Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin nastarenkaat autoon PK-seudulla?

Vierailija
09.11.2011 |

Lämpötila oli aamulla miinuksen puolella ja heräsin pohtimaan milloin ne renkaat pitäisi vaihtaa. Miten teillä?

T. noviisi

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan Espoossa.

Vierailija
2/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Espoossa asutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoakaan lumesta tai pakkasista. Eli vaihdetaan jahka se talvi nyt alkaa, typerän näköistä kun toisilla jo viikkokausia nastat rahissu ja valkoset laput pyörii renkaissa.

Tosi fiksua.

Vierailija
4/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensilumien aiheuttamat ketjukolarit ja ulosajot johtuvat ihan tasan siitä nastojen säästelystä viimeiseen asti. Terveiset pohjoisesta.

Vierailija
5/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensilumien aiheuttamat ketjukolarit ja ulosajot johtuvat ihan tasan siitä nastojen säästelystä viimeiseen asti. Terveiset pohjoisesta.

ihan se ja sama. Ei ne nastat taikka kitkat yksinään mitään pelasta vaan pitää osata ajaa ja se on kesän jälkeen hieman hakusessa aina täällä pk-seudulla, kun kaikilla on vaan niin kiire.

Vierailija
6/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai autoliike laittoi. Ettei pääse talvi yllättämään- Lumen lisäksi myös jäiset tiet voi olla aamulla yllätys.

Vierailija
7/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on 1. joulukuuta.

Ja kannattaa laittaa ajoissa. Jotkut odottavat viimehetkeen vedoten siihen, etteivät halua ajaa paljaalla asvaltilla nastoilla. Pääkaupunkiseudulla on kuitenkin koko talven aikana harvoja päiviä, jolloin pääteillä on lunta. Lumi kuluu liikenteen alla eikä sitä kaduille jää kuin hetkeksi sateen jälkeen. Olematonta säästöä siis. Kaiken lisäksi se säästö valahtaa helposti hukkaan, kun kesärengas ei lumella pidäkään ja menee jarrutus 10cm pitkäksi. muistettava on myös, että talvirenkaan ja keserenkaan kumiseos on erilainen, joten talvirengas toimii kesärengasta paremmin jo n. 5 asteen plussakeleillä vaikkei lunta vielä olisikaan.

Vierailija
8/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alla on ollut jo hyvissä ajoin talvirenkaat? MInä en ainakaan ole koskaan ajanut kenenkään perään enkä tieltä ulos.

Vierailija
9/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on 1. joulukuuta.

Jotkut odottavat viimehetkeen vedoten siihen, etteivät halua ajaa paljaalla asvaltilla nastoilla. Pääkaupunkiseudulla on kuitenkin koko talven aikana harvoja päiviä, jolloin pääteillä on lunta. Lumi kuluu liikenteen alla eikä sitä kaduille jää kuin hetkeksi sateen jälkeen. Olematonta säästöä siis. Kaiken lisäksi se säästö valahtaa helposti hukkaan, kun kesärengas ei lumella pidäkään ja menee jarrutus 10cm pitkäksi. muistettava on myös, että talvirenkaan ja keserenkaan kumiseos on erilainen, joten talvirengas toimii kesärengasta paremmin jo n. 5 asteen plussakeleillä vaikkei lunta vielä olisikaan.

odota mihinkään "viime hetkeen" vaan siihen kunnes säät sen vaativat. Minä olenkin sellaisessa tilanteessa, ettei ole autoa pakko käyttää joka päivä. Joten jos huomenaamulla näen, että on lumi maassa tai liukkaat tiet, niin en aja. Ja ne vaihdetaan sitten illalla :P

Niin ja en ole ikinä ajanut minkäänlaista kolaria.

-5-

Vierailija
10/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä odota mihinkään "viime hetkeen" vaan siihen kunnes säät sen vaativat. Minä olenkin sellaisessa tilanteessa, ettei ole autoa pakko käyttää joka päivä. Joten jos huomenaamulla näen, että on lumi maassa tai liukkaat tiet, niin en aja. Ja ne vaihdetaan sitten illalla :P

-5-

Mun työmatka on semmoinen, ettei oikein julkisilla pääse. Ja työnantaja olettaa, että töihin tullaan.

En kyllä muutenkaan usko, että voisin mitään säästää vetkuttamalla sitä vaihtamista.

Vierailija
11/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä odota mihinkään "viime hetkeen" vaan siihen kunnes säät sen vaativat. Minä olenkin sellaisessa tilanteessa, ettei ole autoa pakko käyttää joka päivä. Joten jos huomenaamulla näen, että on lumi maassa tai liukkaat tiet, niin en aja. Ja ne vaihdetaan sitten illalla :P

-5-

Mun työmatka on semmoinen, ettei oikein julkisilla pääse. Ja työnantaja olettaa, että töihin tullaan.

En kyllä muutenkaan usko, että voisin mitään säästää vetkuttamalla sitä vaihtamista.

mutta jos puolet jo lokakuun alussa vaihtaneista olisi odottanut marraskuuhun, olisi voinut jotain säästöä tapahtuakin.

Kuten yksi ihminen ei myöskään kierrättämisellään maailmaa pelasta.

-5-

Vierailija
12/12 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan yksi ihminen mitään säästäkään,

mutta jos puolet jo lokakuun alussa vaihtaneista olisi odottanut marraskuuhun, olisi voinut jotain säästöä tapahtuakin.

-5-

Vai päinvastoin:

http://www.rengasvalmistajat.fi/27

talvirankaan vierintävastus on pienempi, joten ehkäpä ne vaihtajat yhdessä "pelastavat maailmaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä