Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti, en ulkoile enää vauvan kanssa!

Vierailija
15.11.2011 |

Vauva huutaa kurkkusuorana rattaissa, kaikki on kokeiltu (puoli-istuvat asennot, kuomu alhaalla ja lelut). Haluaisi vaan katsella äidin sylissä maailmaa. Lämpimillä keleillä usein kannoinkin häntä repussa, mutta nyt en enää tuossa viimassa halua.

Olenko huono äiti jos lopetan ulkoilut? Kertakaikkisen rasittavia nuo reissut molemmille selvästi. Yritän sitten uudestaan kun osaa istua. (varmaankin jo kuukauden kahden päästä)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitoin vauvan nukkumaan parvekkeelle tuollaisena pienenä, enkä muuten varsinaisesti ulkoillut. Simahti jo usein siinä vaiheessa kun pukeminen alkoi.. oli helppoa..

"ulkoilemaan" rupesimme, kun vauva oli noin 9kk.. kävimme puistoissa tms.

Vierailija
2/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä sä olisit huono äiti jos jatkaisit sitä. Jos lapsi ei tykkää olla rattaissa vaan huutaa kurkku suorana, niin miksi pitää väkisin yrittää ellei siis ole tarvetta esim. lääkärikäynteihin tms. mennä rattailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä vauvaa tarvii varsinaisesti ulkoiluttaa?

Mä vaan nukuttaisin vaunussa, jos itse tarvitsee päästä pihalle haukkaamaan happea ja lenkille. Olettaen tietty, että vauva suostuu nukkumaan vaunussa.

En juurikaan tiedä ketään vauvaa, joka ihan hereillä viihtyisi ja jaksaisi oleilla vaunuissa.

Vierailija
4/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voit kyllä näillä keleillä kantaa siinä, kiepautat vaikka huivin vielä vauvaa suojaamaan. Meillä oli yksi lapsista samanlainen ja ulkoiltiin kyllä päivittäin, pakkokin oli isompien lasten vuoksi mutta kannoin kantoliinassa puolivuotiaaksi kunnes kävi rattaatkin ilman karjumista..mulla oli miehen takki jonne mahtui vauva kantoliinoineen alle tai sitten laitoin villahuivin vielä liinan päälle.

Vierailija
5/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on kuuma tai kylmä? Mä olen sitä mieltä, että jos et saa rauhoittumaan lasta, niin ei todellakaan kannata viedä ulos. Yrität sitten myöhemmin uudestaan.

Vierailija
6/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perhetyöntekijä nimenomaan painotti, että on todella tärkeää, että ulkoilemme joka päivä ja kuulemma vauvan pitäisi antaa vaan huutaa siellä, niin kyllä tottuu. Minä olen kuulemma totuttanut tähän, vauva tietää että nostan hänet syliin sieltä. Ja pari lenkkiä olenkin antanut huutaa, mutta itkuhan siinä tulee itsellekin ja sen lisäksi vastaantulevat mummot tulevat moralisoimaan. Ja päiväuniaikaan siis menemmekin ulos.

ap

Vierailija
7/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisällä nukahtaa vaunuihin kun saman kynnyksen päällä rytkyttää ja ei ole liian kiinnostaa katseltavaa ympärillä

ap

Vierailija
8/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukkunu niissä yhtään. Hirveä huuto oli jos vaunuja pukkas. Koitin sitten vaan nukuttaa vaunuissa takapihalla, niin ei. Se oli vartti ja hereillä. Lopetin sitten koko touhun. Sisällä sängyssä nukkui normaali unet päivälläkin.

Naapuri sitten kertoi, että heillä oli sama juttu. Oli neuvolassa sanoneet, et joillekin vauvoille ei vaunujen heilunta sovi. Tulevat merisairaaksi. Ja tämä varmaan pitää paikkansa.

Ensimmäiset kaksi lasta nukkui vaunussa. Esikoinen kahet unet, joista ekat oli aina neljän tunnin mittaset :) Kävi äidillä aika pitkäksi...

Vierailija
9/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutatko ulkona? Jos yli puolivuotias niin käännä kuomu eteenpäin ja laita niin pystyyn että näkeemeteenpäin. Ulkoilkaa pirteään aikaan ja vatsa täynnä. Jos ei mikään onnistu, unohda koko juttu vähäksi aikaa, vauva kasvaa ja muuttuu koko ajan, kokeile myöhemmin uudelleen.

Vierailija
10/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutatko ulkona? Jos yli puolivuotias niin käännä kuomu eteenpäin ja laita niin pystyyn että näkeemeteenpäin. Ulkoilkaa pirteään aikaan ja vatsa täynnä. Jos ei mikään onnistu, unohda koko juttu vähäksi aikaa, vauva kasvaa ja muuttuu koko ajan, kokeile myöhemmin uudelleen.

Vierailija
11/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä myöhemmin kun vauva on isompi. Miehensiskolla on samanlainen lapsi, aina huutanut vaunuissa vaikka seisoisi päällään ja jodlaisi Ukkon Nooaa. Eivät siis kummemmin ulkoile.

Vierailija
12/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perhetyöntekijä nimenomaan painotti, että on todella tärkeää, että ulkoilemme joka päivä ja kuulemma vauvan pitäisi antaa vaan huutaa siellä, niin kyllä tottuu. Minä olen kuulemma totuttanut tähän, vauva tietää että nostan hänet syliin sieltä. Ja pari lenkkiä olenkin antanut huutaa, mutta itkuhan siinä tulee itsellekin ja sen lisäksi vastaantulevat mummot tulevat moralisoimaan. Ja päiväuniaikaan siis menemmekin ulos.

ap

Kannattaisi tutkituttaa tämä asia ensin.

Vierailija
13/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perhetyöntekijä nimenomaan painotti, että on todella tärkeää, että ulkoilemme joka päivä

ap

äidit palstalla sanoivat, ettei tarvi. Meillä on kolme lasta ja yksikään niistä ei olisi viihtynyt kovin montaa minuuttia vaunuissa hereillä pitkällään. Eräätkin kerrat piti kainalossa kantaa mm. neuvolasta kotiin, kun ei kotimatkalla nukkunut. Vasta sitten, kun osasivat istua, viihtyivät hyvin heräillä pienen lenkin.

Nyt on kyllä ihan oikeasti perhetyöntekijä vaarallisilla vesillä, lapselle tärkeintä on turvallisuuden tunne ja johdonmukaisesti toimiva vanhempi. Ehkä teillä on ajateltu lähinnä sitä, että sinä saisit raitista ilmaa.

Vierailija
14/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs totutit sen vauvan repussa kanniskeluun! Olis varmaan kannattanut totutella myös vaunuissa oloon.

Vierailija
15/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna lapsi vaikka sylissä puiston penkille ja ihmetelkää maailmaa siellä. Perhetyöntekijä varmaan vain toivoo, ettette höperöidy neljän seinän sisällä ja kehottaa ulos (ihan minne vaan), vaikka lapsi matkalla pistäisi hanttiin.

Jos rattaat saa käännettyä kasvot menosuuntaan, niin sitä voi kokeilla. Itse kyllä kantaisin vaikka siinä kantorepussa, jos ei vaunuissa suju. Ehkä lapsi kaipaa sitä läheisyyttä ja kantamalla voisit sitä antaa ja samalla päästä itse pois kotoa.

Vierailija
16/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan niin kuin susta itsestäsi parhaalta tuntuu.

Vierailija
17/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisällä nukahtaa vaunuihin kun saman kynnyksen päällä rytkyttää ja ei ole liian kiinnostaa katseltavaa ympärillä ap

siihenkin että nytkytät niissä vaunuissa sen uneen. Kohta saat olla iltaisinkin nytkyttelemässä sitä vaunuissa iltaunille.

Tiedän yhden tapauksen jossa näin kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä