Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua ostaa lahjoja lapsille -mikä on mielestäsi sopiva määrä?

Vierailija
18.11.2011 |

Miehen mielestä lapsille ei tarvi välttämättä ostaa ollenkaan lahjoja, kun saavat isovanhemmilta ja kummeilta sekä parilta sukulaiselta. Mun mielestä taas pitäisi olla yksi isompi lelulahja jokaiselle meiltä vanhemmilta ja tarpeen mukaan jotain pienempiä lelu/pelilahjoja. Mun mielestä ei voi luottaa siihen, että sukulaiset ja kummit hoitaa lahjat yksin. Tiedän myös kokemuksesta, että lahjat ei läheskään aina ole leluja vaan useinmiten pehmeitä paketteja tai kirjoja.

Minä ostan mieheni mielipiteestä huolimatta 2-4 lelulahjaa/lapsi riippuen lapsen iästä ja siitä, tiedänkö jotain sukulaislahjoja jo ennakkoon. Näistä leluista jotkut on isompia tyyliin lego ja sit pienempiä tyyliin palapeli, leluauto, halpa pienoismalli tmv. Omasta mielestäni lahjoja on maltillisesti, yhteensä lapset saavat 10, max 15 lahjaa kaikkiaan sukulaiset ja kummit mukaan laskettuna.

Mikä teidän mielestä on sopiva määrä lahjoja lapselle ja kuinka paljon ja minkä hintaisia itse ostat?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla kolme lasta joista yksi teini.pienemmille ostan 4 lahjaa/lapsi ja yhden yhteisen ja teinille 3 lahjaa(on kyllä kalliimpia ku pienten)tiedän että saavat isovanhemmilta ainakin 3 lahjaa/lapsi+kummeilta.ihan riittävä määrä.yhtään vaatelahjaa ei ole,vaan lapset saivat itse valita vaihtoehtoja,mitä joulupukki tuo,ostin sitten ne mitkä kaikkein halutuimpia/mieluisimpia.

Vierailija
22/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä isommalle ehkäpä 7-8 lahjaa. Ostan itse yleensä 1-2 lahjaa per lapsi, koska saavat tosiaan sukulaisilta sitten lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lahjaa olisi ihan hyvä määrä.

Meillä kuitenkin saa noin 14 lahjaa kaikki kolme ja vauva joitain, sain veronpalautusrahat ja kaikki ovat itse hankkimia. Mummu tuo ehkä jotain. Tuli taas liikaa, mutta mietin, niin on jotenkin helpompi antaa, kun kaikki saavat jotain, kaupoissa on tavallista isompi valikoima ja toteuttaapa kerran lasten toiveita. Monen hintaista lahjaa, mutta ehkä kallein on melkein 30 euron kirja. Isommille vielä leluja, 2-3 vuotta niin ei ne enää kiinnosta, ehkä sitten vähenee. Sit kun on yksi leikki-ikäinen, joka loppujen lopuksi on aika vähän saanut uutta, niin tekee mieli kerrankin antaa.

Vierailija
24/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä. The more the merrier.

Vierailija
25/25 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta 1-vuotias lapsi, mutta kyllä hänellekin ostetaan joululahjoja. Viime vuonna, kun oli ihan pieni vauva, en ostanut mitään, mies muutaman lelun, isovanhemmat sitten senkin edestä.. :D Eli sain ehkäpä 15 pakettia, joka on minusta ihan sopiva määrä.

Tänä vuonna olen jo ostanut yhden paketin, jonkun duplo tms. isomman paketin ajattelimme käydä miehen kanssa ostamassa yhdessä. Siskollani on tapana laittaa joulupakettiin kaikkea tarpeellista, mitä muutenkin ostaisi, esim. yöpukuja, sukkia, luistimet tms. joten pakettien määrä kasvaa hurjasti! Tänä vuonna emme vietä joulua heidän kanssaan, joten ei tarvitse pohtia että paketteja olisi jokin määrä. Siskon lapset siis ajattelevat, että joku lapsi on ollut tuhma, jos saa selvästi vähemmän lahjoja.

Ei lapsi itse keksi että kiltteys olisi lahjojen määrästä katsottavissa..

Meillä 2v saa meiltä 3 pakettia ja 8kk saa 1 paketin.. Kummeilta sitten varmaan molemmat saa paketit. MAX: 5 pakettia on sopiva iästä riippumatta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi