Ritvan ja Päivin veljelle nimi?
Poika siis ilmeisesti tulossa, ja nimipankki ihan tyhjä. Miehellä ei tietenkään mitään mielipidettä mihinkään joten mun harteille jää. Ritva ja Päivi siis löytyy perheestä entuudestaan (mainittakoon, että Ritva on siis poika, vaikka nimi usein naiseen yhdistetäänkin, ken ei usko tarkistakoon vaikka väestörekisterikeskuksesta) joten saman aikakauden samantyylisiä nimiä kaivataan. Mitään arvosteluja en tämänhetkisten lasten nimistä kaipaa, joten voitte jättää ne suosiolla pois ja keskittyä niihin ehdotukseen. Kiitos jos joku vaivautuu :)
Kommentit (21)
*HUUTONAURUA* ei vittu en kestääää :'''''DDDDD Oisko jorma, yrjö tai perttiina? :DDD eiiiiii miten oot voinu paiskoo sun lapsia nimillä noin??
Pertti on meikän koira, ja luulen ettei mahdu perheeseen kahta Perttiä :) Mutta siis Perttikin vastaa nimimakua (eihän sitä kai muuten koiralle olisi annetukaan)
Ja edelliselle vastaajalle tiedoksi, että huutonaura rauhassa mutta kuten pyysin niin tämä ketju ei ole tuollaisia viestejä varten, nimiä voi arvostella jossain ihan muualla, tänne toivon vain ehdotuksia.
AP
Jotenkin oma pää ihan tyhjänä nimistä, kiitos!
AP
Meinasin tulla ehdottamaan Reijoa, mutta jos teidän Ritva onkin poika, niin sitten tuo Pirkka on kyllä paree. Tai ehkäpä Vieno?
Miehelle... Mitähän se sillon kertoo? Esim. Että se on naisen nimi. Ihan ehdoin tahdoinko haluat lapsesi koulukiusatuksi? Mitähän helvettiä teillä tai papilla on liikkunut päässä?
Miehelle... Mitähän se sillon kertoo? Esim. Että se on naisen nimi. Ihan ehdoin tahdoinko haluat lapsesi koulukiusatuksi? Mitähän helvettiä teillä tai papilla on liikkunut päässä?
Sinäkö sen määrität mikä on naisen tai miehen nimi? eiköhän se ole miehen nimi sillon jos se nimi on miehellä. Sä varmaan ajattelet myös että miehet ei voi käyttää vaaleanpunaista tai tytöt sinistä?
Ja mua ihan oikeesti raivostuttaa tällänen, ku tein hyvin selväksi että tällaisia viestejä en tänne kaipaa. Sunko mielestä mun pitäis nyt muuttaa pojan nimi muuksi, vai mikä sun viestin pointti oli? Aiheuttaa vain pahaa mieltä?
Ja pappiko se nykyään päättääkin nimet? Meidän lapset ei ole edes pappia nähnyt joten turha kysellä mitä papin päässä on liikkunut - Jeesus sielä kai yleensä pörrää.
Muille vastaajille suurkiitos asiallisista viesteistä ja hyvistä ehdotuksista. Tuo Pirkka on nyt listan ykkösenä, Auliskin ihan ok, mutten oikein tykkää A-alkuisista nimistä. Vieno on liian hempeä mun makuun. Kiitos, ja saa ehdotella lisääkin!
AP
Ihan vaan äiten erikoisuudentavoittelun takia.
että vrk ei enää yksilöi sukupuolta jos kantajia on alle 5.
Yhtään Ritva-poikaa ei kyllä oikeasti ole väestörekisterissä v. 2010 tai 2011 syntyneissä.
Mammat meni pahasti halpaan :D
että vrk ei enää yksilöi sukupuolta jos kantajia on alle 5.
Yhtään Ritva-poikaa ei kyllä oikeasti ole väestörekisterissä v. 2010 tai 2011 syntyneissä.Mammat meni pahasti halpaan :D
Martti
tai
Ilmo (tässä olisi se logiikka, että olisi "luontoaiheinen", kun edelliset on Ritva eli riippakoivu ja Päivi eli päivä/aika)
olisi kiva nimi. Se on pojannimi. Päivikki Pyysalo on se maikkarin juontajamies.
olisi kiva nimi. Se on pojannimi. Päivikki Pyysalo on se maikkarin juontajamies.
Se on PäiviÖ Pyysalo
Se on kylläkin Päivikki Pyysalo se mies. Lempinimi on Päiviö.
Sitä paitsi, ihanko oikeasti ehdotat, että sisaruksille laitetaan nimet Päivi (jo olemassa) ja Päivikki? Huh-huh.
Kyllä se nimi pojallekin sopii. Varsinkin siis jos on iloluontoinen veijari.
selkeästi toiselle sukupuolelle määriteltävä nimen antamisen toiselle sukupuolelle. Tarja ei siis käy pojalle. Eikä Ritva. Viime vuosisadan alusta näitä vielä löytyy, koska nimilakia ei silloin ollut.
Unisex-nimiä kyllä on, mutta Ritva ei ole sellainen.
Se on annettu muutamille miehillekin, kattokaa vaikka vrk:sta.