Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies mustamaalattiin pedofiiliksi. Ihan karmea kohtalo!

Vierailija
03.10.2011 |

Mies mustamaalattiin pedofiiliksi

Maanantai 3.10.2011 klo 17.57

Nuori mies joutui muuttamaan toiselle paikkakunnalle, kun kaksi ystävää levitteli hänestä perättömiä juoruja lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

32-vuotias mies ei arvannut, minkälaiseen soppaan hän joutuu mukaan muutettuaan parisuhteen kariuduttua asumaan ystävänsä luokse.

Muutama viikon yhteisasumisen jälkeen mies sai häntä majoittavalta naispuoliselta ystävältään tekstiviestin, joka oli tarkoitettu toiseen osoitteeseen.

- Viestissä kerrottiin siitä, että minä olisin käyttänyt seksuaalisesti hyväksi ystäväni pientä lasta, mies kertoo.

Tämän jälkeen ystävä alkoi puhua myös miehelle suoraa pedofiliaepäilyksistään. Hän löysi lapsensa yöpaidasta "valkoista ainetta" ja vei yöpuvun poliisille tutkittavaksi.

Valheita tuttaville

- Ystäväni alkoi aivan mahdottomaksi. Hän levitteli valehteli pedofiliataipumuksistani yhteisille tuttavillemme, perheelleni ja jopa työpaikalleni. Selän takana puhumisen lisäksi hän vainosi minua lukuisin viestein ja puhelinsoitoin. Ystäväni otti yhteyttä entiseen seurustelukumppaniini ja veti hänet mukaan valehteluun, mies kertoo piinastaan.

- Veljelleni valehdeltiin, että olisin käyttänyt hyväkseni myös hänen kouluikäisiä lapsiaan. Tilanne oli kamala, kun omat perheenjäseneni eivät enää tienneet, ketä uskoa.

Häiriköinti meni niin pahaksi, että mies joutui omien sanojensa mukaan vaihtamaan asumaan toiselle paikkakunnalle.

- Maineeni mustattiin entisessä asuinpaikassani. Jouduin etsimään uuden työpaikan, hankkimaan uuden asunnon ja vaihtamaan yhteystietoni salaisiksi.

Helmikuussa alkanut tilanne jatkui useita kuukausia ja se oli hyvin tukalaa aikaa, mies kuvailee.

Sakkorangaistukset kunnianloukkauksesta

Mies teki perättömien asioiden levittämisestä rikosilmoituksen. Sekä miestä häiriköinyt ystävä että miehen entinen seurustelukumppani tuomittiin kunnianloukkauksesta. Molemmat joutuvat maksamaan miehelle 600 euron korvauksen henkisistä kärsimyksistä ja tämän oikeudenkäyntikulut.

Tuomiossa todetaan, että miehen ystävän syyllisyys on suurempi kuin miehen entisen seurustelukumppanin osalta, koska ystävä oli aloittanut valheellisten tietojen levittämisen. Todistuskappaleina oikeudessa käytettiin suullisen kuulemisen lisäksi miehen tallentamia lukuisia tekstiviestejä ja Facebook-viestejä.

EVELIINA LAUHIO

eveliina.lauhio@iltalehti.fi

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen vuoteni on ollut yhtä helvettiä,vaimo lähti lasten kanssa turvakotiin ja alkoi sen jälkeen tehdä perättömiä rikosilmoituksia väkivallasta, uhkailuista ja kun näistä ei miestä saatu tilille teki ilmoituksen insestistä ja lopulta yritti saada pedofiliasta tuomiota.

Olen jaksanut sukulaisten avulla ja lapsiani rakastavana isänä. Lapsia on syyttä tutkittu hussin lastenpsykiatrisella ja vanhinta on kuulusteltu osaamiskeskuksessa ja seurattu hussin päiväosastolla. Vanhin saanut puhtaat paperit ja hänen käytöksessään ei ole todettu mitään pedofiliaan viittaavaa.

Kaikista rikossyytteistä olen saanut vapauttavat päätökset. Vielä yritti pedofilia syytettä näiden päätösten jälkeen.

Viimeisimmän käräjäoikeuden päätöksellä minä en tarvitse enää valvottuja tapaamisia. Tuomarin mukaan olen toiminut oikein tapaamisissa ja ollut oikeutettu olemaan lasten kanssa uimassa ilman valvojaa (yleinen paikka).

Nyt tapaamiset ovat niin, että haen lapset tarhasta ja vien heidät sinne kun minulla lasten tapaaminen.

Taistelkaa isät oikeudestanne huoltaa lapsianne. Minun vuoden kestänyt melkein itsemurhaan johtanut piinani on palkintoa vailla valmis... lapset tulisivat minun huoltajuuteeni.

Olen valmis viemään tarinan julkisuuteen kunhan tilanne lasten kannalta vielä arkipäiväistyy kunnolla ja tämä on lopullisesti ohitse.

Vierailija
2/2 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia ihmiset pahuuttaan puhuvat,mulla myös samankaltaisia kokemuksia mustamaalaamisesta,muttei noin vakavaa.Tosi pienet sakkorangaistukset,kun olet joutunut muuttaan pois ja vaihtamaan työpaikkaa,ei ole ihan oikeudenmukaista.Itsekin suunnittelen kunnianloukkaus syytteen nostamista,mutta eipä taida täällä suomessa kannattaa.

Mutta tsemppiä ap,olet rohkea kun tännekin uskalsit asiasta(varmaan aika vaietusta)kirjoittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän