintansa arvoinen vehje, en olisi omalla rahalla ostanut moista rohjaketta :) hidastunut on kuin mikä, vaikka virustorjunnan ovat kunnossa ja siivoan tiedostot säännöllisesti.
-
Suoraan sanottuna olen tyytyväisempi tähän parinsadan tablettiini kuin tuohon tehomyllyyn. Eli kaikki koneet eivät ole hintansa väärtejä.
[/quote]
Niin, ja kyseessä on hp. Suosittelen mitä tahansa muuta merkkiä.

Vierailija
51/60 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 20:39"]

hinta kertoo jo PALJON.

[/quote]

Läppäri on aina paska hinnasta riippumatta. 400 eurolla taas saa koottua itse sellaisen koneen, mitä marketeissa myydään tonnia kalliimmalla.

Vierailija
52/60 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N

Vierailija
53/60 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applesta maksetaan monta sataa euroa ylimääräistä jotta pääsee osaksi Apple-perhettä. Ne jotka ovat osa perhettä kuvittelevat olevansa muita parempia ja hankkivat vain Applen tuotteita. Se että kuuluu Apple-perheeseen tuo siihen kuuluville yhteenkuuluvuudentunnetta.

Hinnalla jonka maksat Apple-tuotteesta, oli se sitten läppäri, puhelin tai musiikkisoitin, saat paljon paremman ei-Apple-tuotteen. Jos tietokone maksaa tonnin saat sillä tasan paremman PC:n. 

Vierailija
55/60 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi
Vuonna 2015 hyvä peliläppäri noin 1000€ about 100€ hinta haarukalla tilaus onnistuu ulkomailta. Ehdotuksia⬇

Vierailija
56/60 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 20:53"]Mac on luotettava ja helppo käyttää (esim. mac-viruksia ei käytännössä ole, joten ei tarvitse hankkia virusturvaa), mutta pelejä macille on saatavana vähän.

Tonnin mac on ominaisuuksiltaan heikompi kuin kalliimmat macit. Parhailla ominaisuuksilla (isompi käyttömuisti, parempi näytönohjain jne.) höystetty kannettava mac maksaa jo yli 2600 e.

Halpis-pc:itä (mm. Acer) kannattaa välttää viimeiseen asti, niin huonoa ei oikeasti kannata köyhänkään ostaa.
[/quote]
Ai ei ole viruksia :D häränpaskaa sanon minä!

Vierailija
57/60 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 20:39"]

mitkä sen ominaisuudet on. Ei pelkällä hinnalla mitään voi päätellä.

hinta kertoo jo PALJON.

"Kunnon läppäri on yli 2k."? K-mitä? Kuukautta? Eikö kunnon läppäri sen kauemmin kestä?

k on lyhenne tuhannesta, jollet tiennyt

Vierailija
58/60 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot vastailee ikivanhaan ketjuun, kun joku tahvo taas keksi nostaa.

Vierailija
59/60 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applessa maksat aina ylihintaan siitä logosta.Vastaavia ja parempia saa muista merkeistä halvemmalla.Suosittelen Lenovoa läppäreistä,pöytäkone kannattaa itse kasata osista.

Vierailija
60/60 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:03"]

Applessa maksat aina ylihintaan siitä logosta.Vastaavia ja parempia saa muista merkeistä halvemmalla.Suosittelen Lenovoa läppäreistä,pöytäkone kannattaa itse kasata osista.

[/quote]

Ai? Minä olen mielestäni maksanut aina ihan sopivan hinnan siitä logosta. Eikä yksikään windows-kone yksinkertaisesti voi olla niin paljoa halvempi että se olisi minulle hinta/laatu-suhteeltaan mäkkiä parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan