Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten burn outin tunnistaa?

Vierailija
14.11.2011 |

Tai edes sitä edeltävät oireet?

Työtoverini epäili, että minulle tulee kohta työelämässä totaalinen stoppi, ja aloin sitten itsekin kuulostella olojani. Töitä on kyllä liikaa, ja stressi on aika sietämätön, mutta toistaiseksi homma on toiminut. Nukun joka päivä 2 tunnin päiväunet, että jaksan paremmin. Viikonloputkin kyllä enimmäkseen vain nukun, mutta ei se kai ole kauhean epänormaalia?

Asioiden unohtelu, keskittymiskyvyn puute, ärtyneisyys, jne; ovatko nämä aina jotain vaaran merkkejä? Mistä tiedän, mitä minun pitäisi oloilleni tehdä?

En haluaisi romahtaa, mutta en ole yrityksistä huolimatta kyennyt pienentämään työmäärääni..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaaran merkkejä ja sitten viimeistään tunnistat burn outin, kun et välitä paskaakaan miten paljon sun pitäisi tehdä kun jo suihkuun meno tuottaa suuria vaikeuksia. Jolloin tietysti työt loppuu kokonaan.

Vierailija
2/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynistyminen, kun ei työstä tai muustakaan saa iloa on kanssa hyvä merkki noiden edellämainittujen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloputkin kyllä enimmäkseen vain nukun, mutta ei se kai ole kauhean epänormaalia?

Vierailija
4/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei ole normaalia vain nukkua viikonloppuisin. Burn out on ihan fyysinen, hormonaalinen ym. tila ja sitä ei voi parantaa millään positiivisella ajattelulla ja siitä toipumiseen voi mennä vuosia. Että kannattaa miettiä, kumpi on suurempi uhraus, vähentää töitä nyt vai pitää vuoden parin pakkoloma jonkin ajan päästä.

Vierailija
5/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota nukkumista vähän mietin, mutta en oikein tiedä, mikä sitten on semmoista normaalia väsymistä. Teen 8-10 tunnin päivää, joten en mitään övereitä. Taukoja en yleensä ehdi pitämään, ja monesti joutuu kirjaimellisestikin juoksemaan töissä.

Olen miettinyt, että kysyisinkö esimieheni mielipidettä tilanteeseen. Työmääräni on eittämättä nykyisessä aikataulussa liian suuri; vertailun vuoksi vastaava tehtävä on "naapurifirmassa" jaettu neljälle (!!) ihmiselle. Asia pitänee ottaa puheeksi, vaikka hieman pelkäänkin työni puolesta (olen määräaikaisessa työsuhteessa).

Olen vielä nuorehko ja ajatellut jaksavani, mutta työkaverin kommentit kyllä saivat pohtimaan. Hänen mielestään siis käyn ylikierroksilla ja näytän todella väsyneeltä, tässä nyt arvioin tilannetta.. Vaikea itse ajatella itseään ulkopuolelta, että mikä tilanne on.

-ap

Vierailija
6/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan epätoivoinen, en jaksa enää. Tein tämän testin ja sain 70 pistettä. Mä teen ainakin 3 ihmisen työt, mutta en jaksa enää. Kukaan ei kyllä oo huolissani mun jaksamisestani töissä, kotona kylläkin sitäkin enemmän :((

http://www.mindtools.com/stress/Brn/BurnoutSelfTest.htm

Tuota nukkumista vähän mietin, mutta en oikein tiedä, mikä sitten on semmoista normaalia väsymistä. Teen 8-10 tunnin päivää, joten en mitään övereitä. Taukoja en yleensä ehdi pitämään, ja monesti joutuu kirjaimellisestikin juoksemaan töissä.

Olen miettinyt, että kysyisinkö esimieheni mielipidettä tilanteeseen. Työmääräni on eittämättä nykyisessä aikataulussa liian suuri; vertailun vuoksi vastaava tehtävä on "naapurifirmassa" jaettu neljälle (!!) ihmiselle. Asia pitänee ottaa puheeksi, vaikka hieman pelkäänkin työni puolesta (olen määräaikaisessa työsuhteessa).

Olen vielä nuorehko ja ajatellut jaksavani, mutta työkaverin kommentit kyllä saivat pohtimaan. Hänen mielestään siis käyn ylikierroksilla ja näytän todella väsyneeltä, tässä nyt arvioin tilannetta.. Vaikea itse ajatella itseään ulkopuolelta, että mikä tilanne on.

-ap

Vierailija
7/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä tai puhunut asiasta töissä? Hyvä, jos sinulla on kotona tukijoita. En osaa varmasti parhaita neuvoja antaa, kun itsekin vasta sulattelen näitä asioita, mutta näkisin, että tuossa "en jaksa enää" -vaiheessa kannattaa jo oikeasti nostaa kissa pöydälle. Jos töissä puhuminen tuntuu vaikealta, niin ehkä lääkärille sitten..?

Toivotan sinulle hirmuisesti tsemppiä ja voimia. Omaa terveyttään ei varmasti kannata työlle uhrata, sitä ajatusta tässä makustelen itsekin.

PS: sain samaisesta testistä 56p, joten kyllä tämä miettimisen paikka on.

-ap

Vierailija
8/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut työnohjausta ja vaikka mitä, työnohjaaja piti työmäärää "hälyttävänä" mutta ei mikään muutu. Tai no muuttui itse asiassa: meillä oli yt:t ja niiden myötä sain lisää hommia kun pois lähteneiden työt vaan lyötiin entisten päälle!!!

Sun kannattaa oikeasti hiljentää tahtia, tai pian olet tässä jamassa kuin minä eikä enää näe metsää puilta. :(( Mulla ei ole varmaan mutta tietä kuin irtisanoutuminen enää.

T. 7

Oletko käynyt lääkärissä tai puhunut asiasta töissä? Hyvä, jos sinulla on kotona tukijoita. En osaa varmasti parhaita neuvoja antaa, kun itsekin vasta sulattelen näitä asioita, mutta näkisin, että tuossa "en jaksa enää" -vaiheessa kannattaa jo oikeasti nostaa kissa pöydälle. Jos töissä puhuminen tuntuu vaikealta, niin ehkä lääkärille sitten..?

Toivotan sinulle hirmuisesti tsemppiä ja voimia. Omaa terveyttään ei varmasti kannata työlle uhrata, sitä ajatusta tässä makustelen itsekin.

PS: sain samaisesta testistä 56p, joten kyllä tämä miettimisen paikka on.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan