G: Paljon teillä menee rahaa joulun ruokiin?
Itsellä mennyt jo 100e verran.
Ja menee vielä jokusen verran. Arvioin, että noin 250e.
Eli yhteensä n 350e.
Kommentit (30)
100 ja vähän päälle luulisin.(3 hengeltä) Lähdetään jouluna laivalle, siellä syödään Joulu buffetit mennen-tullen, kotona ei ajateltu enää syödä jouluruokia.. En monista niistä muutenkaan pidä niin paljon..
kinkkua ei todennäköisesti osteta vaan pari kalkkunanrintaa kuten viimevuonna.
lapset ei tykkää laatikoista joten muutama laatikko ostetaan minulle ja miehelle.
jouluruokia saa muutenkin syödä moneen otteeseen ennen joulua ja jouluna kun käy isovanhemmilla vierailulla niin ei niitä enää kotona jaksa tehdä.
Lisäksi ajattelen, että jotainhan olisi syötävä, vaikka ei olisi joulu, joten jotain menee aina ruokaan. Laatikot teen itse ja juurekset ei maksa paljon mitään, joten esim. niitä en laske miksikään kuluksi. Leipää, perunaa, jotain lihaa jne nyt tarvitaan aina, joten ne ei musta ole erityisesti joulun aiheuttamia kuluja.
Sellaista spesiaalia, jotain tavallista hieman kalliimpaa, mitä ostetaan erityisesti joulun takia, ovat ehkä savulammas, mädit, kylmäsavulohi, graavisiika ja joku tavallista viikonloppua hieman parempi viini. Luultavasti ostan myös viiniglögiä. Noihin voi mennä esim. 100 euroa.
Jotain leivon itse, mutta sekään ei mun mielestä maksa paljoa ja leivon muutenkin aina välillä, joten leipomuksillekaan en oikein osaa mitään erityistä hintaa laskea.
monellekko pävivälle teet ruokaa tuolla 350€?
aika hurjalta ruokamäärältä tuntuu!
kinkkuhan niissä jouluruoissa on kallein eli siihen menis se 100€. perunat, laatikot ja rosollit on edullisia että en saisi niihin millään tuota loppusummaa menemään.
Jos lasken joulukuluiksi vain sen, mikä on ylimääräistä nimenomaan joulua varten, noin satanen menee.
Kinkun lisäksi ostetaan sikaa enemmänkin, ja myös leivotaan erikoisherkkuja.
Muuten joulu mennään normaalin kaavan mukaan, eli ruokaa on sen verran mitä sitä syödään eikä mitään ylimääräistä ole, ainakaan sellaista joka menee hukkaan.
aika hurjalta ruokamäärältä tuntuu!kinkkuhan niissä jouluruoissa on kallein eli siihen menis se 100€. perunat, laatikot ja rosollit on edullisia että en saisi niihin millään tuota loppusummaa menemään.
100e siis meni jo noin.
Laatikot olen tehnyt ja niihin meni kaikkineen 70e. Yhden pienemmän juhlakinkun jo ostin ja se maksoi vajaa 30e.
Kalat ja tarpeet niihin valmisteluihin nielee sen 100e. Sitten kaikki muut siihen päälle. Jälkiruokatarpeet, muut leivontaan tarvittavat.
Iso kinkku vielä, kalkkunaa, kaarjalanpaistilihat, sisäfile yms.
Voi olla, että tuo 350e ei kaikkineen riitä.
Ruokaa on reiluksi viikoksi. Meille tulee jouluna vieraita.
Juomakuluja tuohon ei ole laskettu. Viineihin menee jokunen 150e.
70 euroa laatikoihin??? Huh huh. Meidän joulupöydässä syö 9 hlö kahtena päivänä ja 4 hlö kolmantena ja arvio laatikoiden hinnasta on max 20 euroa, sisältäen jo ne alumiinivuoatkin jo.
Lanttulaatikkoon laitetaan lanttua, kanamunaa, kermaa eikä juuri paljoa muuta. lanttuhauta maksaa luokkaa 5 e/kg ja lanttu lanttuna varmaan vähemmän. Porkkanalaatikkoon porkkanaa, riisiä, kananmuna, kermaa. Eikä ne perunatkaan kalliita ole.
aika hurjalta ruokamäärältä tuntuu!kinkkuhan niissä jouluruoissa on kallein eli siihen menis se 100€. perunat, laatikot ja rosollit on edullisia että en saisi niihin millään tuota loppusummaa menemään.
100e siis meni jo noin.
Laatikot olen tehnyt ja niihin meni kaikkineen 70e. Yhden pienemmän juhlakinkun jo ostin ja se maksoi vajaa 30e.
Kalat ja tarpeet niihin valmisteluihin nielee sen 100e. Sitten kaikki muut siihen päälle. Jälkiruokatarpeet, muut leivontaan tarvittavat.
70 euroa laatikoihin??? Huh huh. Meidän joulupöydässä syö 9 hlö kahtena päivänä ja 4 hlö kolmantena ja arvio laatikoiden hinnasta on max 20 euroa, sisältäen jo ne alumiinivuoatkin jo.
Lanttulaatikkoon laitetaan lanttua, kanamunaa, kermaa eikä juuri paljoa muuta. lanttuhauta maksaa luokkaa 5 e/kg ja lanttu lanttuna varmaan vähemmän. Porkkanalaatikkoon porkkanaa, riisiä, kananmuna, kermaa. Eikä ne perunatkaan kalliita ole.
100e siis meni jo noin.
Laatikoita tuli paljon. Foliovuokiin meni iso osa kustannuksista. Laskin ne kerran. Olikohan jotain 25e pelkät foliorasiat.
Kaikki perunat, lantut, porkkanat, bataatit, kermat,maidot, voit jne.
Lanttu: 6 isoa ja 3 pientä
porkkana: 9
bataatti: 13
Peruna: 18
Jos nyt jotakuta askarruttaa.
Syöjiä neljä, joista kaksi lasta syövät vähän.
Ostamme sitä mitä mieli tekee ja kaiken valmiina.
(Paitsi jälkiruoat ja makeat minä väkerrän onnessani itse).
sillä olen ostanut kaikkea mitä haluaa hinnasta välittämättä mutta varmaan menee tuo 300€. Täytyykin laskea tänä vuonna.
Teillä on niin monta sorttia evästä, että jokaista otetaan vain vähän.
Onhan se tietysti hyvä ettei ainakaan kesken lopu. Teillä on varmasti mahtavat säilytystilat!
vai yksittäiset vihannekset, jos laatikot niin tosi iso määrä. Miten iso perhe teillä on? :)
Aattoiltaa vietetään kiertävästi kunkin kotona, ja istäntäväki tekee/tilaa pääosan ruuista ja muut tuovat oman spesialiteettinsa mukaan.
En ole koskaan laskenut jouluruokien hintaa. Onneksi moniin ruokiin tarvitaan ihan tavallisia aineksia, joihin ei hirvittävästi rahaa uppoa eikä niitä purkinloppuja jää kaappeihin pyörimään ja happanemaan.
meillä tod näkösesti
kinkku 30-40€
kala 4€
lihapullat 7€
karjalanpaisti 8€
laatikot(makaroni, porkkana, peruna)8€
leivät 10€
piparit ja tortut (taikina-aineet) 15€
rosolli 2€
eli alle 100€ kait pärjää vai mitä?
puuttukohan jotai?
Itsellä mennyt jo 100e verran.
Ja menee vielä jokusen verran. Arvioin, että noin 250e.
Eli yhteensä n 350e.
Pakastat ilmeisesti?
meillä tod näkösesti
kinkku 30-40€
kala 4€
lihapullat 7€
karjalanpaisti 8€
laatikot(makaroni, porkkana, peruna)8€
leivät 10€
piparit ja tortut (taikina-aineet) 15€
rosolli 2€eli alle 100€ kait pärjää vai mitä?
puuttukohan jotai?
-karjalanpaistin tilalla hirvipaisti
-kakku (on kuopuksen syntymäpäivä)
-sienisalaatti
-sillit/sillisalaatti
-graavisiika
-lohirulla tuorejuustotäytteellä
-juustot
-pähkinät, konvehdit
-glögi
-hillaparfait
näin nopsasti mietittynä
Täällä ainaki kinkku on n 3-4€/kg, niin teil on noin 30 kg kinkku tai 3 kinkkua?!? Mahdollista?
70€ saa jo hirveän kasan laatikoitakin väsättyä.
Teille tulee siis PALJON vieraita.
Mä suhteutin tän kysymyksen 4 hlön perheelle =)
Lanttu: 6 isoa ja 3 pientä
porkkana: 9
bataatti: 13
Peruna: 18Jos nyt jotakuta askarruttaa.
Se menee mikä menee.