MIlaiselta masennus tuntuu, miten sen kokee? Epäilen itselläni masennusta, mutta
jo kaksi psykologia ja yksi lääkäri ovat sanoneet, etten ole masentunut. Korkeintaan hieman ahdistunut kuulemma.
Millaisessa kunnossa vastaanotolle oikein pitää ilmestyä, että saa masennusdiagnoosin? En tietenkään sellaista ehdoin tahdoin halua, mutta minulla on hirmuisen paha olla eikä mistään heru apua. Olenko sitten liian hyvä esittämään normaalia vai mikä on?
Kommentit (6)
Masentunutta itkettää. Etenkin aamuisin, ja aina, kun joku kysyy, miten hän voi. Aina, kun olen mennyt jonkun muun syyn takia lääkäriin ja olenkin kesken kaiken alkanut itkeä, lääkäri on vetänyt masennustestin kysymykset esiin ja tehnyt saman tien diagnoosin.
Masentunut ei saa iloa mistään, kaikki tuntuu toivottomalta, itsekään ei ole minkään arvoinen, eikä tulevaisuudessa häämötä mitään muuta kuin lisää itkua. Seinät tuntuvat kaatuvan päälle, kaikki vain vaativat jotakin.
etkä ole saanut tarpeeksi pisteitä.
Mulla masennuskausi on täynnä toivottomia ajatuksia, peilissäkin näkyy vanha, ruma, lihava nainen (olen normaalipainoinen). Usein tekee mieli nukkua enemmän, syödä enemmän (jotkut laihtuvat). Kuolema pyörii mielessä, että jos kuolisin, kaikki helpottaisi, pääsisipä pois, elämällä ei ole mitään arvoa, ei ole merkitystä millään. Sellasta tyhjyyden tunnetta, elämä on raahustamista aamusta toiseen. Ja tätä kestää siis luvattoman kauan, kyse ei ole ohimenevästä siipi maassa-tunteesta. Itkettää ehkä tai sitten on vain ihan tyhjä. Suuttuu helposti, huutaa lapsille, ei jaksa siivota, laittaa ruokaa, kaikki on tahmeaa tervanjuontia, ei jaksa lähteä lenkille ei mitään, mikään ei ilahduta jos ennen on ilahduttanut, ei jaksa nauttia lapsista tai mistään hauskasta. Ei tule lähteneeksi mihinkään, eristäytyy, ei soita kenellekään vaikka kaipaisi ystävää. Pelkää jokaista kolotusta, että se on joku vakava sairaus. Siltä mun masennus tuntuu, tietysti ei kaikkea tätä aina yhtäaikaa ja vointi vaihtelee päivästä toiseen.
http://www.tohtori.fi/?page=3459083
tuosta voi testata masentuneisuuttaan. Jos koet että voit huonosti, silloin tarvitsee apua.
välttämättä itke ollenkaan, mistään asiasta. Silloin ollaan pahemmassa jamassa kuin jos kykenee itkemään.
se ilmenee suurimmaksi osaksi siten, että haluan kuolla. Ahdistaa ihan h..tisti ja haluaa kuolla. Ja sitten ahdistaa sekin, että haluaa kuolla, kun on kuitenkin perhekin.
ja han sanoi etta kun aamulla herasi niin ensimmainen ajatus oli etta 'voi ei, taas aamu'. Jo sangysta ylos nouseminen tuntui toivottoman vaikealta, mistaan muusta puhumattakaan.
mitä oireita sulla on?