G: Paljon teillä menee rahaa joulun ruokiin?
Itsellä mennyt jo 100e verran.
Ja menee vielä jokusen verran. Arvioin, että noin 250e.
Eli yhteensä n 350e.
Kommentit (30)
Vieraiksi tulee 3 aikuista + 1 lapsi.
Meidän perheessä 2 aik + 1 teini.
jouluksi kylään ja viettävät kyläilemässä koko joulun, esim. aatosta tapaninpäiväniltaan ja kustannuksiin laskee kolmen päivän ruoat ja juomat tuolle porukalle + aamupalat sun muut, niin kyllähän rahaa silloin palaa.
Lanttu: 6 isoa ja 3 pientä porkkana: 9 bataatti: 13 Peruna: 18 Jos nyt jotakuta askarruttaa.
Kuinka monta syöjää on? 18 perunalaatikkoa? Armeijalleko kokkaat?
Täällä ainaki kinkku on n 3-4€/kg, niin teil on noin 30 kg kinkku tai 3 kinkkua?!? Mahdollista?
70€ saa jo hirveän kasan laatikoitakin väsättyä.Teille tulee siis PALJON vieraita.
Mä suhteutin tän kysymyksen 4 hlön perheelle =)
Vieraita on tulossa. Ne jo tuolla mainitsin.
Kinkkuja on se yksi pieni ja ostan vielä 2 isompaa. Lisäksi ne muut lihat. Kalkkunaa, naudan sisäfilettä, karjalanpaistia tai paistikastike, lihapullia.
Ja kalapuoli eli lohta jota graavaan, mätiä, silakoita, kylmäsavulohta. Ja nihin kaikki ttarpeet mitä valmisteluihin vaatii.
Ja tuolla jo mainitsi laatikoiden määrät. Imellettyä perunalaatikkoa, kun ei voi laittaa vuokaan piripintaan. Kaikki menee.
...että eron jälkeen olemme lasten kanssa viettäneet joulut aina minun kotonani jonne meidät sydämmellisesti tervetulleeksi kutsutaan ja autan toki ruuan laitossa yms. kaikessa mutta en osta juuri mitään ruokia. Isäni (joka laittaa ruuan suurimmaksi osaksi) ja äitini haluavat ne ostaa ja näin tarjota meille joulun.
Eli n. 25 euroa. Teen usein jonkin kakun sekä kanasalaatin jotka ovat ne "minun" bravuurini.
Olen tästä erittäin kiitollinen ja osoitan ja kerron sen joka joulu.
Teillä on niin monta sorttia evästä, että jokaista otetaan vain vähän.
Onhan se tietysti hyvä ettei ainakaan kesken lopu. Teillä on varmasti mahtavat säilytystilat!
ap tässä siis taas.
Vieraita on siis tulossa ja ruoat ei lopu kesken. Iso arkkupakastin ja 2 jääkaappia. Niillä pärjää vallan loistavasti.
Kaikkia ruokia tehdään määrällisesti menekin mukaan. Vuosien, vuosien kokemus.
kun aattona ja joulupäivänä vieraillaan meidän vanhemmilla (paikka per päivä), heidän kutsustaan ja mieluusti menemme :) Mennään iltapäivällä ja yöksi tullaan kotiin, eli noina kahtena joulun päivänä syödään kotona vaan aamiainen ja lounas emmekä tee mitään jouluruokia, kun tapanina jo syödään samoin kuin vaikka normaalilauantaina.
En ole laskenut paljonko rahaa menee, kun iso osa on ihan samaa kamaa kuin arkisin. Muutama vakiojuttu kuitenkin on:
-riisipuurotarvikkeet (tosin nyt puuroriisitä on vielä, eikä tartte ostaa sitä)
-piparkakkuja leivotaan jouluksi
-torttutaikinaa + paistomarmeladia (ei luumu)
-croissanteja
-jotain herkkukonvehteja, esim. Neuhaus
-glögiä, omenamehua ja glögimaustetta, joulusiideriä, punaviiniä
-1 lanttulaatikon
-1+ porkkanalaatikon
-lähes 2 bataattilaatikkoa
-2,5 perunalaatikkoa
Sitten tietysti ei ihme että tarttee isot määrät ruokaa.
Lanttu: 6 isoa ja 3 pientä porkkana: 9 bataatti: 13 Peruna: 18 Jos nyt jotakuta askarruttaa.
Vieraiksi tulee 3 aikuista + 1 lapsi.
Meidän perheessä 2 aik + 1 teini.
...että eron jälkeen olemme lasten kanssa viettäneet joulut aina minun kotonani jonne meidät sydämmellisesti tervetulleeksi kutsutaan ja autan toki ruuan laitossa yms. kaikessa mutta en osta juuri mitään ruokia. Isäni (joka laittaa ruuan suurimmaksi osaksi) ja äitini haluavat ne ostaa ja näin tarjota meille joulun.
Eli n. 25 euroa. Teen usein jonkin kakun sekä kanasalaatin jotka ovat ne "minun" bravuurini.Olen tästä erittäin kiitollinen ja osoitan ja kerron sen joka joulu.
minun vanhempieni luona joulut, nyt kuitenkin jäädään kotiin ja meille tulee vanhemmat joulunviettoon ja minä teen innolla jouluruokia ja valmisteluja. Ei haittaa vaikka menisi 300€ ruokiin, jouluihminen kun olen :)
Pakastan kyllä. Olen osanut jo yhden pienen kinkun. Ja kaikki laatikot tehty valmiiksi. Eli porkkana-, peruna-, lanttu- ja bataattilaatikot.