Parisuhteessa elävät, laittakaa lastenne joululahja lista niin verrataan. t.YH
Kommentit (81)
Brio metroradan
Lego liikkeelle lähtö-paketin
Kauko-ohjattavan lentokoneen
1 kirjan kumpikin
vaatteita
pikkupaketteja legoja
muumipyyhkeen
cars-elokuvan
muutakin ostan jos kohdalle sattuu
Sukulaisilta saavat varmaan 20 lahjaa kumpikin.
Nuorempi saa;
hello kitty läppäri 24€
barbi 16€
ompelukone 19€ (halpahalli)
kahviastiasto 7,9€ (halpahalli)
nukke n. 15€
esikoinen;
vaatteita ja jotain palikkaleluja, (on kehitysvammainen eikä ymmärrä hienoista leluista mitään). Enempää en osta.
Muutama lahja ostetaan, en vielä tiedä, mitä. Kummit ja isovanhemmat ostavat kuitenkin jotain ja leluja on muutenkin liikaa.
Mulla on varaa ostaa lapsille ihan mitä vaan, koska olen yh ja saan tulosiirtoja aivan älyttömästi.
Kalliimmat lahjat toki ostatan sukulaisilla, koska pitäähän omiin lahjoihinkin jättää rahaa.
Nuorempi saa;
hello kitty läppäri 24€
barbi 16€
ompelukone 19€ (halpahalli)
kahviastiasto 7,9€ (halpahalli)
nukke n. 15€esikoinen;
vaatteita ja jotain palikkaleluja, (on kehitysvammainen eikä ymmärrä hienoista leluista mitään). Enempää en osta.
omat taulu-tv:t ja tietokoneet? Mitä tarkoittaa mielestäsi "ihan mitä vaan"? Eivät ne tulonsiirrot sentään niin hulppeita ole..
Meillä lapset saavat leluja kumpikin noin kolmellasadalla eurolla meiltä vanhemmilta, ovat tosin vielä "pikkukoululaisia". Veikkaanpa, että parin vuoden päästä ostamme kalliimpia ihan siitä syystä, että toiveetkin tulevat olemaan kalliimpia. Sukulaiset ostavat myös paljon lahjoja.
Mulla on varaa ostaa lapsille ihan mitä vaan, koska olen yh ja saan tulosiirtoja aivan älyttömästi.
Kalliimmat lahjat toki ostatan sukulaisilla, koska pitäähän omiin lahjoihinkin jättää rahaa.
tilaan hobbyhallista, toistaiseksi olen tyytyväinen 6 vuotta vanhaan pieneen kuvaputkitelkkariin, ostan mieluummin osamaksuerissä lapsille vaatteita, television ostan sitten kun hajoaa.
Lapsi ilmoitti että haluaa nindendo 3d jotain, kai se on hobbarista tilattava tai ostatettava mummolla jos sittenkin ostan mieluummin vaikka MOLON haalarin.
läppärini ja ostan itselle osamaksulla uuden. Mutta ei ole vielä 2v. ja 5v. tietokonetta ollut vailla.
läppärini ja ostan itselle osamaksulla uuden. Mutta ei ole vielä 2v. ja 5v. tietokonetta ollut vailla.
Aika hupaisaa väittää että on varaa ostaa "mitä vain", ja sitten vedetään Hobby Hallin osamaksuerät kehiin jo yhden läppärin kohdalla :D
ostan taulutelevision velaksi, saan sen omaksi heti ja takuuaika on sama mitä takaisinmaksuaika.
Ei me yyhoot mitään köyhiä olla, ei.
Saan lapsista tulonsiirtoina 590€, kyllä niillä muutaman osamaksuerän maksaa.
11v.
reppu
dvd barbie prinsessakoulu
kolikkokeräyskansio
8v.
dvd
top model
angry birds pehmo
Jep ja lahjat on jo ostettuna.
6- vuotias saa ison legopaketin
4- vuotias babielle matkailuauton.
Nämä ovat ykköstoiveet. Sukulaisilta saavat pienempiä lahjoja ja kummeilta yhden ison.
Lisäksi meille yhteiseksi on koko perheen herkkukori ja yhteinen disneyn leffa.
Meidän lapset ovat tyytyväisiä vähään ja iloitsevat enemmän antamisen ilosta, minä taas olen enemmän kuin ylpeä tästä asiasta ja vielä kun se ei ole rahasta kiinni.
velaksi,mutten osta, koska en tarvitse sitä. Ostan uuden telkkarin sitten kun entisestä nousee liekit tai näkyy pelkkää mustaa. t. YYHOO
klaveesit, sähkökitara ja trumpetti.
Noista saa ne klaveesit... ja tietysti sit jotain muuta mitä keksitään, ja sukulaisilta lahjoja myös.
arvoksi tulee tänä vuonna noin 5000 eur yhteensä. Enpä jaksa uskoa, että yh:n tulonsiirroilla noita makseltaisiin.
Puhelimen muistikortti,
kalenteri,
MMM juniori 2012,
karkkia,
jotain vaatetta,
joku nuorten kirja
edes kahden työssäkäyvän asuntovelkaisen perheessä. Tää ketjun nyt lähinnä piikiksi näille kateellisille asuntovelallisille, joiden mielestä tulonsiirroilla elävän yyhoon lapsi ei saisi joulunakaan saada lahjaksi muuta kuin lämmintä kättä.
Itse ainakin aion hukuttaa lapseni tänäkin jouluna lahjoihin, ei lapsi välitä paljonko ne maksavat, vaan siitä että niitä on PALJON. t.yyhoo, joka ostaa lapsilleen ainakin 20 lahjaa.
Johtuneeko siitä, että meillä tosiaan on varaa ostaa vaikka ne taulutelevisiot lapsille, jos halutaan. Mut juu ei, eivät tule niitä saamaan. Ihan kun lasten ja vanhempien paremmuutta mitattaisiin lahjojen määrällä ja hinnalla.
Meillä 2-v kuopus saa uuden leikkikeittiön, imurin ja silitysraudan. 6-v esikoinen lasten parfyymin ja kristalleja (tai itä lie lasitimantteja, tykkää sellaisista aarteista) ja ehkä jotain pientä vielä.
iPad (kolmas meidän perheessä) ostetaan koko perheelle yhteiseksi, on periaatteessa tuolle 6-v, mutta ei haluta kuitenkaan niin kallista lahjaa lapselle "omaksi antaa" ettei tule liikaa "se on mun" sanomista pikkusisaruksen tai vanhempien kanssa.
Juu ja meillä tulee sukulaisilta ehkä kolme neljä pientä lahjaa per lapsi. En ymmärrä miksi lapset pitää lahjoihin hukuttaa.
Lelukuvastosta jäi merkitsemättä pojalla 3 lelua ja tytöllä 5 lelua.
Iälläkin on varmaan merkitystä. nuorimmainen ei osaaedes vielä toivoa mitään.