8-vuotias kavereilleen äidistään: se on sellainen läski plösö
Satuin kuulemaan kun 8-vuotias poika puhui äidistään kavereilleen: se on sellainen läski plösö. Ok, äiti on vähän pyöreä, mutta että 8-vuotias osaa a) kiinnittää asiaan huomiota b) pitää asiaan niin epähyväksyttävänä, että kertoo kavereilleenkin.
ÄH, äkkiä kuntosalille, ettei itse koe samaa kohtaloa.
Ja ei ,tämä ei ole provo, vaan totista totta.
Kommentit (13)
Meidän vanhempien pitäisi olla tosi tarkkoja siitä, miten lasten kuullen kommentoimme muita. Jos kotona on vanhemmat jutelleet tuossa sävyssä, "se naapurin eukko on kauhea läski plösö...", niin lapset oppivat aika nopeasti sen kommentointityylin.
Ja kamalaa kylläkin, alkavat pahimmassa tapauksessa katsoa itsekin sellaisten silmälasien lävitse. Mistä luulette, että tyttöjen anorektia-ongelmat juontavat juurensa? Osin ehkä median ylläpitämästä kuvastosta, mutta väitän, että ennen kaikkea kotoa opitusta keho-kuvasta.
Kuulostaa hieman siltä, että tämä sanonta tulee lapselle suoraan äidin suusta.
Hain poikaa eskarista ja joku ihan tuntematon tenava istui portailla ja sanoi: Hei läski!
Menin ihan sanattomaksi ja en sanonut hänelle mitään. Jälkeenpäin olen naureskellut asialle ja ei voi kuin ihmetellä kuinka mahduin päiväkodinportista sisään kun kerran olin niin läski (56kg / 160cm) HIH
Meidän vanhempien pitäisi olla tosi tarkkoja siitä, miten lasten kuullen kommentoimme muita. Jos kotona on vanhemmat jutelleet tuossa sävyssä, "se naapurin eukko on kauhea läski plösö...", niin lapset oppivat aika nopeasti sen kommentointityylin. Ja kamalaa kylläkin, alkavat pahimmassa tapauksessa katsoa itsekin sellaisten silmälasien lävitse. Mistä luulette, että tyttöjen anorektia-ongelmat juontavat juurensa? Osin ehkä median ylläpitämästä kuvastosta, mutta väitän, että ennen kaikkea kotoa opitusta keho-kuvasta.
en ole kauheesti miettinyt asiaa, mutta noin se varmasti on. Samoin kuin rasismi opitaan kotoa.
mutta enemmän se on täydellisten tyttöjen tauti...
kuin kotoa opitusta keho-kuvasta.
Kaverin muksu huusi pitkään suuttuessaan äidillensä "**tanan kanttura". Näin oli isänsä kauniisti silloista puolisoaan puhutellut usein.
Kuulostaa hieman siltä, että tämä sanonta tulee lapselle suoraan äidin suusta.
Itse olen myös vähän pyöreä mutta 10v. poika kehuu, että olen ihanan pehmeä ;)
No tuohan on nätisti sanottu, että olet läski. Osaa vaan ihmaista asiansa hieman fiksummin.
mutta enemmän se on täydellisten tyttöjen tauti... kuin kotoa opitusta keho-kuvasta.
liittyy juuri se, että kotonakin vaaditaan laihuutta, osana itsehillintää ja tuollaista perfektionistista elämänhallintaa.
No tuohan on nätisti sanottu, että olet läski. Osaa vaan ihmaista asiansa hieman fiksummin.
että äidin syli on pehmeä.
Ehkä se oli aito kommentti, ja pojasta on MUKAVAA, että äidin syli on pehmeä.
In your dreams :D
joku kymmenvuotias koulupoika arvioi äitiään kuten sinä naistenlehtien mallinaisia?
In your dreams.
(olen nro 2, en tuo äiti, joka poikansa kommentista kertoi)
Lasten kanssa työskennelleenä tiedän monenkin pienen sanoneen, "meidän äiti on niin mukavan pehmeä". Eikä se läheskään aina tarkoita älytöntä ylipainoa.
Kyllä on kamala äiti kun on läski! Just joo... vai olisikos vika pojassa kun noin rumasti kehtaa puhua omasta äidistä? Tai kasvatuksessa on mennyt jotain vikaan...ehkä isä haukkuu äitiä läskiksi plösöksi.
Juu ja en aio mennä kuntosalille ainakaan sen takia, että lapsirukka saa traumoja läskistä äidistä...äiti on äiti oli sitten lihava tai laiha!