Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikalle meno v*tuttaa ja itkettää, mitä minä teen?!?

Vierailija
19.11.2011 |

Minulla on lyhyt työpätkä; vain 5 kuukautta. Nyt on kulunut 2,2 kuukautta ja voin sanoa, etten yhtään ihmettele, miksi tämän firman työntekijöillä ei ole mikään suuri työmoraali.

Ensimmäiset 3 päivää oli mukavaa, sitten alkoi näkyä työpaikan todellinen laita: asiakkaat ylihankalia, ottivat minut heti silmätikukseen, olinhan uusi työntekijä sitten 10 vuoteen. Kaiken minkä tein, oli heidän mielestään väärin vaikka työkokemusta tältä alalta oli jo rutkasti.

Kun asiakkaat olivat tyytyväisiä tuli lapselle kahden viikon sairasteluputki, jonka takia olin poissa töistä sairaslomalla 2 päivää ja myöhästyin kerran 5 minuuttia vuorosta. Tästä alkoi huuto työkaveriltani (joka ei tee samaa työtä koko firmassa kuin minä ja joka ei todellakaan ole edes missään esimiesasemassa). Tästä myöhästymisestä ja sairaslomasta sain kuulla vittuilua ja huutoa kolme viikkoa, jonka jälkeen työkaverini joko kyllästyi tai siirtyi kiusaamaan jotain muuta.

Kun tämä toinen oli jättänyt minut rauhaan, alkoi toinen ottamaan niskalenkkiä. Minun pitäisi tehdä omien töitteni lisäksi myös hänen työt ja kun en tähän suostunut, alkoi kiusaaminen. Huomauttelu kaikesta, kun hän "tekee näin, sä teet noi eli ihan täysin väärin", paskan jauhaminen selän takana, mollaaminen täysin päin naamaa ja eilen hän HUUSI minulle täyttä kurkkua asiakkaiden edessä kuinka olen niin paska työntekijä, kun lähdn ruokatauolla pois työpaikalta. Hän itse saa kyllä kyytitä lapsia harrastuksiin, käydä autoa pesettämässä ja katsastamassa työajalla, yms... Eikä ole tämäkään ihminen millään tavalla esimiesasemassa eikä minua ohjaava työtekijä.

Kaiken olen tehnyt parhaani mukaan ja mielestäni panostanut työhöni. En edes jäänyt hoitamaan kipeää lastani, koska työpaikalle ei saatu sijaista vaikkei se minun ongelmani ollut! Olen tuota yhtä kertaa lukuunottamatta ollut aina ajoissa ja tehnyt niinkuin minut kouluttaneet ovat neuvoneet ja pomot määränneet.

Koen itseni työpaikkakiusatuksi eivätkä pomot tee mitään asialle. Oksettaa ajatuskin, että olisin vielä 2,5 kuukautta työssä tuossa paskapaikassa, mutta muuta työpaikkaakaan ei ole näköpiirissä.

Olen pattitilanteessa, mitä te tekisitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lähettänyt hakemuksia. Kun kerran näet vaivaa ja teet kunnon hakemuksen, voit helposti muokata sitä eri työpaikkoihin.

Vierailija
2/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat korvat kiinni ja puret hammasta, pari kuukautta menee vaikka päällään seisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottamusmiestä, työtehveyshoitajaa, työsuojeluvaltuutettua?

Puhu heille, ota saikkua ja lepää. Etsi uusi työ.

Vierailija
4/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin päivittäin. Se Katainen kummittelee jatkuvasti mielessäni, eli pahoinpitelee minua henkisesti. Kenelle voin valittaa?

Vierailija
5/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottamusmiestä, työtehveyshoitajaa, työsuojeluvaltuutettua? Puhu heille, ota saikkua ja lepää. Etsi uusi työ.

Tiedän kokemuksesta, että tuommoinen voi ajaa aika syvälle. Mulla tuli tosi paha masennus josta ei sitten ihan heti lähdettykkään etsimään uutta työtä. Joten jos noin paha olaa, haet saikkua hyvällä omalla tunnolla! Tsemppiä!

Vierailija
6/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä alalta (tai itseasissa oikein miltään alalta) ei vain aukene paikkoja näin pienellä paikkakunnalla. CV ja työhakemus odottaa tietokoneella tallennettuna, jos jokin (ihan mikä vain!) paikka tulisi hakuun...

Luottamusmiehelle olen puhunut ja yhdessä hänen kanssa tehnyt valituksen tästä viimeisemmästä kiusaajasta, mutta mitään ei tapahdu. Varoituksia kyllä tälle annetaan, mutta jatkaa samaan malliin. Enkö ole muuten minä ainoa, joka on tästä ihmisestä sanonut. Saikun ottaminen olisi minusta luovuttamista, mutta tätä menoa ei oikein muuta vaihtoehtoa tule mieleen...

Ja se on hyvä, että joku pystyisi tuollaisessa työpaikassa olemaan. Voin rehellisesti sanoa, että minulla ei aikaisemmin ole ollut työpaikkaa, jonne minua itsekkää ja v*tuttaa mennä, enkä kyllä haluakaan sellaisessa olla.

Vierailija
7/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on hyvä, että joku pystyisi tuollaisessa työpaikassa olemaan. Voin rehellisesti sanoa, että minulla ei aikaisemmin ole ollut työpaikkaa, jonne minua itsekkää ja v*tuttaa mennä, enkä kyllä haluakaan sellaisessa olla.

siis itkettää..

ap

Vierailija
8/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuojeluvaltuutettu sekä ts-päällikkö hommiin.

Ts-päällikkö on kaikissa työpaikossa (jos ei muuten määritelty niin lain mukaan niin toimari) ja ts-valtuutettu pitää valita jos on vähintään 10 työntekijää.

Jos näitä ei ole niin ilmianto ja tarkastus aluehallintovirastoon.

t. oman työpaikkansa ts-päällikkä (oman työn ohessa)

Vierailija
9/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan "virallisia", hyviä neuvoja esim. luottamusmieheen yhteydenottamisesta. Ehdottomasti kannattaa!

Mun epävirallinen neuvo on miettiä asiaa siltä kannalta, että sulla on vain 2kk jäljellä. Ja ne luuserit huutajat joutuu jäämään sinne sen jälkeenkin. Itse varmasti vielä sanoisinkin tuosta (sen verran kiivaana luonteena), että "tajuathan, että minä en täällä ole enää pitkään, mutta SINÄ joudut jäämään tähän paskapaikkaan sen jälkeenkin töihin, koska et luuseri muutakaan saa. Että ei kiinnosta tippaakaan sun katkerat tilitykset." Tai viimeistään viimeisenä päivänä sanoisin.

Ehkä tuon ajattelu saa jaksamaan.

Vierailija
10/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin päivittäin. Se Katainen kummittelee jatkuvasti mielessäni, eli pahoinpitelee minua henkisesti. Kenelle voin valittaa?