Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moccamasterittomat! Itkettäääkö Moccamasterittomuutenne teitä?

Vierailija
20.11.2011 |

Luin vanhan, riipaisevan aloituksen, jossa vieraileva täti moitti perheen tarjoamaa kahvia ja käyttämää kahvinkeitintä. Traaginen tarina.

Olen murheen murtama, kun ajattelen menneitä vuosia, jolloin en tiennyt kärsiväni Ainoan Oikean Kahvinkeittimen puutteesta. :(

Miten teillä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää puhdistaa säännöllisin väliajoin kuten kaikkia muitakin keittimiä. Itse en tajunnut pitää kovin hyvää huolta omasta MM:stani eikä kahvin maku ole enää viiden vuoden jälkeen kovin hyvä, lisäksi lämpölevy on irtoamaisillaan. Vertasin kaverin uudella mokkiksella keitettyyn kahviin niin jopa oli kaverilla parempaa. Lisäksi kahvi ei ole enää niin kuumaa kuin ennen, johtuneeko lämpölevystä vai muusta..? Takuu on vanhoilla 5 v joten mitoitettu varmaan hajoamaan juuri silloin. Ostan seuraavaksi rehellisen kahvipannun ja alan keittää hellalla pannukahvia. On hygieenistä, hyvää eikä laatu muutu ajan myötä.

Vierailija
22/32 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on joku musta kahvinkeitin joka on ollut aina ja juon sitä joka aamu enkä ole miettinyt merkkejä tai muita. vieraatkin on juoneet sitä aina. en ole koskaan pessyt sitä mutta ei kai se haittaa kun laitan sinne puhdasta vettä vaan. ja pesen sen lasikannun vai mikä onkaan jos on tulossa vieraita. en muuten jaksa, kahviahan siihen vaan tulee, ei sen pahempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luullut että se kahvin laatu ja määrä vaikuttaa eikä keitin merkki. Voin siis huoletta ostaa halvinta kahvia kun mulla onkin "mokkamestari". Mieheni on ulkomaalaistaustainen baarimikko.

Vierailija
24/32 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitukseni on edelleen hengissä. :D

Ap

Vierailija
25/32 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitukseni on edelleen hengissä. :D

Ap

Vierailija
26/32 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestiäsi ja vähättelemään sitä vitsinä. Taidat olla tärkeän ja monia koskettavan asian äärellä.

Minullakaan nimittäin ei ole ollut tuota suurta ymmärrystä siitä, mistä olen jäänyt paitsi! En ole koskaan omistanut MM ja luulin, että se johtuu siitä, etten pidä kahvista. Tämän ketjun luettuani, olen alkanut epäillä, että se johtuu siitä, etten ole maistanut MM:lla keitettyä kahvia! Olenko koko ikäni jäänyt nautinnosta paitsi, kun olen luullut kahvin olevan pahaa?

Ehkä joudun huomenna etsimään kahvilan, jossa saa MM:lla keitettyä kahvia ja jos (kun) koen valaistuksen, niin lähimmän MM-kaupan kautta kotiin sitten!

Vierailija
27/32 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on perkulaattori ja se on minusta ainoa oikea kahvin keitin. Minulla jo vuosia ollut sellainen, samoin vanehmillani.

Miehen veli muuten tuputtaa meille koko ajan tuota moccamasteria.

Vierailija
28/32 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäis uusia kahvinkeitin, leivänpaahdin ja vedenkeitin, kaikki yli tai vähän alle 10-vuotiaita.

Olen miettinyt MM:ää, mutta ongelma on, että haluaisin kaikki samaa settiä.

Onko tosiaan MM kahvi aivan omaa luokkaansa? Pitäisikö kuitenkin hommata se ja hankkia sitten leivänpaahvin ja vedenkeitin erikseen?

Vierailija
29/32 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut useammassa taloudessa MM-kahvit, eikä ole maistunut hyvältä. Ihan normikahvia.

Vierailija
30/32 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon päivittäin töissä mm-kahveja, muitta väittäisimpä että kotona keitetty ei mm-kahvi maistuu paremmalle. Mollemmat tosin hyvälle =).

Vierailija
31/32 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luullut että se kahvin laatu ja määrä vaikuttaa eikä keitin merkki. Voin siis huoletta ostaa halvinta kahvia kun mulla onkin "mokkamestari". Mieheni on ulkomaalaistaustainen baarimikko.

Vierailija
32/32 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on perkulaattori ja se on minusta ainoa oikea kahvin keitin. Minulla jo vuosia ollut sellainen, samoin vanehmillani.

Miehen veli muuten tuputtaa meille koko ajan tuota moccamasteria.

Miten toi on parempi kuin kattilassa keitetty. Aivan turha laite tuollainen