Mikä nami tuo sinulle joulun?
Kaikenlaisia joulunameja taas jo kaupat pullollaan...
Mun jouluun kuuluu ehdottomasti vihreät kuulat (monen inhokki) ja Pandan Enkeli-suklaakonvehdit! Vihreitä kuulia oon popsinut lapsesta asti.
Kommentit (27)
Harvoin syön niitä muulloin kuin jouluna.
Juliat, Vihreät kuulat, erilaiset konvehtirasiat
ja mikä tahansa suklaakonvehtirasia, ei niitä muulloin tule ostettua / saatua.
muuttamaan sen sisällön :(
Siirryin Fazeriin.
Täälläkin. Lisäksi brunbergin tryffelit, ne olivat ainakin viime vuonna vähän hakusessa ja hinnakkaita:(
Vihreät kuulat, Budapestit ja Brunbergin tryffelit on kaikki hirveitä, enkä usko että niitä saataisiin myytyä ollenkaan jos ei niitä olisi onnistuttu assosioimaan niin monen mielessä jouluun... Belgialaiset käsintehdyt suklaakonvehdit (erityisesti Pierre Marcolinin) taas menee mulla mihin vuodenaikaan tahansa. ;-)
PS. sana "nami" on myös kaamea (tulee ihan koiranruoka mieleen), miksi ei voi käyttää sanaa karkki tms?
budapestit, Fazerin konvehtirasiat, juliat, maesipaanit jne mutta yksi on ylitse muiden ja se on vihreät kuulat.
suklaapukki ja suklaiset kuusen koristeet :D ehdottomasti.
myös sellaiset manteli konvehdit joilla valkoinen rasia ja kannessa tanssijan kuva.. en nyt muista nimeä.
Siinä on geishoja, tummaa suklaata, fazerin sinistä ja marianne konvehteja..ai vitsi:P semmoiset kaakaojauhossa pyöritetyt tryffelit on kanssa hyviä ja itsetehdyistä riisimurokarkit. Konvehtirasioita aina himoitsen mutta ei ne lopulta kauhean hyviä ole..paitsi sorinin rasiat.
Mä söisin vaikka yksin ne kaikki.. NAM!
ostan itselleni joulunamiksi niitä erivärisiä kuulia (oliko niitä nyt punaisia, oranssisia, keltaisia jne.).Fazerin taisi olla nekin.Sekä jotain hyviä suklaakonvehteja, joissa mukana pitää olla ehdottomasti myös marsipaanisuklaata.Kumpaakaan näistä en syö muutoin.
Guylianilta tumma simpukkasuklaa ja Ferrerolta sekoitus
Sellaiset suklaat miellyttää, jossa on seassa jotain pähkinää tai krokanttia.
Tänä vuonna päätin tehdä itse karkit, koska silloin saan varmasti hyvää. Osaan tehdä täydellistä pähkinätoffeeta.
Moniakin makeisia tulee joulun aikaan syötyä, mutta kyllä vihreät kuulat kuuluvat ehdottomasti jouluun. Hyvänä kakkosena tulee wienernougat. Näitä en hanki muutoin kuin jouluksi ja ehkä juuri siksi ne tuovat niin vahvasti joulun mieleen.
Budabest taas on ehdoton inhokki. Tosin anoppi tuo sitä joka jouluksi, vaikka tietää, ettei edes poikansa syö niitä...
Ja Lindtin Lindor-konvehdit, joita ei jostain syystä tule muuten juuri ostettua.
Sekä enkelipatukat(nougattäytteisiä suklaapatukoita),että konvehdit(minttu ja toffeetäytteisiä samassa paketissa).Pienenä "tonttu"toi patukoita lipaston laatikkoon mulle ja veljelle :D
En voi ostaa niitä kotiin, koska vetäisin varmaan paketin illassa... Syönkin niitä sitten vanhempieni luona aattona :-D Toinen on Fazerin konvehdit. Näitäkin saan sitten aattona vanhemmillani.
Kotona jouluherkkuani on glögi ja piparit. Ai jai jai!!!