Apua! 10 kiloa pitäis pudottaa kesään mennessä! Miten se
onnistuu? Mä syön liikaa ja epäsäännöllisesti. Skippaan kunnon ruokisa ja mässään herkuilla.
Urheilien paljon, muuten olisin ylipainoinen! Nyt olen 165 cm ja 68 kiloa.
Kesällä pitäis venyä juoksemaan tukholmassa maratonin.
Apua! Mitä kannatais ainakin jättää pois. Tää on niin vaikeata!!!
Kommentit (5)
Mulle on tyypillistä jättää aamupala väliin :(
Muita vinkkejä?
ap
Eli lounaan ja päivällisen välissä kantsii syödä hedelmä, pieni leipä tai jotain muuta pientä, esim kahvin kanssa keksi tai pari. Sitten ei ole illalla niin tajuton nälkä.
Kun ja jos makeanhimo tulee, kannattaa myös odottaa ainakin 15 min, yleensä se menee pois. Etenkin kun muutaman päivän jaksaa tuota, ei yleensä enää edes tee mieli makeaa.
Minä laihdutin Easy Dietillä. Lomallani 3 viikkoa söin noita pussiruokia ohjeiden mukaan ja lisänä hieman raejuustoa. Töiden alettua syön 1 - 2 pussia/pv, niin tuossa on tulos eli n. 10 kg on lähtenyt. Leivän syönnin jätin melko vähälle. Nyt joskus pidän herkkuhetken keksiä tms, mutta periaatteessa makeanhimo lähti ko. sarjan suklaajuomalla.
minulle auttoi puhtaasti elämäntaparemontti: annoskoot kuntoon (ja lounas tarpeeksi pieneksi), kasviksia lisää, turhia hiilihydraatteja vähemmäksi (pastan, riisin, perunan määrä puoleen ainakin, ei vaaleaa leipää). Iltasyöpöttely pois (järkevä iltapala tai ei iltapalaa "varmuuden vuoksi"). Ja liikuntaa. Paino oli tuossa 58:ssa jo huhtikuussa.
ei mitään mullistavaa strategiaa ollut mulla, vaan:
1. aloin syödä kunnon aamupalan, se todella toimii ja iltaisin ei ole niin nälkä
2. jätin karkit pois melkein kokonaan mutten ihan, vaan sallin pienen lakun tai pätkiksen joka päivä (söin tosi paljon karkkia)
3. aloin kävellä 3-4 krt viikossa 40-50 min kerrallaan
4. jätin iltasyömisen pois, jos haluan katsella telkkua niin en syö muuta kuin hedelmiä
5. söin kunnon lounaan, ei pelkkää salaattia
Ja näillä aika simppeleillä jutuilla paino siis laski. Ja mikä parasta, ylipaino on pysynyt pois! Entiset mitat 164cm/68 kg, nyt siis 55-56 kg
Tsemii!