Miehelle tehtiin vasektomia ja sukulaisnainen kauhistelee.
Hän ei voi ymmärtää miten nuori pari(noin 30v.) tekee näin lopullisen päätöksen. Ärsyttää! Itsellään on 5 lasta eikä kuulemma voisi vielä sanoa etteikö lisää tulisi. Ihan ok, jos itse haluaa paljon lapsia, mutta pitääkö sitä toisten lapsentekoon puuttua!!
Kiitos, kun sain purkaa.
Kommentit (19)
yksityisasioitanne sukulaisille ja muille?
Minut on steriloitu jo vuosia sitten ja sen tietää ehkä neljä ihmistä. Se ei ole mikään salaisuus, mutta meidän oma asia.
kyllä nämä The Stickeli jutut on sen verran arkoja asioita ettei pidä ollenkaan puhua niistä=jos kertoo esimerkiksi että miehelle on tehty vasektomia niin sukulaisethan saa tietää että kyseinen mies omistaa The Stickeleitä:/ ja mikään ei siis mikään muu asia olisi niin kauhea kun se että sukulaiset ajattelisi MUN MIEHENI The Stickeleitä. Me pidetään salaisuutena se että mieheni edes omistaa moiset härpäkkeet. Ei, ei lopettakaa ette saa ajatella mieheni The Stickeleitä mä tulen niin kauhean mustasukkaiseksi
miehen sukulaiselta sen jälkeen kun kuuli että a) miehelle tehtiin vasektomia ja b) kun tuli sitten puhetta että kunhan ajankohtaista on niin minut myös sterilisoidaan. Siis nämä kaksosetkin saivat alkunsa kierukasta huolimatta.. Kun raskaus oli puolessa välissä mies varasi sitten vasektomia ajan.
No, sain järkyttävän saarnan siitä että kun maailmassa on monta ihmistä jotka kärsivät lapsettomuudesta ja me tieten tahtoen teemme itsestämme hedelmättömiä.
Ei ottanut kuuleviin korviinsa sitä, että a) meillä on yksi pari lapsia jo ja toinen pari tulossa eli kohta on neljä lasta. Toisekseen sitä että raskaus on minulle äärimmäisen rankka kokemus, nytkin, kuten edelliselläkin kerralla, minulla on raskausmyrkytys ja muita he***tillisiä vaivoja.. Lisäksi pelkään kuollakseni että jos tästä kolmannen kerran raskautuisin niin lapsia tulisi taas kaksi kerrallaan, joo ei kiitos enää.
No kuitenkin. Minutkin sterilisoidaan kunhan kaikki on ok. En jaksa enää uutta riskiä kaksosraskauteen, koska tämä on helvettiä kaikkine vaivoineen.
Tämän miehen sukulaisen mielestä olemme kuitenkin typeriä ja itsekkäitä. Itsekkäitä kyllä, mielestäni tämä on ihan oikea syykin olla itsekäs.
(Ja mies muuten ihan tosissaan halusi itse sen vasektomian)
ja minulla on viisi lasta. En mistään hinnasta suostuisi silvottavaksi!
Miksi miehesi kertoi siitä sukulaisille? Ihan ok ratkaisu se on, julkistamista vain ihmettelen.
Oletko mies vai nainen?
Jos ääneen kertoo vasektomiastaan, niin kestää myös seuraukset.
On tavallista että kun lapsiluku on täynnä, mies menee vasektomiaan ja sillä siisti. Se on suomalaisille vieraampi ajatus, aivan turhaan. Vasektomia on siisti ja turvallinen tapa hoitaa ehkäisy, ei tarvita hormoneja eikä kumeja eikä naisen tarvitse mennä sterilisaatioon, mikä on vaativampi toimenpide.
Toisten lastentekoon ei ole kellään lupa puuttua. Jättäisin sukulaisnaisen kauhistelut omaan arvoonsa. Häntä varmaan pelottaa luopua hedelmällisyydestään, joillekin se on sellainen identiteettipönkkä.
olla mies, jos vasektomiasta puhutaan?
T. se mies jota ei silvota
että voidaan puhua näistäkin asioista. Aivan kuten puhutaan esim. synnytyksistä. Ehkä se sen takia ärsyttääkin, kun läheinen ihminen "arvostelee". Toki hänellä on oikeus mielipiteeseen.
ap
eri asia kuin se että vaimo menee julistamaan oman miehensä erittäin yksityisen asian muille osapuolille. Vai antoiko ap:n mies luvan kertoa asiasta?
eri asia kuin se että vaimo menee julistamaan oman miehensä erittäin yksityisen asian muille osapuolille. Vai antoiko ap:n mies luvan kertoa asiasta?
eikä mun mieskään vetäisi hernettä nenuun jos sellaisen asian kaverilleni saati sukulaiselle kertoisin. Maailman luonnollisin asia! Ihan sama kuin kertoa että käytetään mitä tahansa ehkäisyä miten tää voi olla mikään arkaluontoinen asia?
eikä mun mieskään vetäisi hernettä nenuun jos sellaisen asian kaverilleni saati sukulaiselle kertoisin. Maailman luonnollisin asia! Ihan sama kuin kertoa että käytetään mitä tahansa ehkäisyä miten tää voi olla mikään arkaluontoinen asia?
Mulle nää ei ole mitään tabuja.
ap
Kyllä mä ainakin olen kertonut, että mun miehelle ont ehty vasectomia, jos on ollut ehkäisystä puhetta jonkun kanssa. Miksei siitä voisi puhua. Puhutaanhan naisten sterilisaatiostakin avoimesti.
myös mies steriloitu ja on kyllä kertonut siitä jos on puheeksi tullut. Yksi miehen täti ärsytti miestä yli kaiken puheillaan seuraavista lapsista (meillä kolme lasta). Lopulta mies tokaisi että ei tule meille enää lapsia, hänet on steriloitu. Loppui siihen utelut. Ko. täti sitten luultavasti tiedottanut asian koko miehen suvulle, sen verran moni aikoinaan asiasta tiedusteli. Toimenpiteestä jo kymmenen vuotta, nyt jo kohu laantunut ;)
myös mies steriloitu ja on kyllä kertonut siitä jos on puheeksi tullut. Yksi miehen täti ärsytti miestä yli kaiken puheillaan seuraavista lapsista (meillä kolme lasta). Lopulta mies tokaisi että ei tule meille enää lapsia, hänet on steriloitu. Loppui siihen utelut. Ko. täti sitten luultavasti tiedottanut asian koko miehen suvulle, sen verran moni aikoinaan asiasta tiedusteli. Toimenpiteestä jo kymmenen vuotta, nyt jo kohu laantunut ;)
Luulen, että vanhemmillakin sukulaisilla on vähän sulattelemista, sitten kun aikanaan saavat tietää.
ja molempien lähisuku tietävät miehen vasektomiasta. Puhuttiin siitä heidän kanssaan jo siinä vaiheessa, kun mies jonotti toimenpiteeseen - sehän kesti siis melkein kaksi vuotta.
Meillä tosin kukaan ei ihmettele ratkaisua, lapsia on sen verran paljon, että ihmiset lähinnä onnittelevat järkevästä päätöksestä. :D