Miksi jotkus ostaa ihan into piukassa noita ylihintaisia kynttilöitä ja
kynttilätelineitä? Tarkoitan esim. Partylite-kutsuja, joissa tilaillaan järkyttävän hintaisia kynttilöitä silmät kiiluen? Sunnuntaina olin kutsuilla ja en todellakaan tilannut mitään ja karsaasti kyllä katsottiin ;)
Kommentit (29)
Luonnollisesti kaikilla ei ole.
hirveitä summia kynttilään, kun vastaavan saa yli puolet halevmmallakin?
t.ap
minäkin aikanaan niitä ostin vaikkei rahaa ollutkaan. isäntä aina taivasteli sitä typeryyttä. ei ne edes ole sen kummempia kuin muut vastaavat tuotteet. nyt olen siltä osin viisastunut etten niitä enää osta. kaikkein naurettavimpiä ne lumiukot yms kun samoja saa tiimarista.
(tai "mistään".. no siis olen käynyt tupperware-, me&i-, ja partylite-kutsuilla sekä joillain meikkikutsuilla)
koska järjestään hinnat ovat korkeita (no tottakai, kun sille myyjäraukallekin pitää jotain jäädä) eikä se laatu kuitenkaan ole päätähuimaavaa, ja se myynti on sellaista pakkomyyntiä, luodaan tarpeita joita ei oikeasti ole. Esim. tupperwarella on jotkut saakelin kalliit vatkauskipot erikseen pienemmille ja isommille satseille :D herranjestas sentään.
Ja partyliten "myyntivalttina" oli ainakin joku aika sitten kynttilät, jotka oli läpivärjätty. Kun mä poltan kynttilöitä, ne on yleensä jossain kynttiläkipoissa/lyhdyissä, ja nautin siitä hämyisestä tunnelmasta, enkä todellakaan kyttää siinä kynttilän ääressä että onko se nyt värjätty läpikotaisin vai vaan siitä pinnalta. Mitä hiton väliä? :D
Monien tuotteiden laatu on aivan pöyristyttävä. Esimerkiksi lasiesineiden reunat on jätetty hiomattomiksi, joten ovat teräviä. Toistensa päälle asetettaviksi tarkoitetut maljat eivät sovi kunnolla vaan keikkuvat palovaarallisesti. Sain lahjaksi, en uskaltanut käyttää. Kierrätyskeskukseen vein.
Ne ovat enimmäkseen kamalan rumiakin. Olen hyvin pelkistetyn tyylin kannattaja, ja kelpuuttaisin vain aivan peruskynttilöitä. Ja niitä saa halvemmalla muualta - tarkoitus on POLTTAA niitä, ei pitää koristeena pöydällä (yöks).
itse myönnän ostaneeni tuoksuttomia votiiveja jotka muuttuu läpikuultaviksi kun parafiini sulaa. Minusta ne on kauniita lasisissa kipoissa ja en minä muutamasta kympistä konkkaan mene. Kutsuilla en ole koskaan ollut.
juuri siksi, että haluan käyttää rahani vapaaehtoisesti mihin haluan, enkä kokea syyllisyyttä siitä, että en antanut rahojani naapurin ahneelle rouvalle!
Omituisia tilanteita syntyy noista, että minun pitäisi alistua tukemaan naapurin perheen elatusta ostamalla jotain kamalaa tai typerää, jonka saa halvemmalla kaupasta!!!
Mutta kynttilöitä osta, kun ne ovat laadukkaita. Ei savua ja ovat miellyttävän tuoksuisia ja ei valu. Mutta pidikkeet myönnän ylihintaisiksi.
Olen aina ollut sen verran hyvinsä rahoissa että olen voinut ostaa sitä mitä olen halunnut. Siksi ehkä olenkin oppinut miettimään mikä ostaminen on järkevää ja mikä ei. Kerran olen ollut partylife kutsusuilla ja hinnat oli niin järkyttävät että mitään en ostanut. Ei tietenkään tullut toista kertaa enää kutsua. Asuntovelkainen emäntä sen sijaan osti niitä kynttilöitä noin 1000€. En todellakaan ymmärrä mitä järkeä.
. Ja niitä saa halvemmalla muualta - tarkoitus on POLTTAA niitä, ei pitää koristeena pöydällä (yöks).
en säilö pölyttymässä jossain vitriinissä, hyh.
Edellisten vastaajien vastauksista koottuja:
- kun toiset katsovat karsaasti (eihän sitä kestä erkkikään, mutta aloittaja taitaa olla muutenkin outo;)
- kun "kaikki muut" tilaavat jotain
- pitää näyttää, että on rahaa törsättäväksi
- ne ovat "muotia" (ovatko?)
- on niin noloa olla tilaamatta kutsuilla
- kun se on niin epäkohteliasta kieltäytyä (kutsusta)
- joku ihan oikeasti tykkää sellaisista ja ostaa, maksoi mitä maksoi
Oikeasti en tiedä, kun ei tulisi pieneen mieleenkään tärvätä sellaisiin rahaa. Ei silloinkaan, vaikka sitä riittäisi tuhlattavaksi asti
Jos tykkää niistä kynttiläjutuista eikä niiden ostaminen rasita kukkaroa niin miksi sitä pitäisi erikseen selitellä.
Selitätkö itse jokaisen ostoksesi?
ostan ja jotain en. kalliita ovat, todellakin, mutta tykkään tietyistä jutuista joita ostan. ostan kynttilöitä ja tuikkuja myös muualta, eli partylite ei ole ainoa, jota ostan. poltan kynttilöitä kesät talvet ja niitä kyllä kuluu. kutsut olen tässä kuussa pitänyt ja emäntähän saattaa saada niitä juttuja ihan ilmaiseksi, jos ostoja on ja jatkokutsuja tulee :) ja mun kutsuilla sanon aina etukäteen, että pakko ei todellakaan ole tilata vaan saa tulla vain kahville, ja edellisillä kutsuilla moni tuli vain kahville ja se oli ihan kiva niin. eikä ketään katsottu karsaasti, en minä eikä esittelijä :)
Vastaavasti toiset dokaa kymppitolkulla viikonloppuisian ja laittaa satoja euroja vuodessa savuna ilmaan röökin muodossa? Tai mietippä paljonko vuokralla asuminen maksaa ja ikinä ei tuu mitään saamaan omaksi...
Katsele sä vain karsaasti, mä poltan partyliten tuikkuja sisätiloissa, koska ne ei löyhkää, vaan tuoksuu miedosti ja tuoksuu niin kauan kuin se myöskin palaa, toisin kuin tiimarikynttilät.
Ulos välttää kaupan perustuikut, mutta siltikään en halvimpia osta, sen eron huomasi juuri kun ostin rainbow-tuikkuja, paloaika n. 1,5t vaikka neljää tuntia lupaavat.
Turha tästä on vängätä, itse en osaa arvostaa kaiken maailman lasten haalareita joista maksetaan satoja euroja, yhtä hukkaan menevät ne mun mielestä kun ne kolutaan rikki tuolla ulkona, me etitään ne sitten kirppikseltä ;)
Ja mun silmät ei kiilu ;)
Vastaavasti toiset dokaa kymppitolkulla viikonloppuisian ja laittaa satoja euroja vuodessa savuna ilmaan röökin muodossa? Tai mietippä paljonko vuokralla asuminen maksaa ja ikinä ei tuu mitään saamaan omaksi...
Katsele sä vain karsaasti, mä poltan partyliten tuikkuja sisätiloissa, koska ne ei löyhkää, vaan tuoksuu miedosti ja tuoksuu niin kauan kuin se myöskin palaa, toisin kuin tiimarikynttilät.
Ulos välttää kaupan perustuikut, mutta siltikään en halvimpia osta, sen eron huomasi juuri kun ostin rainbow-tuikkuja, paloaika n. 1,5t vaikka neljää tuntia lupaavat.
Turha tästä on vängätä, itse en osaa arvostaa kaiken maailman lasten haalareita joista maksetaan satoja euroja, yhtä hukkaan menevät ne mun mielestä kun ne kolutaan rikki tuolla ulkona, me etitään ne sitten kirppikseltä ;)
muissa kynttilöissä mitään löyhkää ja tuoksykynttilöistä menee pää tukkoon, joten ei kiitos sellaisille.
muissa kynttilöissä mitään löyhkää ja tuoksykynttilöistä menee pää tukkoon, joten ei kiitos sellaisille.
Olen turhastunut, kun saa joka viikko kertoa saman asian. Itse taisit vetää herneen nenään tuosta haalari- tai vuokralla-asumiskommentistani ;)
Mä nimenomaan puhuin niiden mm. tiimarin TUOKSUkynttilöiden kammottavasta löyhkästä, verrattuna partyliten mietoihin tuoksuihin, jotka ei käy päähän.
Tuoksuttomat on tuoksuttomia joka puolella.
Olen turhastunut, kun saa joka viikko kertoa saman asian. Itse taisit vetää herneen nenään tuosta haalari- tai vuokralla-asumiskommentistani ;)
Mä nimenomaan puhuin niiden mm. tiimarin TUOKSUkynttilöiden kammottavasta löyhkästä, verrattuna partyliten mietoihin tuoksuihin, jotka ei käy päähän.
Tuoksuttomat on tuoksuttomia joka puolella.
ja en todellakaan ostele mitään älyttömän hintaisia Moloja :) että vedit kyllä vesiperän. Enkä tiedä sitäkään, mihin viittaat tuolla, että joka viikko saat kertoa saman asian.
ne on laadukkaita, kauniita, hyviä tuoksuja.
Kauniita kynttilätelineitä paljon mm juuri tuo PL.
Ja yksi tärkeä asia. Ne kynttilät on turvallisia.
Sammuvat kaatuesssaan.
Ja minun asiani mihin rahani laitan.
tapelkaa nyt kumpi on rikkaampi.
Minä ostan jotain partyliteja mutta en niitä tuoksullisia koskaan. Minusta niissä on poltettaessa suht järkevä tuoksu, paitsi joissain jotka on kertakaikkiaan pitänyt hävittää sen hirveän hajun takia. Pahiten ne minusta haisee ihan vaan paketissa ja esim sellaisen tuoksusekoituspaketin säilytyspaikaksi en keksinyt mitään muuta kuin parveke, siellä sai haista rauhassa.
Halpiskynttilöitä meille ei enää tule, esim Ikeasta. Havia ja muuta ostan sekä paikallisen tehtaan tuotoksia.
Luonnollisesti kaikilla ei ole.