En kyllä tajua niitä, jotka työpaikan saatuaan pamahtaa heti paksuksi.
Mutta siinä näeke, miten yliolkaisesti ihmiset työntekoon suhtautuvat. Minä työnantajana potkaisisin pellolle jollain verukkeella heti kun irtisanomissuoja päättyy.
Kommentit (27)
Sain loppupuolella raskautta vakipaikan sieltä. Oli kiva lähteä äitiyslomalle.
irtisanottiin vakipaikastani ja kuin ihmeen kaupalla just silloin tulin luomusti raskaaksi (sain vissiin mieheltä lohtuseksiä). Työhaastatteluun mennessäni en vielä ollut edes testiä tehnyt, sain paikan ja viikon päästä tiesin olevani raskaana... olin töissä ä-lomani alkuun, sopimustani ei tietenkään jatkettu.
Aborttiko ois pitänyt työnantajan mieliksi tehdä???
Piti siis tulla tähän. Kysymys työnantajille:
Jos joku työkkärin lähettämä (työosoituksen saanut) työnhakija kertoo haastattelussa olevansa raskaana, miksi ette palkitse häntä rehellisyydestä? Te kirjaatte ylös, että "kertoi itse olevansa raskaana", mikä tulkitaan työkkärissä siten, että henkilö on itse aiheuttanut ettei tullut valituksi. Miksi ette vain kirjoita, ettei hän ollut sellainen, jota etsitte?
Voi ollakin, että hakija halusi vain jatkaa työttömyyttä, mutta jos kerran itsekään ette halunneet raskaana olevaa työntekijää, niin hänhän oli vain teille rehellinen ja säästi teidät huikeilta kustannuksilta. Teidän pitäisi olla kiitollisia, että ette joutuneet palkkaamaan häntä. Miksi siis aiheutatte karenssin ihmiselle, joka säästi teiltä ison laskun? Te edellytätte työntekijältä (ja työnhakijalta) lojaaliutta ja rehellisyyttä, mutta missä teidän oma lojaaliutenne ja kiitollisuutenne on???
(Ei ole tapahtunut omalla kohdalla, mutta näistä tapauksista on kuultu ja luettu.)
Ollaan yritetty vauvaa koko opintojen aika, nyt pian olen valmistumassa ja aloitan työnhaun. Mikään työpaikka ei kuitenkaan olisi tärkeämpi kuin oma lapsi, missään elämän vaiheessa.
Aborttiko ois pitänyt työnantajan mieliksi tehdä???
työnantajasi odotti juuri sitä. Kato, se lojaalius, se lojaalius. Ahkeruus, työn arvostus ja päläpälä. Vähät toki siitä, ettei ollut työnantajakaan lojaali sinua kohtaan, mutta työnantajien mielestä se onkin toisarvoista. Pääasia, että työntekijä joustaa ja tekee kaiken pomonsa intressien mukaisesti.
Kertaakaan en raskautunut vaikka vauvaa yrittettiin ahkerasti.
2kk olen ollut nykyisessä työssä ja nyt raskaana 4. viikko. Pitäisikö nyt keskeyttää, ettei pomolta mene hermo?
Sain loppupuolella raskautta vakipaikan sieltä. Oli kiva lähteä äitiyslomalle.