Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveriasiat mietityttävät

Vierailija
18.11.2011 |

8 vuotiaalla on hyvä kaveri, joka on viimeaikoina osoittautunut vähemmän hyväksi kaveriksi. Tyttäreni kokee, että tämä kyseinen kaveri varastaa hänen kaverinsa ja yrittää muutenkin sotkea hänen kaverisuhteitaan. Esim. jos he kulkevat yhtämatkaa kouluun, jää tyttöni usein yksin koulun pihalla kun tämä toinen ryntää jonkun kaverinsa luo halailemaan jne. Jos tyttöni pyytää jotakuta luokseen leikkimään, on tämä toinen kinuamassa "tule meillekin leikkimään, mikset välillä leiki mun kans". Jos tytöt ovat yhdessä jonkun kolmannen kanssa, on lopputulema se ettei tytölläni ole loppuillasta kaveria. Olen sanonut tytölleni, että hänen täytyy ottaa asia kaverin kanssa puheeksi ja kertoa kuinka kurjalta hänestä tuntuu. No, tänään tyttöni oli sitten ottanut asian esille tyylii "miks sä aina yrität varastaa mun kaverit, hanki omia kavereita" sillä seurauksella, että toinen (odotetusti) suuttui. En ottanut huomioon, ettei kahdeksan vuotias osaa ilmaista asioita minä-kielellä. Kuinka näihin tällaisiin asioihin ylipäätään pitäisi suhtautua? Tyttäreni on kaverisuhteissaan harkitsevainen ja alussa vähän ujo luomaan uusia kaverisuhteita, tämä toinen on taas sosiaalisempi ja "röyhkeämpi" jolloin hänen on helpompi saada enemmän huomiota ja tyttäreni jää helposti varjoon. Kuinka evästää tytärtä, ettei hän kokisi joutuvansa ikuiseksi kakkoseksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin tuollaiselle tytölle... mutta aika korjaa haavat yleensä.

Mutta, tunnetko tämän lapsen äitiä ollenkaan? Voisitteko tavata ja jutella asioista yleisemmällä tasolla, ettei ainakaan tapahtuisi uudestaan tuota syyllistämistä?

Vierailija
2/3 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu myöhemmin tyypillisenä naisten toimintana.

Ikävä kyllä. =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suositella omaa tyttöä vaihtamaan toiseen kaveriin tai kaveriporukkaan. Vanha kaveri todennäköisesti yrittää heitäkin mutta kaikki ei lähde tähän mukaan. Todennäköisetsi tilanne rauhoittuu itsestään ja jossain vaiheessa ovat taas kavereita, näin meillä kävi