Huonot välit päiväkodin työntekijän kanssa.
Onko ainoa vaihtoehto vaihtaa päiväkotia? Kyseessä ei ole lapsen omahoitaja, mutta saman ryhmän hoitajia kumminkin.
Kommentit (34)
"Lääkärin kontrolli" kuulosti siltä, että "lapsi kannattaa käyttää joskus näytillä", eikä siltä, että lapsella epäiltiin aivotärähdystä, oli lyönyt hampaansa, oli tikkejä vaativa haava tms. Jos ei tapahtunut mitään, mikä olisi vaatinut HETI lääkäriin viemistä, niin on ihan ok jos odotetaan hakuun asti, jos siis lapsella on kaikki hyvin. Usein saatetaan myös sanoa hakiessa, että "Ulla kaatui tänään, mutta ei näytä tulleen kuhmua, mutta tarkkailkaa silti kotona ja kannattaa viedä herkästi lääkäriin, jos yhtään siltä tuntuu".Ihan oikeasti, kuulostat aika tylyltä mammalta.
löi suunsa, ien oli tummunut, tuli verta suusta. Hoitaja oli itsekin sitä mieltä, että kannattaisi käyttää hammaslääkärissä, mutta ei oltu soitettu eikä käytetty lasta lääkärissä.
Sitten olen tyly. Ei minun tehtäväni ole olla mielin kielin päiväkodin työntekijöille. Muut hoitakoot sen.
ap
Lapselle sattui tapaturma, joka vaati lääkärin kontrollia. Asiasta ei ilmoitettu heti vanhemmille, vaan vasta, kun haettaessa. Kysyttäessä syytä, hoitaja vain totesi, että no, nyt kerrotaan.
Jos ei käytetty, mikset kirjoittanut että sattui tapaturma, joka olisi vaatinut lääkärin kontrollia.
No: mistä tapaturmasta oli kyse? Ja mistä tiedät niin varmasti, että lääkäri olisi ollut tarpeen?
Sanoit, että tapaturma vaati lääkärin kontrollia. Siitä äkkinäinen vetäisi johtopätöksen, että päiväkoti käytti lasta lääkärissä...No mutta kuitenkin. Jos vamma OLISI pitänyt käyttää lääkärissä heti päivällä, päiväkodistra olisi pitänyt soittaa sinulle heti. Tai jos vamma oli kiireellinen, viedä lapsi hoidettavaksi. Ehkäpä vamma kuitenki oli sellainen, että lääkärissä käynti voi odottaa iltaan tai seuraavaan päivään?
Hätätilanteissa se vaan on pakko irroittaa yksi aikuinen hoitamaan asia. Palautteen antaminen ei ole hätätilanne.
että koska lapsi tarvitsee tai ei tarvitse lääkärin kontrollia, ellei kyse ole hätätapauksesta. Olisin kuitenkin halunnut käyttää lasta heti hammaslääkärillä. Vammat kun on helpointa hoitaa heti tapahtuman jälkeen, eikä seuraavana päivänä.
ap
Ihan voit katsoa peiliin ja miettiä, miten kannattaisi käyttäytyä. Viestit epäselvästi, itsekeskeisesti ja koitat haastaa riitaa. Toivottavasti vaihdat päiväkotia ja siirrät kullannuppusi jonkun muun riesaksi.
Vika voi olla myös viestin vastaanottajassa, joten katsopa itse siihen peiliin.
ap
Jos ei käytetty, mikset kirjoittanut että sattui tapaturma, joka olisi vaatinut lääkärin kontrollia.No: mistä tapaturmasta oli kyse? Ja mistä tiedät niin varmasti, että lääkäri olisi ollut tarpeen?
MINÄ käytin lasta lääkärissä, ei päiväkoti. Päiväkodista olisi pitänyt soittaa heti, että nyt on käynyt tapaturma, eikä kertoa vasta sitten, kun tullaan hakemaan lasta. Päiväkoti ei voi tehdä päätöksiä hoidontarpeesta tällaisissa tilanteissa, vaan huoltaja.
Tapaturma on jo kerrottu tässä ketjussa. Siitä tiedän, että hammaslääkärissä käynti oli tarpeen, koska vamma oli sen luonteinen ja hammaslääkäri itse sanoi, että nämä pitää aina tarkistaa.
ap
löi suunsa, ien oli tummunut, tuli verta suusta. Hoitaja oli itsekin sitä mieltä, että kannattaisi käyttää hammaslääkärissä, mutta ei oltu soitettu
Voin sanoa entisenä päiväkodin työntekijänä ja kolmen lapsen äitinä, että tuollaiseen tarkastukseen annetaan aika "joskus ensi viikolle". Hätätilanne, eli se, että lähdetään kesken päivään viemään lääkärille, olisi se, että hammas heiluu tai on irronnut. Se, että on kolauttanut suunsa ja tullut verta, on enemmän kuin tavallista, eikä yleensä vaadi sen ihmeempiä toimenpiteitä.
Minusta päiväkodin työntekijät tekivät aivan oikein, eli arvioivat tilanteen ja kertoivat teille ihan sopivaan aikaan. Tietysti voitte sopia, että jatkossa soittavat teidät hakemaan lapsen jokaisesta kolauksesta.
Voin sanoa entisenä päiväkodin työntekijänä ja kolmen lapsen äitinä, että tuollaiseen tarkastukseen annetaan aika "joskus ensi viikolle". Hätätilanne, eli se, että lähdetään kesken päivään viemään lääkärille, olisi se, että hammas heiluu tai on irronnut. Se, että on kolauttanut suunsa ja tullut verta, on enemmän kuin tavallista, eikä yleensä vaadi sen ihmeempiä toimenpiteitä.Minusta päiväkodin työntekijät tekivät aivan oikein, eli arvioivat tilanteen ja kertoivat teille ihan sopivaan aikaan. Tietysti voitte sopia, että jatkossa soittavat teidät hakemaan lapsen jokaisesta kolauksesta.
asiantuntijan statusta. Hammaslääkäriaika saatiin seuraavalle päivälle, koska lasten hammasvammat tulee tarkistaa mahdollisimman äkkiä. Vaikka hammas ei heiluisi, hampaan juuri voi olla vaurioitunut, ja tämän osaa arvioida vain hammaslääkäri.
Päiväkodin johtajan mielestä ei toimittu oikein, joten mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä. Sori vaan.
Oman järjen käyttö on sallittua, eikä todellakaan tarvitse jokaisesta kolauksesta soittaa vanhemmille.
ap
samoin tehdään varmaan maan joka ainoassa päiväkodissa. Aina löytyy niitä jotka ei osaa rauhoittua ilman paijausta, kiinni pitämistä, kainaloon ottamista jne. ja ne on yleensä vielä niitä aiakisin tulleita pitkää päivää tekeviä ihan yliväsyneitä reppanoita, jotka on pakko saada nukkumaan.
Jos nitä ei auttaisi rauhoittumaan ne pyörisi, häiritsisi muita aj nukahtaisi sitten tosi myöhään jolloin ovat sitten kahta kiukkuisempia kun joutuvat heräämään kesken unien
samoin tehdään varmaan maan joka ainoassa päiväkodissa. Aina löytyy niitä jotka ei osaa rauhoittua ilman paijausta, kiinni pitämistä, kainaloon ottamista jne. ja ne on yleensä vielä niitä aiakisin tulleita pitkää päivää tekeviä ihan yliväsyneitä reppanoita, jotka on pakko saada nukkumaan.
Jos nitä ei auttaisi rauhoittumaan ne pyörisi, häiritsisi muita aj nukahtaisi sitten tosi myöhään jolloin ovat sitten kahta kiukkuisempia kun joutuvat heräämään kesken unien
klo 8 maissa ja päivän pituus on keskimäärin 8 h. Olen osittaisella hoitovapaalla, joten lapsi on 4 päivää viikossa hoidossa. Joten en sanoisi pitkää päivää tekeväksi.
ap
[i Päiväkodin johtajan mielestä ei toimittu oikein, joten mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.
[/quote]
Jos ap on tuota mieltä, ja muutenkin hänen vastauksiaan lukiessa, käy mielessä että miksi IHMEESSÄ hän sitten haluaa "keskustella" tästä asiasta aaveellä?
Onko päivän riitakiintiössä tilaa vielä vai mitä ihmettä saat tästä keskustelusta?
siitä tihkuu tilkka verta minä kätän kyllä lapsen hammaslääkärissä mutta en välttämättä soita vanhemmille. Ellei lääkärin mielestä vaadi jotain toimenpiteitä.
Turhaans e äiti sieltä kesken päivän ryntää apikalle, plus että keikka on jo ohi kun äiti ehtii sinne. Ja toisaalta äiti huolehtii turhaan.
Tottakai jos jotain isompaa tai lapsi peloissaan soitan kyllä.
pitää ilmottaa jos hammaslääkärille asti tarvii lähtee.Ei se tarkota,että vanhemman täytyisi tulla hakemaan,mutta tietää aiasta heti.Kyllä jollain hoitajalla sen verran liikenee aikaa,että soittaa.
Lähinnä hullulta kuulostaa,jos ei kukaan vaivaudu soittamaan.Kyllä sitä voi soittaa pienemmästäkin asiasta kuin kuolema. Kyllä ne sukset voi mennä ristiin hoitajienkin kanssa,jotkut ei osaa toimia "oikein" eikä oo mitään tilanne tajua ja on kertakaikkiaan vaan "pöllöjä".Kaiken moisia hoitajia sitä on vastaan tullut.Sano niille,että tästä lähtien tapaturman sattuessa on soitettava.
kannattaa soittaa vanhemmille mielummin vaikka vähän "turhaan" kuin päätyä hankaluuksiin myöhemmin.
Ei se ole iso vaiva!
Kiinni pitäminen on mielestäni turhaa ja kuulostaakin väärältä toimintatavalta.Kyllä rauhoittelu, silittely ja sängyn vieressä istuminen pitäisi riittää. Minä en hyväksyisi,että lastani pidettäisiin kiinni,jos ei nukahda.Onneksi lapseni jo sen ikäinen,että osaa itse kertoa mitä tapahtuu ja jos kokee jonkin asian inhottavaksi.
Mun isommat lapset olleet päiväkodissa usean vuoden ja vain yksi ihminen on tuonut tunteen jota ei voi sanoin kuvailla; ei vaan halua päästää lastaan "sellaisen" armoille -ei varsinaista syytä, se tunne vaan. Ja humpsheijaa, vuosia kulunut enkä ajatellut ikinä enää ko ihmiseen törmääväni, niin siellähän se onkin yhtäkkiä pienten puolella juuri siinä pk:ssa mihin olen lastani tammikuuksi hakenut! (sisarus eskareissa) Tänään kuulin että lapseni ei ko päiväkotiin pääse/mahdu. Olen pettynyt, joudun kuskaamaan siis lapsia kahteen eri päiväkotiin mikä kurja juttu mutta tässäkin nyt se iloisuus ettei pienokaiseni joudu sen tietyn ihmisen armoille.. kolikolla aina kääntöpuoli siis.
Ihan voit katsoa peiliin ja miettiä, miten kannattaisi käyttäytyä. Viestit epäselvästi, itsekeskeisesti ja koitat haastaa riitaa. Toivottavasti vaihdat päiväkotia ja siirrät kullannuppusi jonkun muun riesaksi.