Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi apua?

Vierailija
08.11.2005 |

Ongelmani on tällänen: Minun ystäväni, jolla ikää vasta 18 vuotta hakee jonkinlaista hyväksytyksi tulemisen tunnetta harrastamalla seksiä milloin kenenkin kanssa. Hän häpeää tekoaan, mutta ei pysty lopettamaan. Viimeisimmän kerran hän harrasti suojaamatonta seksiä jonkun perheellisen miehen kanssa ja kertoi, että se mies oli luvannu jättää perheensä sun muuta. Minä kyllä epäilen että se oli puhdasta hyväksikäyttöä. Pakotinkin hänet hakemaan apteekista jälkiehkäsypillerin.

Mutta kysymyskin kuuluu, mistä saisi apua tälläseen. Nyt tuntuu, että mikään puhe ei vaikuta vaan hän tarvitsee ammattiapua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo ongelma, mutta eipä ole kauheen mukavaa katsoa vierestä, kun toinen pilaa elämäänsä.

Kun kaikki ei ole sellasia ihmisiä, että ajattelee vain itseään, vaan toista voi ainakin yrittää auttaa.

Vierailija
2/3 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen ystävä. Ja kun asutaan vielä pienellä paikkakunnalla niin en kovin paljon valehtele jos sanon näin että ei ole paljon sinkkumiehiä tällä paikkakunnalla kenen kanssa hän ei olis ollut ja mukaan mahtuu muutama ukkomieskin. Me oltiin silloin 15-18 vuotiaita kun tää mun ystävä jakoi kaikille ja sen huomasi että jätkät vaan käytti häntä hyväksi, mut nykyään tää mun ystävä on tainnut hieman rauhoittua(asuu nyt erillä paikkakunnalla) ja oli hänellä pitkä suhdekkin (10kk se on mitkä hänelle) mut se meni poikki ja oikeesti tää mun ystävä oli rakastunut siihen mieheen ja on kai edelleen joka on todella harvinaista tälle ko. ihmiselle.

Mä vähän luulen että sun ystäväs vaan tarvii aikaa kasvaa aikuiseksi ja on siinä varmaan just jotain hyväksynnän hakemista ja eikä siihen voi oikeastaan toinen vaikuttaa mitenkään. Niin ja voihan hänellä ollan jonkin sortin itsenäistymiskriisi...mene ja tiedä.

Toivottavasti sun ystäväs osaa pitää huolen ehkäisystä ja ettei saa mitään tauteja,voi leikki loppua lyhyeen jos kohta huomaa odottavansa lasta ja eikä edes tiedä kuka isä on.

On sun ystäväs ainakin onnekas kun sillä on sinun kaltainen ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta nuorten neuvontapistettä? Sieltä löytyisi tieto, minne kannattaisi mennä. Voihan tietysti kysyä kouluterveydenhoitajalta, perheneuvolasta ym.

Ystäväsi voisi soittaa myös nuorten auttavaan puhelimeen. Sinun kannattaisi jutella ensin hänen kanssaan ja koettaa saada hänet juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle. On ihan selvää, että hän hakee hyväksyntää ja homma voi käydä hänelle vaaralliseksikin. Tietysti jos hyvän ystävän tuki auttaa tai sitten, että se " oikea" löytyisi. Monikin nuori nainen on käyttäytynyt vastaavanlaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan