Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viides tulossa, mut reaktiot pelottaa..

Vierailija
20.11.2011 |

Tämä on ihan naurettavaa, tiedän. Mulla on neljä alle kouluikäistä lasta ja nyt olisi viides tulossa. Haluaisin ottaa lapsen vastaan ja resurssejakin olisi. Sekä henkisiä että taloudellisia. Nyt vain pelottaa vanhempien sukulaisten yms. reaktiot. Jo neljännestä sain kuulla ihan tarpeeksi kommentteja siitä, että ehkäisyä ei osata käyttää yms. En jaksa sitä voivottelua kuinka rankkaa meillä on ja kuinka ei voida matkustella tai tehdä muutakaan "normaalia", kun on niin iso perhe. Pääsisin helpommalla kun tekisin abortin. Nykyiset lapset riittäisivät ihan hyvin, mutta seuraavakaan ei olisi mikään maailman loppu.Täytyy nyt vielä miettiä. En kaipaa yhtään sellaista kommenttia, jossa sanotaan, että muiden mielipiteillä ei ole merkitystä. Eihän niillä loppujen lopuksi olekaan, mutta silti on raivostuttavaa kuunnella niitä kommentteja koko ajan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempien ja sukulaisten ja kavereiden yms. kommentit.

-AP-

Vierailija
2/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tee vaan abortti vaikka haluaisit lapsen ettei muut pääse kommentoimaan ikävästi? Miksi sä kuuntelet moisia kommenteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisit ihan pokkana että olet tullut siihen tulokseen että elämäsi tarkoitus on lasten saaminen ja haluat niitä ainakin 10.

Jos lapsi on saanut alkunsa, se on teille tarkoitettu. Älä nyt lastasi tapa. Jos muut on kerran koululaisia, heistä on paljon hoitoapua. Se on myös heille hyväksi, oppivat jotain tärkeää elämää varten.

Vierailija
4/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mua pelota muiden kommentit asiasta. Se on tasan meidän perheen oma asia. Toki muilla on oikeus omiin mielipiteisiin, mutta mulle niitä ei tarvitse kenenkään tulla kertomaan. En mäkään huomauta kellekään esim. ylipainosta tai vaatetuksesta.

Vierailija
5/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes halua matkustella. Meillä neljä lasta. Tuttuni perhe matkustelee nyt, kun nuorinkin onjo koululainen, 4 lasta heilläkin. Me halutaan normaalia perhe-elämää, jossa on useita jäseniä. Ite en ole joutunut kuulemaan kommentteja paljoakaan. Olis varmaan sama tilanne viidennen suhteen, että sen jaksaisi. Kun odotin neljättä en sanonut, ennenkuin kysyivät. Älä sano kellekään mitään, voi olla että joku saa kuulla vasta kun on syntynyt.

Vierailija
6/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole mitään tapoja. Teillä on jo ennestään paljon lapsia. Ihan varmasti tiedätte, että pikkulasten kanssa on rankkaa ja myös sen, että mistä niitä lapsia tulee. Jos ehkäisy on pettänyt niin sitten on. Voi senkin suoraan sanoa ja sitten todeta, että uusi tulokas on kuitenkin tervetullut.

Vierailija
7/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suostuta muiden kommentteja murehtimaan. Lasten lukumäärä on yksityisasia ja jos se sukulaisia tai tuttavia häiritsee niin menkööt itseensä. Jos kovin tahdittomasti kommentoivat, niin saavat olla keskenään ts. me ei sit viitsitä kohteliaisuuttamme pitää yhteyttä jos eivät arvosta valintaamme.

M38

Vierailija
8/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suostuta muiden kommentteja murehtimaan. Lasten lukumäärä on yksityisasia ja jos se sukulaisia tai tuttavia häiritsee niin menkööt itseensä. Jos kovin tahdittomasti kommentoivat, niin saavat olla keskenään ts. me ei sit viitsitä kohteliaisuuttamme pitää yhteyttä jos eivät arvosta valintaamme.

M38

Vierailija
9/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

M38

Vierailija
10/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä. Nimittäin se ettei kestä raskaudesta tulevia kommentteja. Ehkä teidän myös oikeasti kannattais sen abortin jälkeen ehkäistä huolella siihen asti että olette oikeasti päättäneet haluatteko lisää lapsia vai ette.

Vierailija
11/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät? Pitäiskö sun tehdä abortteja sukulaisten takia? Eikö ole parempi tehdä lapsia jos

haluaa, se ei ole synti!

Meidät on luotu tänne ja tarkoitus on myös että

elämä ei pääty täällä maapallolla.

Olisin monessa omassa asiassani mennyt täysin

"metsään", jos tekisin kuten muut sanovat.

Vierailija
12/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkauksia satelee.

Kolmannen jälkeen tämä ollut aika ilkeää.

Muiden mielipiteistä en minäkään valitä, jos välittäisin niin en odottaisi tätä eikä neljättä olisi mutta synkkänä hetkenä se painaa. Nyt mietin kun viimeksi eilen eräs laukoi miten meillä on rankkaa kun lapset on pieniä ja tämä yhden lapsen vanhemmalta, jonka yksi ja ainoa on ollut muutaman elinikänsä aikana hankalampi kuin meidän lapset yhteensä.

Meillä on kuulemma kovin raskasta. Minkälaisena ne minua pitää?

Kaikki lapset on toivottuja. Ehkä he eivät halua lapsia montaa ja pienellä ikäerolla mutta minulle tämä on ollut ihanaa. Eikö tästä saa nauttia näin?

En minä tekisi aborttia: koska lapset on toivottuja. Miten pääsisin silloin helpommalla? Mitä helppoa siinä olisi? Mistä helppoudesta puhutaan?

Kyllä minä tiedän mitä on ehkäisy. Näiden 7 vuoden aikana meillä on ollut ehkäsy käytössä!!! Ja vuosia ennenkö päätettiin hankkia esikoinen oli ehkäisy käytössä. Tuollaiset asiat loukkaa kun tahto on saada lapsi. Anteeksi nyt vaan että olen onnellinen.. Ehkä he ei ole. :(

Vierailija
13/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomeksi elinvuoden. ;)

14

Vierailija
14/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta, 0-6v., ja koska olen lestadiolainen niin meille voi tulla viideskin lapsi (tai vaikka enemmän mutta eletään nyt tätä hetkeä ensin). Tai sitten ei tule, mistä sitä tietää.

Sekä mun että miehen suku ei ole lestadiolaisia, ja ollaan saatu ihan hirveesti huomautuksia lapsimäärästä. Suurin osa pelkää että meille tulee 10 lasta. Ensinnäkin, tuskin tulee johtuen monestakin syystä (mm. ikä) mutta toiseks en murehdi yhtään sitä asiaa, ei ne kaikki tule yhdellä kertaa ;) Ja miks murehtisin huomista päivää.

Tällä hetkellä riittää hyvin sekä henkiset että taloudelliset resurssit näihin lapsiin, ja eletään sen mukaan.

Mutta ap:n tekstiin, älä nyt tee aborttia sen takia että muut ei pääse sanomaan mitään. Nosta pää pystyyn ja ole ylpeä! Elämä on jo kiirettä ja hulinaa, vitonen menee jo rutiinilla.

Vierailija
15/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te pärjäätte ettekä pidä tilannetta katastrofina. Tiedän itsekin, miten ärsyttävää on kuunnella typerää päivittelyä mutta ei kai se nyt abortin arvoinen juttu ole, kun kuitenkin teille mahtuu vielä yksi, asia on taloudellisestikin ok ja lisäksi vielä itsekin ihan haluat.

Vierailija
16/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on normaalia olettaa että ihmisien raskaudet on vahinkoja? Onko sinun raskaus ollut vahinko?

Meillä on tulossa viiden lapsi -tarkoituksella- enkä tajua kuka sanoo minulle että tämä olisi vahinko.

Mutta koska niin tehdään, niin tunnen tarpeelliseksi perustella ETTEI TÄMÄ RASKAUS OLE VAHINKO.

Meidän raskaus alkoi nyt kaksosraskautena: kuka tahtoo kuulla että tämä on parempi näin?

Jos tämä toinenkin kuolee niin kai se on jonkun mielestä helpottavaa sekin: kun meillä on vaikeaa kun lapset on pieniä. Kiitos. Lämmittää sydäntä! :(

Jos tämä henkilö joskus saa päähänpiston alkaa odottamaan toista lasta ja menettää lapsen, niin viitsisikö silloin pistää takaisin samalla mitalla? No en laita. Mutta toivottvasti silloin muistaa mitä minulle on puhunut.

14

Vierailija
17/24 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuurissasi tärkeä asia. Jos muut ihmettelevät, että mikä ihmeen sinun kulttuuri, sanot, että olet perustanut itsellesi oman kulttuurin, koska olet kyllästynyt suomalaiseen lapsivastaiseen kulttuuriin.

Vierailija
18/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteivät vanhimmat sisarukset joudu itsenäistymään liian aikaisin, kun vanhempien voimavarat menevät pienemmistä huolehtimiseen. En tosin ole mitään aborttia teille ehdottamassa.. Mutta tulevaisuutta ajatellen viisikin lasta on aika suuri lapsimäärä, jos haluaa olla tarjota lapsilleen hyvän lapsuuden ja tulevaisuuden.

Vierailija
19/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset yhtään ajattele missä jamassa tämä maailma on tällä hetkellä? Kuka haluaa pukata tänne 4+ lasta turmelemaan maapalloa kun tällä hetkellä elävillekään ei riitä resursseja. :/

Vierailija
20/24 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tuntuukin niin hyvältä tietää että lapseni kärsii kotonaan!!! 5 on nimenomaan suuri lukumäärä sinulle, mutta koittaisit nyt sisäistää että on olemassa perheitä jotka tahtoo tähän tilanteeseen ihan omasta halusta. Sinulle varmaan abortti olisikin ratkaisu mutta ei meidän raskauksiin jotka alkaneet toivotusti.

Minusta tuntuu että meillä lapset saa paremman kasvatuksen ja enempi rakkautta kuin teillä ahdasmielisyydessä on tarjota. Toivottavasti lapsemme joskus kohtaa toisensa ja rakastuu, niin lapsesikin saa sitä kautta syvyyttä kun näkee miten hyvä lapsuus hänen kumppanilla onkaan ollut!

14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi