Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ja pitkään "pitää" käydä puistossa ei-kävelevän kanssa?

Vierailija
15.11.2011 |

Jos on lapsi, joka ei itse kävele, vaan konttaa ja ryömii, kuinka usein käytte sellaisen kanssa puistossa? Onko ihan totta, että kaikki käyvät kahdesti päivässä ja ovat pari tuntia sen ryömijän kanssa hiekkalaatikon reunalla..?

Kyseleepi paha äiti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin voi käydä kokeilemassa miten sujuu puistoilu. Puistoilu on sitten mukavampaa, kun lapsi oppii kävelemään. :)

Vierailija
2/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt kertaakaan missään puistossa lapseni kanssa. Mikä järki olisi raahata konttaava muksu johonkin puistoon?? Eri asia tietty jos on isompia sisaruksia joiden kanssa sinne puistoon "pitää" mennä.. (Omalla hiekkalaatikolla ollaan nyt käyty ehkä 2 krt, mutta ei tuo siellä viihdy.) Tuskin missään puistoissa käydään edes sitten kun oppii kävelemään. Mä en edes tiedä missä täälä on joku puisto, lähin on varmaan jossain 10km päässä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis on juuri täyttänyt 1 vuotta ja myös oppinut kävelemäänkin. Paljon kivempi käydä ulkioilemassa kun hän kävelee. Aikaisemmin oli omasta mielestä tosi tylsää käydä esim puistossa, kun vain konttasi tai istua kyhjötti paikallaan.

En pidä itseäni huonona äitinä ollenkaan. Ja lapsella on koko ikä aikaa ulkoilla, joten tuskin on hirveästi häntä haitannut, ettei ole ensimmäisen vuoden aikana paljoa kunnolla ulkoillut.

Ja uskon myös, että parin vuoden päästä sitä ei muuta tehdäkään kuin ulkoillaan :)

Vierailija
4/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täytti loppukesästä vuoden. Kyllä se päivä meni nopeammin, kun lähti kahvitermarin kanssa puistoon ja lapsi sai könytä puistossa, lääpiä lapiota ja katsella muita lapsia. Kotona ei selkeästi jaksanut olla koko päivää, vaan kaipasi muutakin seuraa, tekemistä ja nähtävää. Samalla tuli käytyä kaupassa, kirpparilla tai mitä milloinkin.

Syksy on vähän kelju vuodenaika konttaajan kanssa, kun maa on niin märkä ja likainen. En ehkä itse tähän aikaan viitsisi joka päivä mennä puistoon, mutta kävisin kyllä vaunujen kanssa ulkoilemassa. Enkä todellakaan käy kahdesti päivässä puistossa, aamupäivällä riittää mainiosti. Plus että käydään myös muskarissa, perhekahvilassa ja missä milloinkin.

Vierailija
5/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käymään puistossa vasta kun lapsi käveli. Eli noin 1v ja 2kk ikäisenä. Toki käytiin ennen sitä välillä puistossa kävelylenkkien ohessa keinumassa ja omalla hiekkalaatikolla, mutta ei leikkipuistossa varsinaisesti leikkimässä.

Vierailija
6/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä missä täälä on joku puisto, lähin on varmaan jossain 10km päässä..

kun asutte ilmeisesti luonnon siimeksessä ja takapihalla on hyvä ulkoilla? Meillä täällä betoniviidakossa ei takapihalta löydy kuin polkupyöriä ja parkkialue, puistoon on ihan erikseen lähdettävä. :)

Vierailija
7/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puostossa olen käynyt lasten aikana max. 15 kertaa. (ei siis montaakaan kertaa per lapsi)

Vierailija
8/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan käyty "kääntymässä" noissa puistoissa,sillai vähän kokeiltu olla hiekkalaatikolla,katsoen lähinnä kun äiti näyttää hiekkakakkujen tekoa;D ja keinumassa,ei sielä kauaa ikinä olla kun pieni eikä lasten leikit vielä suju,mutta silti ollaan käyty jos näkisi muita pikkuisiakin. Ja nyt kävellään kovasti käsillätukien niin ulkona kuin sisälläkin.Ja juuri tuollainen ulos-puisto-kauppa-tai vastaava on aika yleistä :)

Vierailija
9/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin puistoissa nolla aikaa, kun lapsi ei kävellyt. Tiesin vanhastaan, että se puistoilun aika tulee.

Lapsi on nyt kolme ja meni juuri tarhaan .Ulkoilevat 2 x pvässä ja vknloppuisin ulkoilemme 1-2 pvässä - päivästä riippuen. Lapsi viihtyy hyvin myös sisällä palapelien ja piirtämisen ja pelien parissa.

En tod vienyt konttailevaa hiekkalaatikolle syömään hiekkaa. Minulla ei seinät kaatuneet lapsen kanssa kotona päälle ( :

Vierailija
10/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistossa käyminen ei ole pakollista! 'hyvät äidit' suomessa käy päivittäin ja ehkä kakskin kertaa. Minun mielestä esikoisen kans kävely lenkkejä riitti ulkoiluun, kun oli vielä pieni. Mutta kaikki äidit voi tehdä miten haluaa, et ole paha äiti vaikket tee mitä 'kaikki' tekee.

Vierailija
11/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kävelyllä lapsi rattaissa yksin tai kaverin kanssa. Vasta kun alkoi kävellä vein kunnolla puistoon ja hiekkalaatikolle.

Joskus seisoskeltiin tukea vasten/konttailtiin nurmikolla, mutta en nähnyt mitään syytä viedä hiekkalaatikkoon. Etenkin kun oli kylmä syksy. Ehkä kesällä olisi eri asia ja jos on useampi lapsi.

Vierailija
12/12 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräti kerran olla lapsen kanssa keinumassa puistossa ennen kuin hän oppi kävelemään. Niin ja yhden kerran lapsi sai kokeilla lumikinoksessa ryömimistä.

Hyi meitä ;)! (Ulkoilutimme lastamme kuitenkin vaunuissa/rattaissa/pulkassa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi