Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman työn ottaisit näistä (KTM)?

Vierailija
18.11.2011 |

1. Pörssiyhtiön controller, ei-pääkaupunkiseutu. Palkka 4000 eur/kk. Paljon töitä, kova kiire, pitkät työpäivät. Työmatka 15 km.

2. Yrittäjä, perustaisin tilitoimiston, töitä tekisin kotona. Palkka..?

Lapset 6-vuotta (kaksoset) ja kuopus täyttää 3 vuotta alkuvuodesta. Yrittäjyydestä haaveilen, koska silloin voisin tehdä lyhyempää päivää ja ottaa lapset vastaan koulusta.

Se mikä mietityttää, jäänkö aivan työelämän ulkopuolelle jos nyt perustan yrityksen??

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse useamman lapsen äitinä ja KTM:nä hyppäisin heti yrittäjäksi jos olisi mahdollista, nyt ei oikein taloudellisesti ole.

Mieheni teki sivutyönä 8 vuotta työn ohella pienehkön firman kirjanpitoa ym. tilitoimistolle kuuluvaa hommaa ja sinä aikana kyllä mietti monesti, että tästä kun saisi ammatin niin olis elämä mukavaa. Tuo firma vain lopetti toimintansa ja uusia ei ollut näköpiirissä (+ ei uskaltanut jättää vakaata päätyötä) joten homma jäi.

Mutta ah se vapaus ja kotoa käsin työskentely!

kiitos tästä! Varsinkin tuo viimeinen on juuri sitä mitä nyt arvostan elämässäni. Vapaus, kukaan ei kyttää, ei työpaikkadraamaa ja kilpailua yms.

Mä siis rakastan kotonaoloa. Mutta en ole mikään kotiäiti-tyyppi kuitenkaan, vaan haluan myös tehdä töitä.

ap

Vierailija
22/24 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä kirjanpitoyrittäjiä tavanneena, en voi suositella alaa.

Saisko perusteluita? Liikaa kilpilua, ei tarpeeksi tuloja, vai miksi? ap

Ei minua autot haittaa, itsellä aivan uusi hyvä auto :) Tarkoitit siis, etteivät tilitoimistoyrittäjät tienaa paljoakaan? Lähinnä itse ajattelin yrittäjyyttä sen vuoksi, että pysyisin mukana alan kehityksessä, vaikka olisin paljon lasten kanssa kotona. Voisin tienata vaikka 100 euroa kuussa ja meidän perhe pärjäisi vallan mainiosti :) ap

sinulla on mahdollisuus alkaa yrittäjksi ilman toimeentulohuolia, niin aloita.

Pienyrittäjän harmeista suurin on juuri se huoli toimeentulosta. Sinulla siitä ei olisi haittaa, joten pääsisit nauttimaan hyvistä puolista.

t. pienituloisen pienyrittäjän keskipalkkainen puoliso

Taloudellisia huolia ei tosiaan ole, koska velkaa ei ole ja miehellä suuret tulot. Mutta tiedän elämän realiteetit, ja haluan pysyä mukana työelämässä, jos mahdollisesti myöhemmin lasten kasvettua haluankin palata taloushallinnon töiden pariin ulkopuoliselle.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti asioitaan hoitavia yrityksiä asiakkaina.

Itsensä pitäminen ajantasalla ohjelmista, lainsäädäntömuutoksista jne. vaatii tavattomasti aktiivisuutta.

Kilpailu alalla melko kovaa.

olen tietoinen myös näistä. Mutta jos kohdalle osuu yrittäjiä, jotka eivät hoida asioitaan, lopetan sopimuksen tilienpidosta siihen.

Juuri tuo itsensä ajan tasalla pitäminen mua kiehtoo, eli pysyisin mukana työelämässä, vaikka vaan pienimuotoisesti.

Kilpailu ei haittaa, koska voin tehdä vaikka vain yhtä asiakasta :)

ap

Vierailija
24/24 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin juuri s-postin esimiehelleni missä irtisanouduin. Loppujen lopuksi itselleni on tärkeämpää se, että lapsille lyhyet hoitopäivät, äiti kotona vastassa koululaisille, äiti kesälomat lasten kanssa, ei stressiä arjessa yms kuin "hieno" titteli.

ap